ورود خودروهای وارداتی از آذرماه

0

در حالی که تا دو روز دیگر وارد شهریوماه می‌شویم، هنوز خبری از ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو نیست. در این حال عضو کمیسیون صنایع مجلس وعده دوباره در خصوص ابلاغ یک آیین‌نامه اجرایی در خصوص عملی شدن واردات خودرو تا یک ماه آینده را داده و اظهار امیدواری کرد که اولین محموله از خودروهای وارداتی، آذرمال امسال به بازار ارائه خواهد شد.

حجت‌الله فیروزی ضمن اشاره به تدوین فرایند واردات خودرو عنوان کرد که آیین‌نامه واردات خودرو در مرحله نهایی شدن قرار دارد و وزارت صمت مسئول این موضوع است. در آخرین جلسه برگزار شده فی مابین کمیسیون صنایع مجلس و وزارت صمت، موارد مورد نظر مجلس به آیین‌نامه افزوده شده است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه افزود ورود خودروهای برقی و هیبریدی از مناطق آزاد شروع شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین امکان واردات خودرو برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد. در بخش حمل‌ونقل عمومی با هدف جایگزینی خودروهای فرسوده و تاکسی‌ها نیز واردات خودرو انجام می‌شود. واردات خودروهای اقتصادی با میانگین قیمتی متوسط و پایین نیز در دستور کار قرار دارد.

فیروزی در خصوص ورود خودروی ارزان قیمت و اقتصادی به کشور گفت که قیمت خودرو متناسب با درآمد اقشار متوسط و کم درآمد، حجم موتور کم و رعایت مسائل مربوط به حفظ محیط زیست از مسائلی است که درباره ورود خودروهای اقتصادی درنظر گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در مورد زمان انجام واردات خودرو دعده داد که تا حدود یک ماه آینده آیین‌نامه اجرایی ابلاغ و بلافاصله پس از تصویب آن، عملیاتی و اجرا می‌شود. تلاش مجلس و دولت در راستای بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌های خارجی و همچنین فعالان سرمایه‌دار ایرانی حوزه خودرو است که بتوانیم خروج ارز از کشور به حداقل برسانیم.

او در خصوص زمان ورود اولین محموله خودروی خارجی آذرماه سال جاری را به عنوان مبدا این تاریخ دانست. پیش از این نیز ، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به پیشرفت در خصوص تدوین آیین‌نامه واردات خودرو، از ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور تا شهریورماه سال جاری خبر داده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.