حسین وفایی قهرمان اسنوکر ایرانی در جهان +عکس

0

حسین وفایی متولد ۲۳ شهریور ۱۳۷۳ در آبادان از قهرمانان اسنوکر است .از کودکی با حمایت پدرش رشته اسنوکر رو شروع کرد و حالا با ۱۸۰ سانتی متر قد و ۷۵ کیلوگرم وزن در عرصه جهانی بخصوص کشور چین طرفداران زیادی دارد.

یک باشگاه اسنوکر روبروی خونه ما بود ، یادمه اولین بار که متوجهش شدم ۶ سالم بود ، یه روز که پدرم از سرکار برگشت دستمو گرفت و منو برد تو باشگاه ثبت نام کرد. من وارد باشگاه شدم و شروع کردم به آموزش که هیچوت اون روز رو فراموش نمی کنم

بیوگرافی حسین وفایی همسر حسین وفایی بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی قهرمانان قهرمانان ورزشی گفتگو با قهرمانان ورزشی ماشین قهرمانان ورزشی

در اولین تورنمنت

دو سال بعد از شروع آموزش در ۸ سالگی اولین تورنمنت خودمو بردم ، آقای بیژن امجدی نقش زیادی در پیشرفتم داشت و پایه و اساس بیلیارد را وی به من آموخت.

ورود به تیم ملی

حدودا ۱۱ ساله بودم که به تیم ملی دعوت شدم و در مسابقات انتخابی برای هند شرکت کردم و در آن دوره مقام اول را بدست آوردم و دیگر عضو ثابت هستم.

این رشته ورزشی ، دو سه تا فیلتر دارد ، ابتدا مسابقات آماتور آسیایی و بعد حرفه ای آسیا و سپس آماتور جهانی و در انتها هم حرفه ای جهان است.

در سال ۱۳۹۰ با قهرمانی در رقابت های اسنکور آماتوری جهان توانست بعنوان اولین ایرانی در تاریخ ورزش اسنوکر جواز حضور در رقابت های حرفه ای جهان را کسب کند.

بیوگرافی حسین وفایی همسر حسین وفایی بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی قهرمانان قهرمانان ورزشی گفتگو با قهرمانان ورزشی ماشین قهرمانان ورزشی

طرفداران چینی ام بیشتر است

عاشق اینم که تو چین بازی کنم ، واقعا کشور خوبی هست و از اینکه مردم چنین اطرافم باشن لذت میبرم. سال های اول از حضور من بعنوان یک ایرانی در مسابقات حرفه ای اسنوکر تعجب می کردند اما الان شرایط عادی تر شده و حتی طرفدارام در چین بیشتر از ایران هستند.

شرایطی که کرونا ایجاد کرد

شرایطی که کرونا در جامعه ایجاد کرده تمرینات ورزشکاران را هم تحت الشعاع قرار داده است در این شرایط تعداد کمی از همکارانم هستند که میز بیلیارد شخصی دارند. باقی ورزشکاران یا از تمرینات دور افتادند و یا با مدیران باشگاه ها به توافق رسیدند و به طور اختصاصی در باشگاه تمرین کردند ، من هم از این داستان مستثنی نبودم.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

برای اولین بار در نیمه نهایی

در مسابقات اوپن چین ۲۰۱۷ به یک چهارم نهایی رسید و بعنوان نخستین اسنوکرباز ایرانی لقب گرفت که به نیمه نهایی یک تورمنت معتبر اسنوکر رایه یافته است. در نهایت در نیمه نهایی با نتیجه ۱ بر ۶ مغلوب «مارک ویلیامز» شد و از رقابت ها کنار رفت.

شکست مارک سلبی

وفایی در سال ۲۰۱۹ برا اولین بار «مارک سلبی» مرد شماره ۱ جهان را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داد و به جمع ۴ نفر برتر این مسابقات راه یافت. در یک چهارم هم «اسکات دونالدسون» را شکست داد اما در نیمه نهایی برابر «نیل رابرتس» استرالیایی شکست خورد و از راه یابی به فینال بازماند.

حذف نفر ۱ اسنوکر جهان

سال ۲۰۲۱ حسین وفایی در مرحله دوم رقابت های قهرمانی انگلستان برای بار دوم مقابل «مارک سلبی» مرد شماره ۱ جهان با نتیجه ۶ بر ۲ برای به پیروزی رسید. با این نتیجه مرد شماره یک اسنوکر جهان به دست نماینده ایران از دور رقابت ها کنار رفت.

بیوگرافی حسین وفایی همسر حسین وفایی بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی قهرمانان قهرمانان ورزشی گفتگو با قهرمانان ورزشی ماشین قهرمانان ورزشی

عاشق هستم

حسین وفایی زمانی که مهمان برنامه دورهمی بود در جواب عاشق شدی مهران مدیری گفت: عاشق هستم و بزودی ازدواج خواهم کرد !

تنها منبع درآمد من

از فدراسیون ایران توقع زیادی ندارم چون بودجه آنها با هزینه های مسابقات حرفه ای متفاوت هست ، تنها توقع ام اینست برایم اسپانسر داخلی جذب کنند. تنها منبع درآمد من پاداشی است که در مسابقات میگیرم و این شرایط کار را برای من سخت کرده است.

منبع:فوتوکده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.