۱۰ عادت بد و نادرست رانندگی

0

هر یک ما عادت های نامناسبی هنگام رانندگی داریم که این عادات در شرایط مختلف ممکن است بروز دهیم اما بهتر است در هنگام وقوع اتفاقات تصمیم درست را بگیریم.

رانندگی با مقدار سوخت کم

امروزه به توجه به وجود تعداد زیادی جایگاه سوخت در سطح شهر ، ازدحامی وجود ندارد و با صبر کردن چند دقیقه ای در جایگاه های سوخت میتوان فرآیند سوخت گیری را به انجام رساند. از طرفی دیده شده که بسیاری از افراد با عمل به این موضوع که چند روز دیگر مجددا باید عمل سوخت گیری را انجام دهند در حد ۱۰-۱۵ لیتر بنزین می زنند لذا سوخت گیری بعدی این افراد زمانی خواهد بود که مجددا باک آن ها خالی میباشد.

روش های کاهش استرس آموزش رانندگی دانستنی های جالب خودرو استرس هنگام امتحان رانندگی کاهش استرس در رانندگی ریختن ترس از رانندگی مهارت های رانندگی حرفه ای مجله خودرو کارستان شجاعت در رانندگی

با توجه به اینکه در نهایت باید سوخت گیری انجام شود و سوخت در باک خودروی ما ذخیره میشود و به هدر نمیرود بهتر است در هر سوخت گیری باک بنزین خودروی خود را پر کنید زیرا رانندگی با باک بنزین خالی باعث آسیب جدی به اتومبیل شما میشود.

در این شرایط پمپ به درستی نمیتواند به درستی حرارت خود را دفع کند و همین مورد باعث آسیب دیدن آن میشود. برای همین بهتر است همواره باک بنزین خود را پر نگه دارید یا حداقل نگذارید آن را از یک چهارم پایین تر برود.

نحوه تنظیم صندلی راننده ، نحوه تنظیم صندلی پراید ، نشستن صحیح پشت فرمان ، تنظیم ارتفاع صندلی سمند ، تنظیم صندلی 206 ، دلایل کمر درد ، سلامت و بهداشت خودرو ، دانستنی های مهم خودرو ، آموزش رانندگی خودرو

رانندگی با حواس پرت

درگیر نگه داشتن ترمز در سرپایینی ها

پایین آمدن از شیب می تواند برای راننده استرس زا باشد لذا رانندگان در چنین شرایطی پای خود را روی ترمز نگه میدارند این کار باعث افزایش حرارت و همچنین فشار آمدن به سیستم ترمز می شود و قطعاتی مانند لنت و دیسک ترمز ساییده خواهند شد.

در چنین شرایطی بهتر است دنده ی ودرو را سنگین کنید تا خودرو در وضعیت ترمز موتوری قرار گیرد که این کار امر ترمزگیری در شیب ها را موثر تر خواهد کرد.

دم توجه به صداهای خودرو

یکی دیگر از عادات بد رانندگی عدم توجه به صداهای اضافی مانند صدای تق تق یا سوت در خودرو میباشد. توجه داشته باشید که این صداها در واقع علائم اولیه بروز یک مشکل است که گاها این مشکل میتواند مشکلی جدی باشد و تبعات زیادی داشته باشد ، لذا در این مواقع بهتر است سریعا به افراد خبره در حوزه تعمیر خودرو مراجعه کرده و مشکل را با آن ها در میان بگذارید و نسبت به حل این مشکل اقدام نمایید.

تعمیر و نگهداری خودرو دلایل خنک نکردن کولر ماشین مقالات آموزشی خودرو مقالات علمی افزایش عمر مفید خودرو کاهش استهلاک خودرو راه های افزایش ایمنی خودرو مکانیک ماهر در تهران

ترمزگیری هنگام عبور از سرعت گیر

عادت غلط رایج دیگر در بین رانندگان ترمزگیری هنگام عبور از دست اندازها و سرعت گیرها میباشد، زیرا عمل ترمزگیری و کاهش سرعت خودرو میبایست قبل رسیدن به دست انداز انجام گیرد و خودرو به سرعت مناسب برسد، در صورتی که هنگام عبور از دست انداز پایتان روی ترمز باشد بخشی از سیستم فنربندی خودرو فشرده میشود.

