مشکلات گیربکس اتوماتیک خودروهای پژو

0

مشکلات گیربکس پژو

خودروهای پژو مجهز به گیربکس اتوماتیک ممکن است چندین مشکل را تجربه کنند. در ادامه به مشکلات متداول که بر روی گیربکس پژو تاثیر می‌گذارند خواهیم پرداخت.

 اجرت تعمیر گیربکس پژو 206  اجرت تعمیر گیربکس پژو پارس  بهترین روغن گیربکس پژو ۲۰۷  تعمیر گیربکس پژو 405  توربین گیربکس پژو 206  روغن گیربکس پژو 206 اتومات  زوزه کشیدن گیربکس پژو  قیمت روغن گیربکس پژو 207 اتومات  گیربکس پژو 2008  سلکتور گیربکس پژو 206  معایب گیربکس پژو 206  تعمیر گیربکس پژو 206  انواع گیربکس  انواع گیربکس اتوماتیک  مشخصات گیربکس AMT  تفاوت گیربکس cvt با AL4  مشکلات گیربکس al4  معایب و مزایای گیربکس AL4  گیربکس al4 ساخت کجاست  قیمت گیربکس اتوماتیک AL4  قیمت گیربکس al4  سنسور فشار روغن گیربکس اتومات AL4

1) تعویض های سخت

پژوهای قدیمی که از گیربکس عرضی 4 سرعته (Al4) استفاده می‌کنند، ممکن است شما را در هنگام تعویض دنده اذیت کنند. این کار معمولاً یک پیام هشدار برای چک کردن گیربکس پژو بر روی صفحۀ مرکزی ایجاد می‌کند که در بیشتر موارد پس از گرم شدن خودرو اتفاق می‌افتد.

علل احتمالی:

ممکن است تنظیم کننده که وظیفۀ حفظ فشار مایع انتقال را دارد، خراب شده باشد و یا اینکه فنر داخل رگلاتور فرسوده شده و باعث افت فشار شود.

در این صورت تعویض دنده به سختی انجام می‌شود و تعویض رگلاتور تنها راه حل است. چسپاندن یا مسدود شدن سلونوئیدهای Lock_up، باعث تاخیر در تعویض دنده‌ها می‌شود. در آخر این اتفاق منجر به درگیری شدید دنده شده و باعث ایجاد مشکل در گیربکس خواهد شد.

2) لغزش در هنگام تعویض دنده 3 و 4

ممکن است پژوهایی با موتور کوچک‌تر و گیربکس شش سرعته، در هنگام تعویض دنده 3 و 4 لغرش قابل توجهی ایجاد کنند. این اتفاق ممکن است هنگام رانندگی در طولانی مدت رخ دهد و با گذشت زمان بدتر شود. حتی می‌تواند باعث از بین رفتن چرخ دنده‌‌ها شود. پس در صورت مشاهده این مشکل هر چه سریع‌تر خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید.

علل احتمالی:

کلاچ فرسوده باعث نشت در مقاطعی از سوپاپ می‌شود و نوسان حاصل از فشار هیدرولیک از عملکرد مناسب کلاچ جلوگیری می‌کند. این موضوع بر کیفیت تعویض دنده تاثیر می‌گذارد.

3) نقص فنی Limp mode

اگر در هنگام رانندگی با وضعیتی مواجه شدید که چراغ چک روی داشبورد روشن شده و چشمک می‌زند و از طرف دیگر ماشین به صورت نرمال حرکت نمی‌کند و دور موتور بالا نمی‌رود، در این حالت ECU برای جلوگیری از خسارت بیشتر کارهایی را انجام می‌دهد که به آن Limp mode گفته می‌شود.

وقتی این اتفاق می‌افتد، گیربکس پژو در دنده 3 گیر کرده و یک هشدار (نقص در گیربکس) روی صفحه نمایش مرکزی ایجاد می‌شود.

علل احتمالی:

هنگامی که سطح مایع انتقال کم باشد، باعث ایجاد خطا می‌شود و سیستم انتقال قدرت به حالت Limp تغییر می‌کند تا از آسیب گرم شدن بیش از حد و کمبود روغن گیربکس پژو جلوگیری کند.

سوپاپ تعدیل فشار معیوب، باعث افزایش اختلاف فشار مایع انتقال در هنگام تغییر دنده می‌شود. در این حالت TCU، حالت Limp را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی فعال می‌کند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.