تولید نسخه خیابانی از کی تی ام X-Bow

0

X-Bow GTX که در سال 2020 از سوی شرکت KTM به عنوان یک خودروی مسابقه‌­ای معرفی شد، قرار است در قالب یک خودروی جاده­‌ای به خیابان‌ها وارد شود.

خودرو اسپرت بهترین خودرو اسپرت مجله خودرو دنیای خودرو مجله ماشین بهترین خودرو مسابقه

پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری این خودرو نیز از آئودی RS3 به عاریت گرفته شده است.

شاسی مونوکوک فیبرکربن این محصول با سایر اعضای سری X-Bow مشترک است و تنها 80 کیلوگرم وزن دارد. فرم بدنه هم بسیار شبیه به مدل‌های GTX و GT2 طراحی شده و اشتراکاتی با خودروهای سوپراسپرت دارد. یکی از جالب‌ترین نکات طراحی این خودرو، نحوه بازشدن بدنه همچون جت‌های جنگی برای دسترسی به داخل کابین است.

به علت دریافت­‌های استانداردهای لازم برای حضور در معابر، وزن عضو جدید سری X-Bow مطمئناً بیشتر از رقم 1048 کیلوگرمی مربوط به مدل مسابقه‌­ای GT2 خواهد بود.


نسخه خیابانی از کی‌تی‌ام X-Bow GT2

پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری این خودرو نیز از آئودی RS3 به عاریت گرفته شده است. نسخه­‌های تقویت شده از این پیشرانه در مدل‌های GTX و GT2 به ترتیب 523 و 600 اسب‌­بخار قدرت تولید می­‌کند، اما از قدرت نسخه خیابانی هنوز اطلاعی در دسترس نیست.

همچون مدل‌های مذکور، نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته سکوئنشال و دیفرانسیل لغزش محدود به محور عقب منتقل می‌­شود.

به منظور افزایش راحتی سرنشینان در نسخه جاده‌­ای از X-Bow GTX/GT2، تنظیمات سیستم تعلیق، طراحی صندلی‌­ها و عایق صوتی کابین مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.


نسخه خیابانی از کی‌تی‌ام X-Bow GT2

درباره قیمت این محصول خبری در دسترس نیست، اما مدل مسابقه­‌ای GTX در اروپا با قیمت پایه 259,795 دلار به فروش می­‌رسد. محصولاتی همچون کاترهام 620R و دالارا استرادال به عنوان رقبای KTM شناخته می­‌شوند.

در پایان بد نیست بدانید شرکت اتریشی KTM از سال 2008 تاکنون، نسخه‌های متفاوتی از سری X-Bow را با اسامی R , GT , GT4 و غیره تولید کرده است. این شرکت برای حفظ تمایز محصولات خود، با ظرفیت تولید سالیانه 100 دستگاه به فعالیت ادامه می­‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.