در هر خودرو چند قطعه به کار رفته است ؟

0

یک خودرو در حدود 30000 قطعه از قبیل لوازم یدکی ، لوازم بدنه و متعلقات ، لوازم برقی و الکترونیکی دارد، هر قطعه بوسیله لوازم اتصال از قبیل انواع پیچ و خار به قطعات دیگر خودرو متصل میشود.

جالب است بدانید که ۱۰ هزار قطعه از این ۳۰ هزارتا در موتور جمع شده اند. ۱۵۰ قطعه ی متحرک مثل درب خودرو، پنجره، فرمان و … وجود دارد.

تعمیر و نگهداری خودرو افزایش طول عمر خودرو قطعات تعویضی خودرو هزینه نگهداری ال 90 زمان تعویض شمع خودرو زمان تعویض تسمه تایم مجله خودرو کارستان زمان تعویض باتری خودرو

طبق آخرین آماری که از یک کارخانه ی تولید خودرو گرفته شده است، این پروسه یعنی ساختن یک اتومبیل ۱۷ تا ۱۸ ساعت طول می کشد. شما فکر کنید که ۳۰ هزار قطعه در این مدت زمان در کنار هم قرار می گیرند و در نهایت به وسیله ی مورد استفاده ی ما و شما قرار می گیرد. البته که در دنیای امروز و با پیشرفت روزافزون تکنولوژی هیچ چیز بعید ویا عجیب و غریب نیست.

در میان تمام این قطعات رینگ و لاستیک از چند جهت مورد توجه ویژه قرار دارد. ابتدا اینکه بخش بزرگی از ویژگی های رانندگی با هر خودرو به نوع، جنس، سایز و سایر مشخصات فنی تایر بستگی دارد. از سوی دیگر امروزه ظاهر رینگ و تناسب آن با لاستیک انتخاب شده یکی از موارد زیبایی شناختی پراهمیت در طراحی و ساخت هر خودرو محسوب می گردد.

برخی از این قطعات ساخت ایران و برخی دیگر وارداتی هستند، اما ما در ایران دارای بسیاری تامین کننده و تولید کننده لوازم یدکی خودرو و لوازم بدنه ماشین هستیم. در تولید قطعات ماشین طیف وسیعی از مواد خام مختلف که در فرایندهای تولید متفاوت قرارمیگیرند ، استفاده می شود.

ساخت لوازم یدکی ماشین مناسب و با توجه به نیاز خودرو های داخلی و خارجی به تحقیق و توسعه زیادی نیاز دارد .

تولید لوازم یدکی ماشین از یک سیستم استفاده می کند که در آن قطعات مناسب در مقادیر مورد نیاز در زمان مناسب ساخته می شوند. که نیاز بازار انواع و کمیت قطعات مورد نیاز را مشخص میکند می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.