گرفتن کلاچ در ترمزگیری شدید

یکی دیگر از عادات بد رانندگی در هنگام ترمزگیری ، گرفتن همزمان کلاچ و ترمز با یکدیگر میباشد. کلاچ گرفتن باعث قطع ارتباط موتور و چرخ ها شده و نیروی معکوس موتور که می تواند به نگه داشتن خودرو کمک کند، همچنین با کلاچ گرفتن و کاهش دور موتور بازده بوستر ترمز نیز از بین می رود و نیروی ترمز کاهش می یابد.

روشن کردن کولر خودرو در هنگام حرکت

با زدن دکمه AC برای روشن شدن کولر ، در واقع به کمپرسور کولر دستور می دهید که با استفاده از تسمه با نیروی موتور به گردش در می آید ، حرکت کند و برای خنک کردن ، گاز کولر را در مدار بچرخاند. پس نتیجتتا یک بار اضافه روی دوش موتور می گذارد. پس برای روشن کردن کولر بهتر است دور موتور را کم کنید تا فشار وارده به موتور به حداقل برسد. در خودروهای دنده ای هم بهتر است که هنگام حرکت پا رو کلاچ گذاشته و سپس کولر خودرو را روشن کنید.

رانندگان عصبانی پرخاشگری در رانندگی آموزش رانندگی مراکز اخذ گواهینامه در تهران دانستنی های جالب مقالات آموزشی

پایین آوردن شیشه به جای استفاده از کولر در اتوبان ها

یکی از عادات رانندگان هنگام رانندگی در اتوبان ها این است که بجای استفاده از کولر ، شیشه های خودرو را پایین می آوردند، این کار به دلیل این است که مصرف سوختش کاهش یابد ، اما در یک تحقیق به اثبات رسیده است که اگر درجه کولر در یک اتوبان رو یک تنظیم باشد ، مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن ۴۰ درصد باز است ، کمتر است.

ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور

بسیار دیده شده است که افراد آب لوله کشی درون رادیاتور خودروی خود می ریزند ، این کار باعث ایجاد رسوب در رادیاتور و واتر پمپ میشود. راه حل این است که از آب مقطر استفاده کنیم یا آب جوشانده را سرد کنیم و دوباره آن را بجوشانیم هرچه این عمل تکرار شود آب سالم تر خواهد بود. دقت شود در خودروهایی مانند پژو که دائما رادیاتور در حال فعالیت است تاکید میشود که کیفیت آب مورد استفاده قابل قبول باشد.

استفاده از نور بالا در مه

در شرایط هوای مه آلود دیده شده است که بسیاری از رانندگان از نور سو بالا استفاده میکنند که این موضوع نیز یکی از عادات بد رانندگی میباشد ، در این شرایط بهتر است نور خودرو سو پایین و اگر خودرو مجهز به چراغ مه شکن است ، از آن استفاده شود.

عدم استفاده از راهنما هنگام تغییر مسیر

یکی از عادت رایج در بین ایرانیان که از بدترین عادت های رانندگی نیز هست ، عدم استفاده از راهنما هنگام تغییر مسیر میباشد. متاسفانه به کرات دیده میشود که خودروها بدون راهنما زدن تغییر مسیر می دهند در حالیکه راهنما زدن راننده را به زحمت نمی اندازد و فقط باید در حد چند سانتی متر یکی انگشتان دست خود را حرکت دهند از طرفی راهنمای خودرو برق زیادی مصرف نمی کند و نتیجتا فشار زیادی بر روی خودرو ایجاد نمی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.