نشانه های خرابی اویل پمپ پژو پارس چیست ؟

0

موتور یا پیشرانه یکی از پیچیده ترین قسمت های هر خودرو است و معمولاً خودروسازان برای بهبود عملکرد و راندمان آن تلاش زیادی انجام می دهند. قطعاتی که در پیشرانه خودرو وجود دارند در فشار و دمای کاری بالایی قرار دارند و سرعت حرکت این قطعات در پیشرانه بسیار بالاست. هنگامی که پیستون درون سیلندر حرکت می کند، بین این اجزای فلزی اصطکاک بسیار شدیدی اتفاق می افتد که این اصطکاک باعث مستهلک شدن قطعات و از بین رفتن آنها به مرور زمان می گردد. همچنین همانطور که می دانید وجود اصطکاک باعث تولید گرما نیز می شود و یکی از مهمترین وظایف روغن موتور خنک سازی همین قطعات است.

 قیمت اویل پمپ پژو پارس
 روشن شدن چراغ روغن پژو پارس
 دلایل روشن شدن چراغ روغن
 علائم خرابی اویل پمپ
 نشانه های خرابی اویل ماژول
 خرابی اویل پمپ پژو پارس
 چراغ اخطار فشار روغن
 علت افت فشار روغن
 دلایل پایین بودن فشار روغن

مهندسین طراح خودرو برای جلوگیری از افزایش دما و همچنین فرسوده شدن قطعات پیشرانه از روغن ها مخصوص استفاده می کنند که در دمای بالا خصایت روان کنندگی خود را از دست نمی دهند. اما برای به جریان درآوردن روغن موتور در پیشرانه نیاز است تا از قطعه ای به نام پمپ روغن یا اویل پمپ استفاده شود. روغنی که در داخل کارتر وجود دارد با فشار توسط یک پمپ به قطعات پیشرانه رسیده و از اصطکاک شدید بین این قطعات و در نتیجه افزایش دمای آنهاجلوگیری می کند. به این پمپ که نقشی کاربردی در وسیله نقلیه بر عهده داشته و نیروی محرکه خود را توسط میل لنگ به دست می آورد، اویل پمپ یا پمپ روغن (به انگلیسی Oil Pump) گفته می شود.

عملکرد صحیح اویل پمپ در خودرو باعث افزایش طول عمر موتور و قطعات موجود در آن می شود و در صورتی که از نواقص احتمالی این قطعه حیاتی غافل شوید، خسارت بالایی را به وسیله نقلیه شما وارد خواهد کرد.

اویل پمپ پژو پارس یکی از ضروری ترین قطعات مکمل موتور این خودرو است. وظیفه اصلی آن تامین روغن مورد نیاز برای روغن کاری موتور در حین کارکرد خودرو است. روانکاری روغن به اجزای فلزی موتور اجازه می دهد تا بدون ایجاد آسیب فیزیکی شدید به دلیل اصطکاک، با یکدیگر تعامل کنند.

روغن منتشر شده از اویل پمپ نیز گرما را از اجزای موتور جذب می کند و اثر خنک کنندگی ایجاد می کند و از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند. اگرچه پمپ یکی از قوی ترین قطعات موتور است، اما گاهی اوقات خراب می شود.

خرابی اویل پمپ پرشیا باعث از بین رفتن روغن موتور می شود و می تواند منجر به آسیب فاجعه بار موتور شود. بنابراین، هر راننده ای باید به علائم خرابی پمپ روغن توجه داشته باشد و آن را به موقع و در تعمیرگاهی مناسب  تعویض کند تا آسیب بیشتری به خودرو وارد نشود.

 قیمت اویل پمپ پژو پارس
 روشن شدن چراغ روغن پژو پارس
 دلایل روشن شدن چراغ روغن
 علائم خرابی اویل پمپ
 نشانه های خرابی اویل ماژول
 خرابی اویل پمپ پژو پارس
 چراغ اخطار فشار روغن
 علت افت فشار روغن
 دلایل پایین بودن فشار روغن

علائم خرابی اویل پمپ پژو پارس

مشکلات مکانیکی متعددی در ارتباط با خرابی اویل پمپ پرشیا وجود دارد. اکثر این مشکلات مکانیکی دارای چندین نشانه آشکار و قابل توجه مانند افزایش دمای موتور و صداهای عجیب در حین کار موتور هستند.

در اینجا برخی از نشانه های خرابی اویل پمپ  پژو پارس که به ما می گوید این قطعه به تدریج در حال از کار افتادن است ، آورده شده ؛ بهترین راه برای بدتر شدن مشکل مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر همچون تعمیرگاه مکانیکی وستینال می باشد . متخصصین مجرب و با تجربه این مجموعه تعمیر اویل پمپ پژو پارس شما را با دقت بالا و بدون نیاز به هزینه های اضافی انجام می دهند .

1. فشار کم روغن

همانطور که قبلا ذکر شد ، اویل پمپ پرشیا فشار روغنی را که وظیفه  روغن کاری و تنظیم دمای موتور را  دارد ، تامین و تنظیم می کند. پمپ با فشار دادن روغن، حرکت روغن را در قسمت های مختلف موتور تسهیل می کند. عرضه کافی روغن تضمین می کند که قسمت های متحرک موتور به درستی روغن کاری شده و بدون آسیب فیزیکی به طور موثر روی یکدیگر می لغزند.

روغن کاری ناکافی به دلیل فشار کم ناشی از خرابی اویل پمپ باعث می شود که اجزای موتور به شدت به یکدیگر ساییده شوند. اولین نشانه کاهش فشار روغن، روشن شدن چراغ روغن روی داشبورد است. از دیگر پیامدهای کاهش فشار روغن ، کاهش قدرت و از کار افتادن موتور است.

بنابراین، پاسخ به این سوال که آیا پمپ روغن بد می تواند باعث آتش سوزی ناقص شود، بله است و بهتر است در اسرع وقت برای رفع این مشکل اقدام نمایید .

2. افزایش دمای موتور

روغن کاری به دو صورت دمای موتور را کاهش می دهد. ابتدا گرمای اضافی تولید شده توسط موتور را جذب کرده و در حین حرکت در قسمت های مختلف موتور آن را از بین می برد. همچنین روانکاری ناشی از روغن ، اصطکاک اجزای موتور پژو پارس شما را کاهش می دهد. اصطکاک بیشتر باعث افزایش دمای موتور می شود. بنابراین یکی از علائم خرابی اویل پمپ پرشیا ،  افزایش قابل توجه دمای کارکرد موتور خودروی شماست.

هنگامی که جریان روغن در موتور محدود می شود و دمای موتور افزایش می یابد ، چراغ چک داشبورد خودرو شما روشن می شود تا افزایش  دمای موتور  را به شما اطلاع دهد. گرم شدن بیش از حد موتور خودرو ، خطرات شدیدی برای موتور پژو پارس شما ایجاد می کند.

بنابراین، هر زمان که با مشکل گرم شدن بیش از حد موتور مواجه شدید، باید خودروی خود را نزد یک مکانیک مجرب ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.