5 علائم شکستگی دسته موتور خودرو چیست ؟

1

دسته موتور معمولاً از یک تکه فولاد و یک تکه لاستیک ساخته می شوند تا از تماس فلز با فلز جلوگیری کرده و لرزش ها را تا حد امکان کاهش دهند. سپس پایه‌های موتور پیشرفته‌تر با مایعی پر می‌شوند که ظرفیت جذب ارتعاش را افزایش می‌دهد.

دسته موتور چیست؟

آموزش تعویض دسته موتور پراید دسته موتور پراید کجاست دسته موتور پراید علایم خرابی دسته موتور پراید قیمت دسته موتور پراید پراید چندتا دسته موتور داره انواع دسته موتور دسته موتور چیست علائم پارگی دسته موتور دلایل لرزش موتور خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو

دسته موتور جزء خودرو است که مسئول محکم کردن موتور به شاسی خودرو است و در عین حال لرزش های ایجاد شده توسط موتور در حال کار را به حداقل می رساند. بدون دسته موتور، تمام ارتعاشات تولید شده توسط موتور به بدن و سرنشینان منتقل می شود و رانندگی را بسیار ناخوشایند می کند.

دسته موتور معمولاً از یک تکه فولاد و یک تکه لاستیک ساخته می شوند تا از تماس فلز با فلز جلوگیری کرده و لرزش ها را تا حد امکان کاهش دهند. سپس پایه‌های موتور پیشرفته‌تر با مایعی پر می‌شوند که ظرفیت جذب ارتعاش را افزایش می‌دهد.

به طور معمول، هر موتور توسط حداقل 3 دسته موتور در خودروهای با موتورهای بزرگتر به 4 می رسد.

چرا دسته موتور می شکند؟

ارتعاشات قوی که دائماً در معرض آنها قرار می گیرند و قرار گرفتن در معرض عوامل جوی یکی از دلایل اصلی فرسودگی و پارگی دسته موتور هستند.

اغلب لاستیک هایی که ارتعاشات را تعدیل می کنند، خشک می شوند و ترک می خورند و سطحی ناهموار ایجاد می کنند که دسته موتور روی آن قرار می گیرد. دسته فلزی نیز می توانند فرسوده شوند یا کاملاً بشکنند. در هر دو مورد، موتور دیگر به درستی پشتیبانی نمی شود و این باعث می شود علائم شکستگی دسته موتور ظاهر شود.

نشانه های شکستگی دسته موتور چیست؟

آموزش تعویض دسته موتور پراید انواع دسته موتور اجرت تعویض دسته موتور پایین پراید چندتا دسته موتور داره تعویض دسته موتور بالا پژو پارس تعویض دسته موتور بالا سمند تعویض دسته موتور گرد پژو ۲۰۶ خرابی دسته موتور دسته موتور چیست علائم پارگی دسته موتور قیمت دسته موتور سمند آموزش مکانیک خودرو

به دلیل اهمیت اتصال محکم موتور به شاسی خودرو، باید علائم شکستگی دسته موتور را همیشه در نظر گرفت. بیایید بلافاصله ببینیم

 5 علامت شکستگی دسته موتور چیست:

  1. ناهماهنگی موتور
  2. ارتعاشات موتور
  3. آسیب موتور
  4. سر و صدای بیش از حد
  5. آسیب به کمربندها

اولین علامت شکستگی دسته موتور: ناهماهنگی

موتور خودرو به گونه ای طراحی شده است که زمانی که به طور کارآمد قرار می گیرد، کارآمد باشد. اگر موتور به یک سمت کج شود، اجزای داخل آن دیگر به درستی کار نمی کنند و این می تواند باعث آسیب طولانی مدت شود.

یکی از علائم اصلی شکستگی دسته موتور، ناهماهنگی موتور است. به عنوان یک چشم با تجربه، این تراز را می توان به سادگی با بلند کردن کاپوت مشاهده کرد. برای افراد کم تجربه، ممکن است لازم باشد از حباب آهنگر یا نظر مکانیک استفاده شود.

علامت دوم شکستگی دسته موتور: ارتعاشات موتور

یکی از واضح ترین علائم شکستگی دسته موتور، لرزش بیش از حد و غیرعادی موتور است. تا زمانی که فقط یکی از پایه‌های موتور فرسوده شده باشد، تثبیت و تراز صحیح موتور غیرممکن است.

