کد خطای P0175 در ecu چیست و چگونه رفع می شود؟

0

کد خطای p0175  ecu در  ، علائم، نشانه ها و نحوه برطرف کردن این خطا

در این مطلب با یکی دیگر از خطاهای رایج ecu که مربوط به سیستم سوخت رسانی می‌شود، را بررسی می کینم. برای تعمیر ecu، آشنایی با کد خطاها بسیار راهگشا خواهد بود. به همین دلیل در ادامه قصد داریم کد خطای P0175 در ecu را بیشتر بررسی نماییم.

مطالب مرتبط

نحوه کار موتور و سیستم سوخت رسانی چگونه است؟

تعمیر و نگهداری KMC J7 سیستم تهویه KMC J7 مشخصات KMC J7 قیمت KMC J7 روغن موتور مناسب کی ام سی J7 حجم روغن موتور کی ام سی J7 دفترچه راهنمای کی ام سی J7

هنگام رانندگی، موتور برای این که بداند چه مقدار هوا و اکسیژن در هر زمان مشخص در اتاق‌های احتراق آزاد می‌شود، از چندین سنسور استفاده می‌کند.

با افزایش سرعت، دور موتور نیز بیشتر شده و نیاز به اکسیژن و سوخت بیشتر خواهد شد.

به طور خاص ، ماژول کنترل پیشرانه(PCM) اطلاعات را از سنسور جریان هوای جرم ، سنسور موقعیت میل لنگ و سنسور دمای خنک کننده موتور دریافت می‌کند.

در نتیجه ، PCM میزان سوخت آزاد شده را تعیین می‌کند. سپس ، با استفاده از سنسور اکسیژن گرم شده تنظیمات کوچکی ایجاد خواهد شد.

بعضی اوقات PCM نمی‌تواند نسبت سوخت به اکسیژن را در موتور متعادل کند. ممکن است نشتی منجر به خروج هوا شود یا پمپ بنزین مقدار زیادی بنزین آزاد می کند. در نتیجه این موضوع منجر به عدم تعادل اکسیژن و سوخت خواهد شد.

وقتی این اتفاق می‌افتد ، چراغ چک موتور شما روشن می‌شود و کد P0175 را ذخیره می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد کد P0175 ، از جمله نحوه تشخیص مسئله و رفع آن، در ادامه همراه باشید.

ترجمه کد خطا به فارسی خواندن کد خطای دیاگ علت کد خطای P0157 کد خطا خودرو کد خطا در دیاگ چیست کد خطای ecu کد خطاهای دیاگ کد خطای P0175 چیست آموزش دیاگ

کد خطای p0175 در ecu نشان دهنده چه مشکلی است؟

وقتی وسیله نقلیه شما کد P0175 را نشان می‌دهد ، به این معنی است که نسبت هوا به سوخت موتور در بانک 2 بسیار غنی است. هنگامی که سوخت بیش از حد بوده و اکسیژن کافی وجود نداشته باشد ، موتور بیش از حد غنی کار می‌کند.

برعکس این حالت نیز ممکن است اتفاق بیوفتد که مربوط به خطای P0174 می‌شود.

نشانه های کد خطای p0175 در ecu

کد خطای P0175 در ecu، هنگامی که پدیدار می‌شود برای رانندگی مشکلی را به وجود نمی آورد و حتی با وجود این ارور امکان رانندگی با وسیله نقلیه وجود خواهد داشت. اما در طولانی مدت، می تواند مشکلاتی جدی‌تر را به وجود بیاورد

یکی از علائم خطای P0175 در ecu، این است که مسافت کمتری را با یک باک بنزین پر می‌توانید طی کنید و خیلی زودتر از زمان مورد انتظارتان، باک بنزین خالی خواهد شد.

یکی از علائم دیگری که می‌تواند نشان دهنده کد خطای P0175 در ecu باشد، سوزاندن بیش از حد سوخت و دود شدیدی است که از اگزوز خارج می‌شود.

از جمله علائم دیگر این خطا می‌توان به عدم توانایی ماشین در رسیدن به شتاب نسبت به حالت عادی و یا خاموش شدن ناگهانی در هنگام رانندگی اشاره کرد.

دلایل به وجود آمدن  کد خطای p0175 در ecu چیست؟

  • محدود شدن جریان هوا
  • ورود بیش از حد بنزین
  • خطا در اندازه گیری سیستم های سنجش ترکیب سوخت و هوا

یکی از مهم‌ترین دلایل ظاهر شدن خطای P0175 در ecu، اختلال در کار انژکتور و از کار افتادن آن است.

اگر انژکتور، نشتی داشته باشد و یا دچار عیب شده باشد، بیش از حد سوخت به موتور وارد شده و این خطا به وجود می آید.

اگر در انژکتور مشکلی وجود نداشته باشد، اختلال در عملکرد خطوط uum، می تواند منجر به وجود آمدن این خطا گردد. در این حالت به دلیل نشتی در این خطوط، اکسیژن قبل از مخلوط شدن با سوخت، خارج شده و در نتیجه سوخت با نسبت بیشتری نسبت به اکسیژن وارد خواهد شد.

هنگام بررسی کردن نشتی‌ها، لازم است سنسورها نیز بررسی گردند. گاهی یک سنسور آسیب دیده و یا کثیف، می تواند منجر به بروز خطای P0175 در ecu گردد.

آیا کد خطای p0175 در ecu، خطایی جدی است؟

اگرچه خطای P0175 در ecu، به صورت مستقیم بر رانندگی شما تاثیری نمی‌گذارد ؛ اما لازم است حتما این موضوع را بررسی کنید که چرا موتورتان غنی می سوزد. در صورت بی توجهی به این خطا در آینده ممکن است خطاهای جبران ناپذیری متوجه خودرو‌تان گردد.

کمترین ضرری که این خطا به موتور شما وارد خواهد کرد شامل، سوختن بنزین اضافی، کارایی ناکارمد موتور و اتلاف پول می‌گردد.

در مراحل اولیه اغلب این خطا منجر به بروز مشکل در سیستم‌های سوخت و خلا می‌شود اما اگر به آن رسیدگی نگردد، مشکلات پیچیده‌ تری را به وجود خواهد آورد.

پس از ظاهر شدن کد خطای p0175 در ecu، چه طور آن را برطرف کنیم؟

اولین قدم تشخیص و رفع هرگونه مشکل در سیستم سوخت رسانی است. اطمینان حاصل نمایید که فشار سوخت طبیعی باشد و انژکتورهای مسدود نشده باشند.

در مرحله بعد لازم است، خطوط خلاuum خود را از نظر نشتی بررسی کنید. هر مشکلی که کشف کردید را تعمیر کنید. این نشت‌ها به جای ورود به محفظه‌های احتراق موتور باعث فرار هوا می‌شوند.

در آخر ، همه سنسورهای موجود در سمت بانک 2 بلوک موتور را بررسی و تمیز کنید. به اتصالات خم شده ، خورده یا آسیب دیده توجه ویژه ای داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.