آموزش تعویض دسته موتور و دسته گیربکس پراید

0

آموزش تعویض دسته موتور و دسته گیربکس پراید

ایرادات دسته موتور و دسته گیربکس 

موقع حرکت و رها کردن کلاج حالت تقه محکم به شاسی صدا می دهد و در دنده عقب نیز همین طور هست و لرزش موتور و لرزش اتاق نیز از علائم خرابی دسته گیربکس و دسته موتور می باشد

ابزار مورد نیاز بکس ۱۴ – ۱۷ – دسته بکس – رابط کوتاه – آچهر ۱۷ – جک – خرک – تالیبر

مراحل تعویض

۱-برای تعویض دسته گیربکس جلو و عقب – اگر چال باشد رااحتر هستید ولی اگر نیست باید جک زده و خرک کنید نحوه جک زدن و خرک را هم در مقالات قبلی توضیح دادم خرک را زیر شاسی بگذارید نه جلوی خودرو که راه دستتان را بگیرد

۲- با بکس ۱۴ مهره های موج گیر را باز کنید هر کدام دو مهره دارد بعد باید مهره ای دسته گیر بکس را باز کنید تا دسته گیربکس ها آزاد شود دو مهره جلو یک مهره عقب

۳- با بکس ۱۷ و دسته بکس پیچ های رام را باز کنید دو عدد جلو  و دو عدد عقب می باشد و رام را آزاد کنید موتور کمی به پایین می افتد نگران نباشید بعد با بکس ۱۷ پیچ وسطی دسته گیربکس را باز کنید و دسته گیربکس را عوض کنید

۴- برای دسته گیربکس عقب باید مهره و پیچ های روی آن را باز کنید و تعویض کنید

۵- فقط برای جا زدن دوباره رام باید زیر رام جک بزنید و ارام آرام جای پیچ های آن را تنظیم کنید و دقت کنید که رزو به رزوه گیر ندهید این مرحله از مراحل دشوار کار می باشد

قیمت دسته گیربکس جلو ۲۰۰۰۰ هزار تومان و عقب ۲۵۰۰۰ هزار تومان

اجرت تعویض ۲۵۰۰۰ هزار تومان می باشد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.