موتوری که به درستی محکم نشده باشد بیشتر از آنچه که باید تکان می خورد و ارتعاشاتی ایجاد می کند که از داخل محفظه سرنشین احساس می شود. بهترین راه برای بررسی این ارتعاشات این است که روی یک نقطه ثابت در خودرو تمرکز کنید و ببینید آیا چیزی غیرعادی است یا خیر.

اگر ارتعاشات واقعاً زیاد است، باید یکپارچگی پایه‌های موتور را بررسی کنید.

سومین علامت شکستگی دسته موتور: آسیب به موتور

یکی از بدترین علائمی که ممکن است رخ دهد آسیب دیدن موتور است. این علامت بسیار عمومی است و ممکن است به دلیل مشکلات دیگری نیز ایجاد شود. اگر دسته موتور به طور کامل بشکند، موتور دیگر به طور ایمن به شاسی متصل نخواهد شد.

بنابراین، با هر تکان، پیچش یا تغییر سرعت، موتور حرکت می کند و در محفظه موتور تصادف می کند. قطعات داخل موتور در صورت جدا نشدن کامل ممکن است آسیب ببینند.

بدیهی است که سایر اجزای داخل محفظه موتور نیز در اثر جهش کنترل نشده توده فولادی آسیب خواهند دید.

چهارمین علامت خرابی دسته موتور: نویز بیش از حد

یکی از واضح ترین علائم خرابی دسته موتور یا به طور کلی هر مشکلی در خودرو، صدای بیش از حد محفظه موتور است. خواه فرسوده یا کاملاً شکسته باشد، یک دسته موتور که کار نمی کند، لرزش ها و سر و صدای شدیدی ایجاد می کند که حتی کم تجربه ترین راننده آن را تشخیص می دهد.

سر و صدای بیش از حد می تواند به دلیل برخورد موتور با سایر قطعات، کار نکردن قطعات داخلی موتور یا بسیاری از دلایل دیگر باشد. بنابراین نکته مهم این است که وقتی صداهای غیرعادی شنیده می شود که نوید خوبی ندارد، ماشین را متوقف کنید و از متخصص کمک بگیرید.

علامت پنجم پشتیبانی موتور شکسته: تسمه شکسته

اگر موتور به طور منظم و دقیق توسط پایه‌های موتور پشتیبانی نشود، همه اجزای آن دچار مشکل می‌شوند. برخی از قطعات نصب شده در خارج از کشور، مانند تسمه های سرویس یا تسمه تایم، ممکن است به قدری آسیب ببینند که باید فوراً تعویض شوند.

هنگامی که این قطعات شکسته می شوند، باید تمام هزینه های آسیب ناشی از شکستگی تسمه ها را به هزینه تعمیر دسته موتور اضافه کنیم. صورتحساب می تواند خیلی سریع خیس شود و بنابراین توصیه می کنیم این اجزای ساده و حیاتی را دست کم نگیرید.

هزینه تعویض دسته موتور شکسته چقدر است؟

انواع دسته موتور تعویض دسته موتور بالا پژو پارس تعویض دسته موتور پایین 405 تعویض دسته موتور سمند علائم پارگی دسته موتور دسته موتور چیست قیمت دسته موتور پژو 206 قیمت دسته موتور پژو 405 دلایل لرزش اتاق 405 دلایل لرزش اتاق سمند آموزش عیب یابی خودرو مجله مکانیک

تعویض دسته موتور مداخله ای است که نیاز به بلند کردن کل واحد موتور دارد. این عملیاتی است که باید با تجهیزات مناسب به مکانیک‌های حرفه‌ای سپرده شود، بنابراین از همسایه‌ای که پیشنهاد کمک می‌دهد دوری کنیم.

هزینه تعویض دسته موتور بستگی به ساعت کار مکانیک دارد د هزینه تعویض قطعات. به طور معمول یک مکانیک خوب 3 یا 4 ساعت برای کل مداخله زمان می برد و دسته موتور جایگزین 1000000 میلیون تا 3000000 میلیون تومان باشد.

این هزینه ها بسته به جایی که ماشین خود را انتخاب می کنید و نوع موتور مورد نیازتان می تواند بسیار متفاوت باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. بهزاد می گوید

    یک میلیون تا سه میلیون ؟
    مگه میخواد تعمییر اساسی کنه …چرا چرت و پرت و پرت و پلا میگین
    اگر اطلاعاتی ندارین مطلب نزارین ، دامن به گرونی نزنین
    دسته موتور خریدم ۱۷۰ و اجرت هم ۱۵۰ هزار تومن کلا شد ۳۲۰ هزار تومن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.