معرفی موتور آپریلیا SXR 160 + مشخصات فنی و قیمت

0

آپریلیا SXR 160 یکی از جدیدترین اسکوترهای بازار ایران است و به تازگی شرکت کبیر موتور این محصول را به فروش می رساند. در این محتوا به سراغ معرفی آپریلیا SXR 160، مشخصات فنی و قیمت آن رفته ایم.

فهرست مطالب

  • مشخصات فنی آپریلیا SXR 160
  • امکانات Aprilia SXR 160 کبیر موتور
  • طراحی آپریلیا SXR 160
  • قیمت Aprilia SXR 160 کبیر موتور

مشخصات فنی آپریلیا SXR 160

مشخصات آپریلیا قیمت آپریلیا انواع موتور سیکلت اسکوتر چیست انواع اسکوتر در ایران مجله موتورسیکلت

آپریلیا یکی از نشان های تجاری زیر نظر پیاجیو ایتالیاست و اصالتی اروپایی دارد، اما براساس سیاست های گروه پیاجیو، نسخه های اسکوتر و اقتصادی این گروه موتورسیکلت ساز در کشورهای آسیایی چون هند مونتاژ و ساخته می شوند. در سال های گذشته همکاری میان باجاج و گروه پیاجیو شکل گرفته است و طی این مشارکت برخی قطعات فنی محصولات وسپا، پیاجیو و آپریلیا توسط باجاج تأمین می شوند، اما قطعات ساخته شده توسط این موتورسیکلت ساز هندی صرفاً برای محصولات گروه پیاجیو بوده است و دیگر در نشان های تجاری استفاده نمی شود.

با دانستن این نکته اولیه، می توان گفت آپریلیا SXR 160 از نظر ساختار فنی مشابه سایر محصولات پیاجیو و وسپاست و از سویی، بخشی از قطعات فنی آن توسط باجاج هند تولید می شود.

آپریلیا SXR 160 به پیشرانه ۱۶۰ سی سی تک سیلندر و سه سوپاپ مجهز است. این پیشرانه به فناوری ۳V Tech گروه پیاجیو مجهز است که در محصولات وسپا هم دیده می شود. پیشرانه SXR 160 دارای سامانه خنک‌کاری با فن است و به عبارت ساده تر، یک پیشرانه هواخنک به حساب می آید. همچنین از اگزوز سایلنسر برای این اسکوتر آپریلیا استفاده شده است.

پیشرانه این اسکوتر شهری، ۱۰٫۸۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۱٫۶ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور در ۶۰۰۰rpm و حداکثر اسب بخار در ۷۶۰۰rpm تولید می شوند و از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ عقب منتقل می شوند. فناوری جعبه دنده اتوماتیک آپریلیا SXR 160 هم دقیقاً با سیستم های انتقال قدرت اتوماتیک اسکوترهای وسپا و پیاجیو برابر است و ساختار تسمه ای در آن دیده می شود. همچنین از سیستم کلاچ FCC ژاپن در انتقال قدرت SXR 160 استفاده شده است.

این اسکوتر شهری ۱۲۹ کیلوگرم است و به صورت استاندارد برای دو سرنشین طراحی شده است. همچنین باک آپریلیا SXR 160 حجم ۷ لیتر را دارد و این اسکوتر شهری می تواند با یک سرنشین حدود ۲۰۰ کیلومتر را با هر باک بپیماید. البته که در حالت بهینه، مصرف سوخت این اسکوتر حدود ۲٫۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مشخصات فنی آپرلیا SXR 160
حجم پیشرانه ۱۶۰ سی سی
تعداد سیلندر ۱
تعداد سوپاپ ۳
خنک‌کاری پیشرانه هواخنک
جعبه دنده اتوماتیک CVT
قدرت ۱۰٫۸۴ اسب بخار
گشتاور ۱۱٫۶ نیوتن متر
جرم خالص ۱۲۹ کیلوگرم
باک ۷ لیتر
تعلیق جلو دوشاخه تلسکوپی
تعلیق عقب تک‌شاخه فنر و کمک
ترمز جلو دیسکی ABS
ترمز عقب کاسه ای
تایر و رینگ جلو ۱۲۰/۷۰ R12
تایر و رینگ عقب ۱۲۰/۷۰ R12

امکانات Aprilia SXR 160 کبیر موتور

مشخصات آپریلیا قیمت آپریلیا انواع موتور سیکلت اسکوتر چیست انواع اسکوتر در ایران مجله موتورسیکلت

اسکوتر SXR 160 کمپانی آپریلیا و شرکت کبیر موتور به ترمز ABS در محور جلو مجهز است. ترمزهای این موتورسیکلت از نوع دیسکی برای چرخ جلو و کاسه ای برای چرخ عقب است. تعلیق جلوی SXR 160 از نوع دوشاخه ای هیدرولیکی است و در بخش عقب هم از فنر و کمک تک شاخه ای استفاده شده است. باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به اسکوترهای شهری جدید بازار ایران، نبود سیستم تعلیق دوگانه و یا گازی برای بخش عقب SXR 160، به نوعی کمبود به حساب می آید.

