قیمت و مشخصات شاسی بلند فردا T5 + عکس (FMC T5)

0

پیش فروش فردا T5 در برخی از نمایندگی‌های خودروسازی فردا موتور، آغاز شده است. طبق اطلاعات غیررسمی منتشر شده، قیمت قطعی فردا T5 معادل ۹۸۰ میلیون تومان است و خریداران باید در زمان ثبت نام، ۵۰% قیمت خودرو را بعنوان پیش‌پرداخت، بپردازند. کراس‌اور T5 در سه رنگ مشکی، سفید و بژ فعلا فروخته می‌شود و موعد تحویل آن نیز ۶۰ روز کاری اعلام شده است. همچنین این احتمال وجود که فروش اولیه T5 ویژه نمایندگی‌های فردا موتور باشد.

قیمت فردا T5 شاسی بلند فردا قیمت شاسی بلند شرکت خودروسازی فردا مشخصات فردا T5 بهترین شاسی بلند چینی قیمت شاسی بلند چینی

رونمایی کراس اور T5 در کارخانه فردا موتور

آذر ۱۴۰۰: اوایل تابستان ۱۴۰۰ بود که با خبر شدیم دانگ‌ فنگ ظاهرا با همکاری شرکت آرین دیزل، قصد عرضه فورتینگ T5 EVO را در کشورمان دارد. حالا نیز خبر رسیده که برادر دیگر این خودرو، یعنی فورتینگ T5 یا همان دانگ‌ فنگ T5 نیز از اواخر سال ۱۴۰۰ به ایران می‌آید. این موضوع را می‌توان از انتشار تصاویر جدید FMC T5 متوجه شد.

قیمت فردا T5 شاسی بلند فردا قیمت شاسی بلند شرکت خودروسازی فردا مشخصات فردا T5 بهترین شاسی بلند چینی قیمت شاسی بلند چینی

این‌بار، پای شرکت خودروسازی فرداموتور درمیان است: فردا T5 یا بهتر است بگوییم FMC T5 به ایران آمده و شرکت فردا موتور، بزودی مونتاژ انرا در کشورمان آغاز می‌کند.

سومین دانگ فنگ فردا موتور

خودروسازی فردا موتور، بعد از ناکامی در مونتاژ فردا SX6 در ایران که بدلیل تحریم‌ها بود، در بهار ۱۴۰۰ برادر کوچکتر این خودرو، یعنی فردا SX5 را به ایران آورد. سپس در تابستان ۱۴۰۰ نیز از نخستین سدانش با نام فردا ۵۱۱ رونمایی کرد؛ سدانی که البته ساخت شرکت دانگ‌ فنگ نبود و ماحصل همکاری جدید فردا موتور با خودروسازی چانگان محسوب می‌شود.

حالا نیز شرکت فردا موتور، سومین دانگ‌ فنگ مونتاژی خود را معرفی کرده است؛ خودرویی که همانند SX6 و SX5 از زیرمجموعه فورتینگ (Forthing) شرکت دانگ‌ فنگ بوده و آمده است تا جای خالی فردا SX6 را پر کند.

T5 پنج نفره یا هفت نفره؟!

فورتینگ T5 یا همان دانگ‌ فنگ T5 که از این به بعد آنرا فردا T5 می‌نامیم، محصول سال ۲۰۱۸ بازار چین است. پس باید آنرا یکی از جدیدترین کراس‌اورهای دانگ‌ فنگ (DFM) بدانیم.

این شرکت، برای پاس‌کردن استانداردهای آلایندگی سطح ۶ چین، مجبور شد که در سال ۲۰۱۹ و با بهبود موتورهای این خودرو، نسخه به‌روز شده آنرا بسازد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا دانگ‌ فنگ، اولین فیس‌لیفت زودهنگام T5 را هم روی این محصول جدیدش پیاده‌سازی کند. سرانجام این نسخه جدید، با عنوان دانگ‌ فنگ T5 مدل ۲۰۲۰ دوباره به بازار چین برگشت؛ فیس‌لیفتی که خیلی‌ها آنرا نسخه چینی رنو کولیوس نسل دوم می‌دانند!

