آموزش قطع کردن آژیر دزدگیر خودرو

0

چگونه سیستم دزدگیر خودرو را قطع کنید؟

سیستم هشدار دزدگیر در خودرو اگر به موقع قطع نشود مى تواند براى دیگران بسیار آزاردهنده باشد. در ادامه چندین دلیل براى قطع نشدن سیستم هشدار دزدگیر خودرو به همراه روش قطع کردن این سیستم بیان شده است، تا از بروز مزاحمت براى دیگران جلوگیرى شود.

خاموش کردن هشدار دزدگیر

وسایل مورد نیاز:

دم باریک( براى خارج کردن فیوز) اچار۱۰ و۱۳

کتابچه ى راهنماى خودرو

مرحله ى اول: با سیستم هشدار دزدگیر آشنا شوید. شاید به نظر برسد زمانى که سیستم هشدار خودرو قطع نمى شود، زمان مناسبى براى خواندن کتاب راهنما نباشد، اما در بیشتر مواقع مى توانید علت را در کتاب راهنما پیدا کنید.

مرحله ى دوم: خودرو را روشن کنید. سوییچ را بچرخانید و سعى کنید خودرو را روشن کنید. در بیشتر دزدگیرها، هم دزدگیرهایى که کارخانه بر روى خودرو نصب کرده است هم آنهایى که خودتان بر روى خودرو نصب کرده اید، با روشن کردن خودرو ریست مى شوند و قطع مى شوند.

http://bikari.net/wp-content/uploads/2017/02/how-car-alarms-work-581106713df78c2c7316f917.jpg

مرحله ى سوم: از سوییچ استفاده کنید و درب طرف راننده را باز کنید. با این کار معمولاً دزدگیر ریست مى شود و قطع مى شود. در مواردى که درب طرف راننده قفل نیست، ابتدا آن را قفل کنید و سپس دوباره قفل آن را باز کنید.

http://www.parstuning.ir/wp-content/uploads/2014/03/1395123223511.jpg

مرحله ى چهارم: فیوز را قطع کنید. دزدگیرى که کارخانه ى سازنده ى خودرو بر روى آن نصب مى کند، داراى یک فیوز در جعبه ى فیوزها است. فیوز را در بیاورید تا مدار دزدگیر قطع شود.

جعبه فیوز در سمت چپ میله ى فرمان قرار دارد. معمولاً بر روى درب جعبه ى فیوز یک نمودار قرار دارد.

بیشتر فیوزهاى دزدگیرها یک علامت مشخص دارند. در غیر این صورت از دفترچه ى راهنما براى پیدا کردن فیوز استفاده کنید.

توصیه: بعضى از خودروها چند جعبه ى فیوز دارند، در این صورت براى پیدا کردن فیوز دزدگیر از دفترچه ى راهنما استفاده کنید.

فیوز را خارج کنید. اگر هشدار دزدگیر قطع شد، فیوز درست را انتخاب کرده اید. اگر قطع نشد، فیوز را در سرجایش قرار دهید، فیوز دیگرى را در بیاورید، این کار را آنقدر ادامه دهید تا به فیوز درست برسید.

زمانى که فیوز قطع شد، فیوز را دوباره سره جایش قرار دهید سپس متوجه مى شود که سیستم دزدگیر ریست شده است. اما اگر دوباره هشدار دزدگیر فعال شد، باید به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

اگر سیستم دزدگیر را خودتان بر روى خودرو نصب کرده اید، در محفظه ى موتور به دنبال فیوز بگردید، براى این کار از دفترچه ى راهنما استفاده کنید.

مرحله ى پنجم: باترى را قطع کنید. این کار آخرین راهکار است. با این کار کل سیستم برقى خودروى شما ریست مى شود و خودروى شما تا زمانى که باترى را دوباره متصل کنید روشن نخواهد شد.

 

قسمت منفى باترى(به رنگ مشکى) راقطع کنید. هشدار دزدگیر باید قطع شود.

یک یا دو دقیقه منتظر بمانید و دوباره باترى را متصل کنید. در این حالت سیستم دزدگیر ریست مى شود. اگر باز هم سیستم دزدگیر فعال شد دوباره باترى را قطع کنید.

توصیه: اگر با این کار مشکل حل نشد، اتصال باترى را قطع کرده و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

مرحله ى ششم: از کى فوب به درستى نگه دارى کنید. در بیشتر خودروهاى مدرن از کى فوب براى فقل و باز کردن خودرو و فعال کردن و غیر فعال کردن دزدگیر استفاده مى شود. متأسفانه کى فوب در صورتى که باترى آن ضعیف باشد کار نخواهد کرد.

قبل از تمام شدن باترى، حتما آن را تعویض کنید تا دچار مشکل نشوید.

اگر مراحلى که ذکر شد را دنبال کنید سیستم هشدار دزدگیر خودرو قطع خواهد شد و دیگر براى کسى مزاحمتى ایجاد نخواهد شد. در شرایط ضرورى اول باترى را قطع کنید. سپس به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا مشکل را بر طرف کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.