جلو آمپر (کلاستر) این اسکوتر از نوع تمام دیجیتال است و چراغ روز، شارژر USB، استارت دکمه ای و بدون هندل، نشانگر دمای هوا و دمای پیشرانه، چراغ فضای بار زیر زین، بازوی آویز بار، فضای بار جلوی پای موتورسوار و… از جمله امکانات SXR 160 به حساب می آید.

طراحی آپریلیا SXR 160

آپریلیا SXR 160 کاملاً سبک طراحی یک اسکوتر شهری را دارد و از نظر ابعاد و اندازه می توان مانند رقبای خود ظاهر شود. در بخش جلوی این موتورسیکلت با طراحی به‌روزی طرف هستیم و ظاهر چراغ جلو، شیشه بادگیر و سینی جلو به شکلی است که حسی مدرن را القا می کند. در بحث نمای کناری می توان گفت با سبکی ساده و تقریباً همیشگی در اسکوترهای شهری طرف هستیم و ابعاد کوچک تایرها کاملاً به چشم می آید. آپریلیا SXR 160 رینگ های ۱۲ اینچی و تایرهای ۱۲۰/۷۰ را دارد و می توان گفت این ابعاد رینگ و تایر برای SXR 160 تاحدی کوچک تر از سایر رقباست. همین مسئله می تواند اندکی خشکی و کوبش قابل انتقال از کف خیابان های شهری مانند تهران را به سرنشینان این موتورسیکلت افزایش دهد و از سویی سبب شود آپریلیا SXR 160 در بحث کیفیت سواری و پایداری در جایگاه ضعیف تری نسبت به برخی رقبای ژاپنی قرار بگیرد.

در نمای عقب آپریلیا SXR 160 با گرافیک به نسبت جذابی برای چراغ ها طرف هستیم و می بینیم که سبکی خوب و مدرن برای این بخش در نظر گرفته شده است. همچنین چراغ های راهنما در همین بخش کار شده است و دیگر بخشی بیرون زده از اسکوتر را به خاطر چراغ های راهنما نمی بینیم.

مشخصات آپریلیا قیمت آپریلیا انواع موتور سیکلت اسکوتر چیست انواع اسکوتر در ایران مجله موتورسیکلت

قیمت Aprilia SXR 160 کبیر موتور

قیمت آپریلیا SXR 160 در بهمن ۱۴۰۰ برای مدل های ۱۴۰۱، توسط نمایندگی های کبیر موتور ۷۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام می شود. این عدد به نسبت بسیاری از رقبای ژاپنی و چینی پایین تر است و باید توجه داشت که می توان SXR 160 را با مدل سال جدید و به صورت اقساطی از نمایندگی های این شرکت موتورسیکلت ساز خریداری کرد.

نام محصول مدل قیمت (بهمن ۱۴۰۰)
آپریلیا SXR 160 کبیر موتور ۱۴۰۱  74.800.000 تومان

مشخصات فنی آپریلیا SXR 160 چیست؟اسکوتر SXR 160 به پیشرانه ۱۶۰ سی سی تک سیلندر و سه سوپاپ مجهز است. این پیشرانه ۱۰٫۸۴ اسب بخار و ۱۱٫۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

قیمت آپریلیا SXR 160 چقدر است؟قیمت SXR 160 در بهمن ۱۴۰۰ برای مدل های ۱۴۰۱، توسط نمایندگی های کبیر موتور ۷۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام می شود.

امکانات آپریلیا SXR 160 چیست؟جلو آمپر (کلاستر) این اسکوتر از نوع تمام دیجتال است و چراغ روشنایی روز، شارژر USB، استارت دکمه ای و بدون هندل، نشانگر دمای هوا و دمای پیشرانه، چراغ فضای بار زیر زین، بازوی آویز بار، فضای بار جلوی پای موتورسوار و… از جمله امکانات SXR 160 به حساب می آید.

منبع:اسب بخار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.