ثبت نام جدید واردات خودروی جانبازان (اسفند 1402)

0

بر اساس تصمیم سازمان توسعه تجارت از فردا (یکشنبه ششم اسفندماه)، امکان ثبت‌نام یک خودروی وارداتی برای جانبازان فراهم خواهد شد؛ در این امکان ایجاد شده، علاوه بر اینکه جانبازان ثبت‌ نام کرده در نوبت قبلی(۹ تا ۱۳ بهمن ماه)، امکان ویرایش خودروی ثبت درخواست کرده‌ خود را خواهند داشت که ۳۰۰۰ جانباز جامانده از ثبت‌نام می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

تعدادی خودروی جدید به لیست خودروهای قابل عرضه برای جانبازان اضافه شده است؛ بر این اساس برخی از جانبازانی که طی نوبت اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی (۹ لغایت ۱۳ بهمن ماه) اقدام به ثبت‌نام کردند، درخواست‌ تغییر خودروی انتخابی داشتند؛ از سوی دیگر حدود ۳۰۰۰ نفر از جانبازان واجد شرایط ثبت‌نام خودروهای وارداتی در دور قبلی ثبت‌نام موفق به ثبت خودرو نشده‌اند، بنابراین تصیم گرفته شد که برای آخرین بار به کلیه جانبازان  اجازه داده شود در صورت تمایل خودروی خود را ویرایش کنند یا متقاضیانی که ثبت‌نام نکردند، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

در این دور از ثبت‌نام همچون مرحله قبلی، ثبت‌نام در سه سطح و به تفکیک میزان درصد جانبازانی واجدان شرایط انجام می‌شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از فردا ( یکشنبه/۶ اسفند ماه) طی دو روز (ششم و هفتم اسفند) جانبازان ویژه ۷۰ درصد، طی روزهای هشتم و نهم  اسفند سایر جانبازان ۷۰ درصد و در نهایت ۱۰ تا ۱۲ اسفند هم جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد، می‌توانند ثبت‌نام جدید یا ویرایش ثبت‌نام‌های قبلی خود را از طریق سایت Janbazan.saleauto.ir انجام دهند.

گفتنی است که در آیین‌نامه جدید واردات خودروهای جانبازان، منع قانونی پنج سال عدم فروش خودرو از آیین‌نامه حذف شده و جانبازان راساً می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند. همچنین بر اساس آیین‌نامه جدید، چنانچه فرد جانباز اقدام به واردات کند، تمامی مراحل مربوط به اخذ خدمات پس از فروش، استاندارد، محیط زیست، امور گمرکی و شماره‌گذاری را شخصاً باید انجام دهد؛ مگر آنکه قبلاً خودرو انتخابی وارد کشور شده و مراحل استاندارد و محیط‌زیست را طی کرده باشد که در این صورت دو مرحله استاندارد و محیط زیست را لازم نیست انجام دهند.

البته بر اساس جلساتی که گروه خودروسازی سایپا با جانبازان داشته است، با تاکید معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، این گروه خودروسازی در امر واردات خودرو جانبازان همکاری خواهد کرد و همچنین خریدار حواله خودروی آن‌ها خواهد بود.

طبق تاکید سازمان توسعه‌ تجارت، ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودرو در سامانه به منزله واردات قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین قابل توجه است در صورتی‌که جانبازی بعد از تاریخ دوم دی ماه ۱۳۹۱  (لازم الاجرا شدن قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران) به هر نحوی از تسهیلات موضوع ماده ۴۵ (خودرو داخلی یا خارجی) بهره‌مند شده باشد، مشمول دریافت خودروی وارداتی نخواهد بود؛  چنانچه در طی فرآیند ثبت‌نام و انتخاب خودرو مشخص شود که جانباز مشمول، از تسهیلات ماده ۴۵ استفاده کرده، از لیست معرفی شده حذف خواهد شد.

