در خودروهای سمند و سورن دوگانه‌سوز

0

در خودروهای سمند و سورن دوگانه‌سوز، اگر سوخت بنزین کم باشد، خودرو به‌صورت خودکار از سوخت بنزین خارج شده و از سوخت گاز استفاده می‌کند. علت آن چیست؟

ابتدا باید توصیه کرد که برای افزایش عمرمفید پمپ‌بنزین همواره پیش از روشن شدن چراغ بنزین اقدام به‌سوخت‌گیری کنید.

مزایای موتور توربو مشکلات موتور توربوشارژ موتور توربو چیست موتور توربو شارژ دنا موتور توربو شارژ چیست اصول نگهداری از موتور توربو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو

ابتدا باید توصیه کرد که برای افزایش عمرمفید پمپ‌بنزین همواره پیش از روشن شدن چراغ بنزین اقدام به‌سوخت‌گیری کنید. درعین حال خودروهای گازسوز تفاوت‌هایی درساختار نرم‌افزاری ECU با خودروهای بنزینی دارند و درخودروهای گازسوز برای افزایش طول عمر مفید قطعات داخلی پیشرانه باید هر ۴۰ دقیقه یک‌بار از سوخت بنزین استفاده کرد. بنابراین ECU برای انجام این فرآیند نیازمند بنزین است و به‌محض روشن شدن چراغ بنزین، این سوخت را قطع کرده و سوخت گاز خودرو را جایگزین آن می‌کند. همچنین ECU برای استارت مجدد نیازمند سوخت بنزین است و درصورتی که بنزین خودرو کاهش یابد و چراغ آن روشن شود، ECU سوخت گاز را به‌پیشرانه وارد می‌کند و این مورد امری عادی بوده و به‌منزله معیوب بودن یا وجود ایراد در خودرو نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.