چرا خودروهای برقی و هیبریدی صدا ندارند؟

0

صدای ماشین‌های برقی

هیچ کسی نیست که بگوید از شنیدن صدای بوق ممتد یک ماشین لذت می برد. یا شب قبل از خواب با شنیدن صدای غرش موتور ماشین ها احساس بهتری داشته باشد. اگرچه آلودگی‌های صوتی امروز جزء جدی‌ترین آلودگی‌ها محسوب می شوند. اما لازم است بدانید ماشین‌های بدون صدا یعنی ماشین‌های برقی نیز کمتر از ماشین‌های عادی مشکل ساز نبوده اند.

 شرایط فروش آریزو 5  قیمت آریزو ۵ برقی  قیمت آریزو 5  مشخصات آریزو 5  قیمت آریزو ۵ توربو  معایب و مزایای آریزو 5  مصرف سوخت چری آریزو

ما در این مطلب قصد داریم در مورد  صدای ماشین‌های برقی و دلیل این که چرا ماشین‌های برقی صدا ندارند، با شما صحبت کنیم.

طراحی ماشین‌های برقی و دلیل بی صدا بودن آن‌ها دلیل واضحی دارد. اما امروز  صدای ماشین‌های برقی، به یک معضل تبدیل شده است. حتی بهترین ماشین‌های برقی نیز با این مشکل رو‌یه‌رو بوده و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

در بسیاری از اتوموبیل‌های عادی، صدا از جمله فاکتورهای مهم آن تلقی می‌گردد. صدای موتور، صدای وسایل هوشمند داخل اتوموبیل و… با وسواس بسیاری طراحی و پیاده سازی می‌شوند. اما در  ماشین‌های برقی، هیچ گونه صدایی وجود ندارد.

دلیل این موضوع نیز بسیار واضح  و روشن است. زیرا موتور این اتوموبیل برقی است و تجهیزاتی که تولید صدا در ماشین های عادی را می‌کند، ندارد.

چرا صدای ماشین‌های برقی مشکل ساز شده است؟

در حال حاضر بیشتر اتوموبیل‌های برقی، بدون صدا تولید شده‌اند. اما آیا صدای ماشین‌های برقی واقعا موضوع مهمی است؟ْ

البته که در نگاه اول، بی صدا بودن خودروهای برقی، ویژگی مثبت آن تلقی می‌گردد. اما در واقع امروز این مورد مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. اصلی‌ترین مشکلات مربوط به افزایش آمادر تصادفات است.

دلیل آن هم کاملا مشخص است، بسیاری از عابرین، دوچرخه سواران و حتی نابینایان، به دلیل بی صدا بودن این اتوموبیل‌ها متوجه حرکت شان نشده و به سادگی تصادف می کنند.

آیا ماشین‌های برقی برای همیشه بی صدا باقی می مانند؟

به دلیل مشکلاتی که به آن‌ها اشاره شد، در حال حاضر اتحادیه اروپا بیانیه ای را صادر کرده که طبق آن، تمام خودروهای برقی تا قبل از جولای سال 2019، حتی در سرعت های خیلی کم باید تولید صدا داشته باشند.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سازمان‌های رسمی، احتمال تصادف ماشین‌های برقی با عابرین بیش از 40 درصد بیشتر از ماشین‌های احتراقی می باشد.

چگونه ماشین‌های برقی صدا تولید می کنند؟

با توجه به استانداردهای جدید که برای ماشین های برقی ارائه شده، در حال حاضر راه حل های مختلفی برای این مورد اندیشیده شده است.

نوعی بوق خاص برای صدای ماشین‌های برقی تعبیه شده که هنگام مواجهه با عابرین از آن استفاده می‌شود.

البته تلاش سازندگان خودرو برقی بر این است که نوعی صدای واحد را برای این اتوموبیل‌ها در نظر بگیرند تا به گوش همه آشنا باشد.

زیرا تمامی ما صدای ماشین های احتراقی را می شناسیم؛ اما واقعا تصوری از صدای ماشین‌های برقی نداریم.

این موضوع برای افراد نابینا از اهمیت بیشتری برخوردار است ؛ زیرا اگر برای هر ماشین برقی صدایی خاص تعبیه شود، برای آن ها شناسایی و شناخت تمام این صداها امکان پذیر نمی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.