معرفی موتورسیکلت مفهومی یاماها موتوروید 2 (عکس)

0

یاماها موتوروید 2 نسل جدید موتورسیکلت مفهومی موتوروئید است که این شرکت برای اولین بار در سال 2017 معرفی کرد، اما برخلاف مدل قبلی خود، یاماها نمونه اولیه این جدیدترین وسیله نقلیه را تولید کرده است

بعد از رونمایی موتورسیکلت کانسپت یاماها e-bike در سال 2017، ژاپنی‌ها نشان دادند تمرکز ویژه‌ای روی فناوری‌های آینده دارند. حالا با رونمایی از کانسپت جدید شرکت به اسم Motored 2 مشخص شده که شرکت در تصمیم خود جدی است.

غیر از طراحی فوق‌العاده این محصول، مهم‌ترین ویژگی موتوروید 2، قابلیت تعادل خودکار است. این سیستم با کمک یک جفت چرخ اضافی که از کناره‌ها بیرون زده‌اند، کار خود را انجام می‌دهند. البته پیش از این یاماها با رونمایی از نسخه اولیه این کانسپت، فناوری خودتعادلی را به نمایش گذاشته بود. با این حال موتوروید 2 یک گام فراتر رفته و با بازوهای محکم که در کناره‌ها نصب شده، معرفی شده است.

موتورسیکلت خود متعادل کننده دارای ژیروسکوپ و سیستم‌های هوش مصنوعی تشخیص تصویر برای ایستادن و حرکت در جاده‌ها است و همچنین می‌تواند بدون کسی که روی آن باشد رانندگی کند.

در بیانیه این شرکت آمده است: “Motoroid 2 یک وسیله نقلیه حرکتی شخصی است که می تواند صاحب خود را بشناسد، از پایه پشتیبانی خود بلند شود و با راننده خود همراه شود

نحوه عملکرد این فناوری هنوز در حد حدس و گمان است. با این حال از بیانیه مطبوعاتی و تصاویر برمی‌آید که یاماها با استفاده از بازخورد لمسی به خودتعادلی این موتورسیکلت کمک کرده است. شاید این نوعی حسگر نیرو در دسته فرمان باشد که از نیروی دست راکب برای کنترل ورودی استفاده می‌کند.

Motoroid 2 زمانی که شخصی بر روی آن سوار می شود کاملاً واقع گرایانه به نظر می رسد و بیشتر شبیه یک همراه مادام العمر است.

یاماها قصد دارد نمونه اولیه موتوروئید 2 را در نمایشگاه تحرکات ژاپن 2023 ماه آینده در توکیو به نمایش بگذارد.

مشخص نیست که یاماها قصد دارد مدل تولیدی این موتورسیکلت را عرضه کند یا خیر، اما این واقعیت که توسعه آن ادامه دارد نشان می دهد که غول موتورسیکلت در تلاش است حداقل برخی از ویژگی های خود را در موتورسیکلت های آینده ادغام کند

در این بیانیه یاماها درباره سیستمی موسوم به کنترل مرکز ثقل فعال (به صورت مخفف AMCES) صحبت می‌کند که به موتوروید 2 اجازه می‌دهد به مرکز ثقل بهینه برای قابلیت تعادل خود کمک می‌کند. این امر با اتصال به جعبه باتری و دسته فرمان امکان‌پذیر می‌شود.


موتوروید 2 قابلیت حرکت خودران هم دارد و می‌تواند از جک کناری جدا شود و به‌تنهایی به حرکت دربیاید. قابلیت تشخیص چهره و کنترل حرکات با هوش مصنوعی به این اسکای‌نت (شخصیت منفی در فیلم ترمیناتور) اضافه شده است. در تصاویر منتشرشده از سوی یاماها یک برجستگی عجیب روی بدنه بالایی این موتورسیکلت دیده می‌شود. با این حال هنوز توضیحی درباره اینکه این بخش چه قابلیتی می‌تواند داشته باشد، ارائه نشده است. یاماها می‌گوید زمانی که راکب سوار این موتورسیکلت می‌شود، احساسی کاملاً واقعی دارد.

یاماها موتوروئید 2 را به‌جای موتورسیکلت (یاماها) به‌عنوان «حضور مادام‌العمر مانند همراهان» توصیف می‌کند.

ConnectedRide، که BMW مدل R 1200 GS Adventure را به فناوری خودمختار مجهز می‌کند، به عنوان یک “مجاز تست برای ایمنی پیشرفته موتورسیکلت” عمل می‌کند که این شرکت امیدوار است در مدل‌های تولیدی از آن استفاده کند.

مارکوس شرام از ب‌ام‌و در سال 2020 گفت: «در دنیای آینده اتومبیل‌های خودران، برقراری ارتباط یک ضرورت فوری برای تمام بخش‌های موتورسیکلت خواهد بود».

این امر ایمنی را افزایش می دهد و اطمینان حاصل می کند که موتورسیکلت برای آینده آماده است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.