اما خودرویی که فردا موتور به ایران آورده، مربوط به قبل از فیس‌لیفت T5 است چراکه این خودرو در بازار چین، از سال ۲۰۲۰ به بعد، دیگر با چنین چهره‌ای فروخته نمی‌شود.

البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد؛ دانگ‌ فنگ T5 خودرویی ۵ نفره است اما یک نسخه ۷ نفره هم دارد که با نام T5L فروخته می‌شود. از آنجایی که دانگ‌ فنگ T5L هنوز فیس‌لیفت نشده و همچنان در مدل ۲۰۲۱ خود با همان ظاهر T5 مدل ۲۰۱۸ عرضه می‌شود، ممکن است محصول جدید فردا موتور نیز همین نسخه ۷ نفره باشد. البته هنوز چیزی قطعی نشده و همچنان باید منتظر ماه‌های آینده بمانیم و ببینیم کدام نسخه T5 به ایران خواهد آمد.

مشخصات فنی دانگ فنگ T5

فریب ظاهر حجیم T5 را نخورید! چراکه با طول تقریبی ۴.۴ متر و فاصله محوری ۲.۷ متر، باید این خودرو را در رده کراس‌های جمع و جور قرار داد. البته در مدل T5L طول کلی خودرو حدود ۳۰ سانتیمتر کشیده‌تر شده و به ۴.۷ متر رسیده است و مجبوریم آنرا در رده سایزمتوسط‌ها جای دهیم.

 کاتالوگ رسمی فردا T5 فرداموتور (PDF)

فردا T5 با یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و همچنین موتورهای ۱.۵ لیتری توربوشارژ و ۱.۸ لیتری توربوشارژ قابل خریداری است که البته موتور ۱.۸ لیتری‌اش، فقط برای مشتریان T5L خواهد بود. از آنجایی که موتورهای ۱.۶ لیتری و ۱.۸ لیتری آن نیز فقط با گیربکس‌های دستی همراه می‌شوند، پس باید منتظر آمدن T5 با موتور ۱.۵ لیتری‌اش باشیم؛ موتوری با تکنولوژی MIVEC میتسوبیشی که مشخصاتش را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

کد موتور ۴J15T
نوع موتور ۱.۵ لیتر توربو
قدرت ۱۵۳ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ دنده اتومات
مصرف ۷.۸ لیتر
سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت

*اطلاعات جدول فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.

رقیبان دانگ فنگ T5 در ایران

همانطور که فردا T5 هم نسخه ۵ نفره و هم نسخه ۷ نفره دارد، فیدلیتی پرایم بهمن موتور نیز تیپ‌های ۵ و ۷ نفره دارد. پس اولین و مهم‌ترین رقیب T5 مشخص شد!

از طرف دیگر، محصولات کاملا جدیدی مانند جی‌ام‌سی S350 ریگان خودرو، بی‌وای‌دی تانگ کارمانیا، چری تیگو۸ مدیران خودرو، اس‌دبلیوام G05 سیف خودرو و لیفان X80 خودروسازان بم را هم باید از حریفان جدی T5 در بازار ایران بدانیم که البته اکثرشان، قیمتی فراتر از فردا T5 هفت نفره دارند.

اما اگر فرداموتور، T5 پنج نفره را به ایران بیاورد، کارش سخت‌تر می‌شود چراکه اکثر کراس‌های کامپکت بازار کشورمان، هم‌رده آن محسوب می‌شوند؛ از سوئیست DX3 دیار خودرو بگیرید تا کی‌ام‌سی K7 و جک S5 نیوفیس کرمان موتور، از دیگنیتی بهمن موتور بگیرید تا چری تیگو۷ جدید مدیران خودرو و حتی اسکیلاس T60 شهر خودرو و هایما S7 توربو پلاس ایران خودرو.

قیمت دانگ فنگ T5

در بازار چین، قیمت فردا T5 با موتور ۱.۵ لیتر توربو، حدود ۹۰ تا ۱۳۰ هزار یوآن است. اما اگر همین موتور را روی T5L قرار دهید، قیمتش ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار یوآن می‌شود. به عبارت بهتر، محصول جدید خودروسازی فرداموتور، قیمتی در حدود ۱۴ تا ۲۱ هزار دلار دارد. قیمت در ایران به ۱ میلیارد ۵۰ میلیون تومان بفروش می رسد.

منبع:باما

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.