بورس نزول کرد /۳ نماد اثرگذار بر شاخص

0

امروز دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ شاخص کل بورس نزول کرد و ۸۸ درصد از ارزش معاملات بازار سهام به اوراق بدهی دولتی اختصاص داشت.

  اخبار بورس و سهام زمان بازگشایی نماد ایران خودرو بررسی سهام ایران خودرو سود سهام ایران خودرو سود سهام سایپا بهترین نماد بورسی بهترین سهام بنیادی در بورس بهترین سهام خودرویی دلایل رشد سهام ایران خودرو افزایش سرمایه شرکت سایپا قیمت سهام سایپا

در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۱۸۳ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش ۸۲۱ واحدی در سطح ۳۷۴ هزار و ۱۶۷ واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۰ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۵۰۳ واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «کچاد»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «شفن»، «شتران» و «وغدیر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «مارون»، «غصینو» و «فرابورس» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «کزغال» و «دماوند» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و انرژی۳ و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، سمگا و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افزایش ۶۵۳ درصدی به رقم ۳۷ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۳ هزار و ۷۰ میلیارد تومان بود که ۸۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان رسید که ۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.