عادت های بد رانندگی که نشان از عدم فرهنگ است

0
در مقاله قبلی به ۱۰ عادت بد و نادرست رانندگی که به دلیل عدم آگاهی نسبت به وضعیت فنی خودرو و عدم آشنایی با کارکرد قطعات خودروها در بین رانندگان رواج داشت ، اشاره کردیم اما در این مقاله قصد داریم به عادت بد رانندگی که ناشی از عدم فرهنگ رانندگان است ، اشاره کنیم.

تغییر مسیر بدون استفاده از راهنما

یکی از عادات بسیار رایج بین رانندگان مخصوصا در کشور خودمان که بارها باعث ایجاد تصادف شده است ، عدم استفاده از راهنما هنگام تغییر مسیر است . در مقاله قبلی نیز به این عادت اشاره کردیم زیرا بسیار رایج و بسیار خطرناک است. متاسفانه به کرات دیده میشود که خودروها بدون راهنما زدن تغییر مسیر می دهند در حالیکه راهنما زدن راننده را به زحمت نمی اندازد و فقط باید در حد چند سانتی متر یکی انگشتان دست خود را حرکت دهند از طرفی راهنمای خودرو برق زیادی مصرف نمی کند و نتیجتا فشار زیادی بر روی خودرو ایجاد نمی کند.

دانستنی های جالب اخبار جالب بهترین راننده جهان دانستنی های روانشناسی روانشناسی چهره زنان روانشناسی چهره مردان چهره شناسی چیست دانستنی های فنی خودر

رانندگی با صدای زیاد سیستم پخش

یکی از دیگر عادت های غلط میان رانندگان ، رانندگی همراه با صدای زیاد سیستم پخش است. قبلا در مقاله ای بنام رانندگی با حواس پرت به طور مفصل به این موضوع پرداختیم. در بین بسیاری از رانندگان جوان دیده شده که در هنگام رانندگی ولوم سیستم صوتی خودروی خود را در بالاترین حد ممکن قرار داده اند این عمل به دلیل اینکه صداهای محیط را نمیشنویم عملی خطرناک هنگام رانندگی محسوب میشود. لذا توصیه میشود ولوم ضبط خود را در حالتی تنظیم کنید که بتوانید صداهای محیط را نیز بشنوید.

صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی

یکی دیگر از عادات بسیار ناپسند و متاسفانه رایج هنگام رانندگی ، صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی میباشد. بارها دیده شده که افراد تلفن را هنگام صحبت کنار گوش خود گرفته و با یک دست مشغول راندن هستند در حالیکه خودروهای آنها مجهز به سیستم بلوتوث بوده و میتوانستد از طریق بلوتوث و با استفاده از سیستم صوتی خودرو تماس را برقرار کنند ، البته لازم به ذکر است که در هنگام رانندگی بهتر است تمام حواس راننده به فعالیت های مربوط به رانندگی باشد اما استفاده از سیستم صوتی برای تماس بهتر از این شیوه که گوشی را در کنار گوشی خود نگه دارید ، میباشد. اما توصیه میشود در هنگامیکه نیاز بود با تلفن همراه خود صحبت کنید ، در محل مطمئن بایستید و سپس با تلفن خود مشغول صحبت شوید.

اخبار راهنمایی و رانندگی قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه نبستن کمربند ایمنی انواع جریمه های رانندگی پلیس راهور ناجا آموزش رانندگی خودرو

کار کردن به تلفن همراه هنگام رانندگی

یکی از بدترین عادت های افراد هنگام رانندگی که از مورد قبلی به شدت خطرناک تر است ، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است. با همه گیر شدن استفاده از تلفن های هوشمند ، بسیاری از افراد عادت دارند که شبکه های اجتماعی خود را هنگام رانندگی بررسی کنند یا مشغول تغییر آهنگ یا مسیریابی هستند که این اعمال باعث میشود که حواس راننده به صورت صد در صدی از مسیر پرت شود و متاسفانه همین ثانیه ها در هنگام رانندگی سرنوشت ساز است ، لذا توصیه میشود هنگام رانندگی حتی برای لحظه ای از تلفن همراه خود استفاده نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.