آزاد شدن واردات خودرو برای جانبازان و ایثارگران (آذر 1402)

معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت مقدمات واردات خودرو به ویژه برای جانبازان را مهیا کرده و در ماه‌های آینده این امر به نتیجه خواهد رسید

محسن بزرگی در همایش حقوق شهروندی و تکریم حقوق ایثارگران در اردبیل، اظهار کرد: با مصوبه مجلس بحث واردات خودرو مطرح است که دولت در حال نهایی کردن ضوابط و مقررات آن است که برای جامعه ایثارگران امتیاز ویژه برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است.

 بنیاد شهید و امور ایثارگران  محسن بزرگی کیست  رئیس بنیاد شهید کیست  رئیس بنیاد مستضعفان کیست  شرايط وارد كردن خودرو برای جانبازان

وی از صدور مجوز استخدام ۲۷ هزار نفر از جامعه ایثارگران خبر داد و تصریح کرد: فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در ردیف استخدامی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند که انتظار می‌رود با تأمین اعتبار تا آخر امسال مراحل استخدام و جذب این نیروها انجام شود.

معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در برنامه هفتم توسعه با همراهی نمایندگان مجلس قرار شد تا قانون تبدیل وضعیت ایثارگران استمرار پیدا کند تا شاهد کاهش دغدغه جامعه ایثارگران از بابت اشتغال و شرایط استخدامی مناسب باشیم.

بزرگی به برگزاری شایسته همایش حقوق شهروندی و تکریم ایثارگران اشاره کرد و افزود: جامعه ایثارگران از بسیاری از حقوق مسلم خود بی‌بهره بودند ولی در سال‌های اخیر سعی شده تا پیگیری‌ها برای احیا و ترمیم بخش عظیمی از نارسایی‌ها در این بخش انجام شود.

وی از اخذ مجوز قانونی برای واردات تجهیزات بهداشتی و پزشکی برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگران خبر داد و خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه در این زمینه نمایندگان مجلس مصوبه‌ای مناسب دارند که امیدواریم در سریع‌ترین زمان این مصوبه عملیاتی شده و امکان تجهیز و ارائه سرویس‌دهی مناسب برای ایثارگران فراهم آید.

بزرگی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جامعه ایثارگران بیش از ۴۰ سال است که با صبر و استقامت سعی دارند تا در احیای ارزش‌های دینی و اعتقادی در صحنه‌ها حاضر بوده و زمینه جلب رضای الهی را مد نظر قرار دهند.

وی بیان کرد: ارائه خدمات به جامعه ایثارگران در ابعاد بهداشتی، درمانی، حقوقی و روانشناختی مورد توجه است و در استان‌ها نیز برنامه‌ریزی‌ها در این بخش به شکل منسجم انجام می‌شود.

بزرگی به دیدار از سه جانباز ۷۰ درصد در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با حضور در منزل جانباز خلبان موسوی، گل‌علی ولایتی و مجید میرزامحمدی که جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند، سعی کردیم از مقام آنها تکریم و تجلیلی شایسته داشته باشیم.

معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تلاش ما بر این است تا جامعه ایثارگران با عزت و عظمت همچنان در دفاع از انقلاب حاضر شده و زمینه اعتلای نظام اسلامی را فراهم کنند.

وزارت صمت ۵ مدل خودرو به ۱۰ هزار جانباز می‌دهد (آبان1401)

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت:
وزارت صمت، براساس تکلیف قانونی بودجه ۱۴۰۱، آماده تحویل ۱۰ هزار خودرو به جانبازان با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

اخبار خودرو اخبار خودروسازان اخبار بازار خودرو اخبار ایران خودرو قیمت تارا مشخصات تارا شرایط فروش تارا محصولات جدید ایران خودرو مجله خودرو
به این منظور خودرو‌های تارا اتوماتیک، دناپلاس توربو اتوماتیک، کوئیک اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و شاهین دنده‌ای به بنیاد شهید معرفی شده است.
هر زمان فهرست اسامی واجدان شرایط به وزارت صمت اعلام و تسهیلات بانکی نیز تخصیص یابد، خودرو به متقاضیان داده خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.