تولید نسخه خیابانی از کی تی ام X-Bow
X-Bow GTX که در سال 2020 از سوی شرکت KTM به عنوان یک خودروی مسابقهای معرفی شد، قرار است در قالب یک خودروی جادهای به خیابانها وارد شود.
پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری این خودرو نیز از آئودی RS3 به عاریت گرفته شده است.
شاسی مونوکوک فیبرکربن این محصول با سایر اعضای سری X-Bow مشترک است و تنها 80 کیلوگرم وزن دارد. فرم بدنه هم بسیار شبیه به مدلهای GTX و GT2 طراحی شده و اشتراکاتی با خودروهای سوپراسپرت دارد. یکی از جالبترین نکات طراحی این خودرو، نحوه بازشدن بدنه همچون جتهای جنگی برای دسترسی به داخل کابین است.
به علت دریافتهای استانداردهای لازم برای حضور در معابر، وزن عضو جدید سری X-Bow مطمئناً بیشتر از رقم 1048 کیلوگرمی مربوط به مدل مسابقهای GT2 خواهد بود.
نسخه خیابانی از کیتیام X-Bow GT2
پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری این خودرو نیز از آئودی RS3 به عاریت گرفته شده است. نسخههای تقویت شده از این پیشرانه در مدلهای GTX و GT2 به ترتیب 523 و 600 اسببخار قدرت تولید میکند، اما از قدرت نسخه خیابانی هنوز اطلاعی در دسترس نیست.
همچون مدلهای مذکور، نیروی پیشرانه از طریق جعبهدنده 7 سرعته سکوئنشال و دیفرانسیل لغزش محدود به محور عقب منتقل میشود.
به منظور افزایش راحتی سرنشینان در نسخه جادهای از X-Bow GTX/GT2، تنظیمات سیستم تعلیق، طراحی صندلیها و عایق صوتی کابین مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.
نسخه خیابانی از کیتیام X-Bow GT2
درباره قیمت این محصول خبری در دسترس نیست، اما مدل مسابقهای GTX در اروپا با قیمت پایه 259,795 دلار به فروش میرسد. محصولاتی همچون کاترهام 620R و دالارا استرادال به عنوان رقبای KTM شناخته میشوند.
در پایان بد نیست بدانید شرکت اتریشی KTM از سال 2008 تاکنون، نسخههای متفاوتی از سری X-Bow را با اسامی R , GT , GT4 و غیره تولید کرده است. این شرکت برای حفظ تمایز محصولات خود، با ظرفیت تولید سالیانه 100 دستگاه به فعالیت ادامه میدهد.