منشا خطای گیربکس اتومات پژو ۲۰۶ چیست؟

0

گیربکس اتوماتیک یکی از انواع سیستم انتقال قدرتی است که دارای کلاچ هیدرولیکی است و باوجود ماهیت و ساختار سیستم، تعویض دنده‌ها مطابق بر دورموتور انجام می‌شود و تعویض دنده‌ها به‌اصطلاح به‌شکل خودکار انجام می‌شود.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک ماکسیما تقه زدن گیربکس اتوماتیک 206 علت تقه زدن موتور ماشین علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک مزایای سرویس گیربکس اتومات تعمیر و نگهداری خودرو مشکلات گیربکس اتومات خطای گیربکس اتومات آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک خنک کردن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک روغن مناسب گیربکس اتومات

گیربکس اتوماتیک یکی از انواع سیستم انتقال قدرتی است که دارای کلاچ هیدرولیکی است و باوجود ماهیت و ساختار سیستم، تعویض دنده‌ها مطابق بر دورموتور انجام می‌شود و تعویض دنده‌ها به‌اصطلاح به‌شکل خودکار انجام می‌شود.
باتوجه به‌این‌که این نوع از سیستم انتقال قدرت مبتنی بر سیستم هیدرولیکی است، اگر فشار هیدرولیک افت کند منجربه‌خرابی می‌شود و بارزترین مشکل درگیربکس اتوماتیک AL4 پژو 206 و 207 خطای تنظیم فشار در TCU است.

این مشکل به‌گونه‌ای است که بسیاری از تعمیرکاران در زمان عیب‌یابی این ایراد را ناشی از خطای شیرهای هیدرولیکی گیربکس می‌دانند. بنابراین در هر موقعی که در گیربکس‌ اتوماتیک خانواده پژو یا همان AL4 فرار روغن به‌وجود آید یا فشار روغن افت کند، چنین خطایی در TCU پدیدار می‌شود و در عملکرد گیربکس نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

چگونه مشکلات گیربکس یا جعبه دنده خودرو را تشخیص دهیم؟

باتوجه به‌این پارامترها توصیه کمپانی پژو همواره این است که ابتدا فشار روغن تست و پس از آن شیربرقی تعویض شود. اما اگر همچنان فرار روغن و خطا وجود داشته باشد، در این شرایط باید گیربکس باز و اورهال اساسی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.