سیستم های چرخش گاز اگزوز (EGR) چیست؟

0

سیستم های چرخش گاز اگزوز (EGR)

سیستم چرخش گاز اگزوز (EGR) یک روش اثبات شده و مطمئن برای کنترل موتورهای بنزینی و دیزلی است.
در اثر کاهش کنترل شده حجم اکسیژن در پروسه احتراق به وسیله شیر EGR دما و فشار احتراق کاهش می یابد، که باعث می شود میزان آلایندگی اکسیدهای نیتروژن (NOx) وارد شده به محیط زیست کاهش یابد.

اقدامات لازم هنگام جوش آوردن خودرو جوش آوردن پژو 207 جوش آوردن خودرو جوش آوردن کوییک جوش آوردن هایما علت جوش آوردن ال 90 علت جوش آوردن پراید علت جوش آوردن خودرو علت جوش آوردن ساینا علت جوش آوردن پژو 405 دلایل جوش آوردن پژو پارس دلایل جوش آوردن 206 داغ کردن موتور اتومبیل دانستنی های فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو
چون NOx اصولاً در دماهای بالا تولید می شود، سیستم EGR می تواند این آلاینده ها را تا 50 درصد کاهش دهد و همچنین باعث می شود ذرات دوده در موتورهای دیزلی تا 10 درصد کاهش یابد.
باید توجه کرد که EGR تنها در مراحل عملیاتی تعریف شده فعال می شود که در خودروهای مختلف، متفاوت است.

سیستم های شیر EGR متداولی که معمولاً به کار می رود:
شیر EGR پنوماتیک:
به وسیله مکش فعال می شود که مکش آن از طریق شیرهای الکترومغناطیسی که معمولاً تنها حالت باز و بسته دارند، کنترل می شود.
مکش به وسیله مانیفولد ورودی یا به وسیله یک پمپ وکیوم تهیه می شود. بسته به نوع خودرو ممکن است این سیستم با یک سنسور مکان یاب EGR نیز ترکیب شود.

شیرهای الکتریکی EGR:
به طور مستقیم به وسیله ECU کنترل می شوند و دیگر نیازی به منبع مکش یا شیرهای الکتروپنوماتیکی ندارند.

شیرهای الکتریکی EGR با ماژول های سرمایشی:
برای کاهش بیشتر دمای احتراق و کنترل بیشتر گاز خروجی به کار می رود.

شیر ERG با موتور DC و سنسورهای مخصوص:
واحدهای جریانی برای افزایش نیروی باز کردن و کاهش زمان پاسخ در موتورهای دیزلی.

انواع منیفولد منیفولد چیست علائم خرابی منیفولد دود و هوا علائم خرابی واشر منیفولد منیفولد کجا بسته میشه منیفولد سمند منیفولد دود چیست منیفولد دود پراید معرفی قطعات خودرو مجله مکانیک کتاب مکانیک خودرو

نحوه عملکرد شیر ERG در موتورهای دیزلی ریل مشترک و انژکتورهای بنزینی مستقیم:
یک رگولاتور کنترل میزان بنزین یا فلپ مانیفولد ورودی برای ایجاد اختلاف فشار بیشتر بین اگزوز و مانیفولدهای ورودی به کار می رود تا اجازه دهد چرخش گاز خروجی وارد شده به میزان مورد نیاز باشد.
نکته: فلپ رگولاتور کنترل میزان سوخت به صورت نرمال و در حالت استراحت در وضعیت کاملاً باز قرار دارد.
وقتی این فلپ مقداری بسته می شود، فشار کمتری در ورودی مانیفولد ایجاد می کند تا EGR بتواند عمل کند.
هنگام خاموش کردن موتور، این فلپ به طور کامل بسته می شود، که باعث می شود از قطع شدن ارتعاش موتور دیزلی جلوگیری شود.
زمان بندی متغیر میل بادامک برای کنترل EGR
به وسیله باز نگه داشتن سلونویید میل بادامک اگزوز برای یک دوره زمانی بیشتر و اجازه دادن به گاز اگزوز برای برگشت کردن به داخل سیلندر در زمان مکش، چرخش گاز اگزوز انجام می شود.
نحوه اندازه گیری حجم هوا برای کنترل و نظارت EGR
واحد کنترل برای به حداقل رساندن آلایندگی ها نیاز به نظارت بر میزان بار روی موتور و عملکرد EGR دارد. سیستم اندازه گیری حجم هوا (AMM) میزان هوای ورودی را کنترل می کند که ممکن است با عملکرد EGR متفاوت باشد.

عملکرد عمومی متداول
– بنزینی: از بالاتر از دور موتور حالت درجا تا بالاترین حد
– دیزلی: تا 3000 دور در دقیقه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.