معایب و مزایای تقویت موتور ماشین چیست ؟

0

راه های تقویت موتور پژو 405 ، افزایش قدرت موتور ،افزایش اسب بخار خودرو ،معایب تقویت موتور ماشین ،موتور تقویت شده
صفر تا صد تقویت موتور ماشین

رانندگی کاری است که بسیاری به آن علاقه دارند. هنگامی‌که در دنیای رانندگی با سرعت بالا غرق می‌شوید، به دنبال راه‌های مختلفی هستید که سرعت ماشین را افزایش دهید و به اصلاح آن را تقویت کنید. در ادامه قصد داریم در مورد راه‌های تقویت موتور ماشین، معایب این کار و… اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم و اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، پیشنهاد می‌دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

روش‌های تقویت موتور ماشین چیست؟

 آموزش تقویت موتور  تقویت برق خودرو  تقویت ترمز پژو 206  تقویت موتور ef7  تقویت موتور TU5  تقویت موتور XU7  تقویت موتور پژو 206  تقویت موتور پژو پارس  تقویت موتور خودرو  تقویت موتور دنا  راه های تقویت موتور ماشین  راه های تقویت موتور پژو ۴۰۵  تقویت موتور سمند

در ابتدا لازم میدانیم به این موضوع اشاره کنیم که تقویت موتور ماشین به‌طورکلی به دو روش انجام می‌شود. در حالت اول موتور ماشین دست‌کاری خواهد شد. این کار باعث می‌شود که گشتاور نیروی موتور افزایش پیدا کرده و بیشتر شود. دقت داشته باشید که دست‌کاری موتور یک ماشین اصلاً کار ساده‌ای نیست و فقط یک فرد متخصص و باتجربه می‌تواند این کار را انجام بدهد.

در حالت دوم با کاهش وزن ماشین می‌توان موتور آن را تقویت کرد. تقویت موتور ماشین در این حالت دیگر آن‌قدر هم پیچیده و سخت نیست و خود راننده هم اگر کمی تخصص و تجربه داشته باشد، می‌تواند این کار را انجام بدهد. در این حالت باید مواظب باشید که بدنه ماشین آسیب نبیند.

به این موضوع توجه داشته باشید، هنگامی‌که موتور یک ماشین را تقویت می‌کنید، باید سیستم ترمز گیری آن را هم اصلاح کنید. به‌طورمعمول این سیستم ترمزی که بر روی ماشین نصب شده است، برای سرعت مطمئنه، کاربردی است.

درحالی‌که اگر موتور ماشین دست‌کاری و سرعت آن افزایش پیدا کند، باید ترمز آن هم اصلاح شود تا بتواند قابلیت کنترل ماشین در سرعت بالا را داشته باشد. حالا باید به این موضوع هم دقت کنید که اصلاح سیستم ترمز گیری هم کار ساده‌ای نیست و یک متخصص کار بلد باید آن را انجام دهد.

قدرت ماشین به چه چیزی بستگی دارد؟

 محصولات جدید ایران خودرو  تازه های خودرو در ایران  آپشن های دنا پلاس توربو  امکانات دنا پلاس  انواع تیپ دنا پلاس  اینترفیس دنا پلاس  تجربه رانندگی دنا پلاس  تصاویر دنا پلاس  تفاوت دنا پلاس با دنا معمولی  تفاوت دنا پلاس توربو و اتوماتیک  موتور دنا پلاس  گیربکس دنا پلاس چیست  موتور دنا چند اسب بخار  موتور دنا ساخت کجاست  قدرت موتور دنا چقدره  موتورهای ساخت ایران خودرو  مشخصات دنا پلاس EFP  مشخصات موتور EFP  موتور EFP چیست

یکی دیگر از سؤالاتی که در مورد تقویت موتور یک ماشین باید بدانید، این است که قدرت ماشین به چه چیزی بستگی دارد. برای توضیح این موضوع لازم میدانیم که دو مفهوم گشتاور نیروی موتور و همچنین قدرت اسب بخار ماشین را توضیح دهیم.

در ابتدا باید بگوییم که گشتاور به سرعت و شتاب اولیه خودروی شما بستگی دارد، یعنی شتاب و سرعتی که در زمان روشن شدن و ابتدای حرکت دارد. حالا خودروها یک شتاب و سرعت ثانویه هم دارند که آن را با اسب بخار نشان می‌دهند.

در رابطه با این سؤال که قدرت ماشین به چه چیزی بستگی دارد هم باید بگوییم که حجم موتور نشان‌دنده قدرت یک ماشین است. حالا هرچه حجم موتور، حجم سیلندرها و تعداد سیلندرها بیشتر باشد، طبیعتاً قدرت موتور هم بیشتر خواهد بود، زیرا چنین موتوری ظرفیت بیشتری هم برای سوخت و هوا دارد.

همان‌طور که میدانید یک خودرو برای شروع به حرکت، سوخت و هوا نیاز خواهد داشت. این سوخت و هوا در موتور ماشین باعث حرکت آن می‌شوند. حالا هرچه حجم موتوری بیشتر، میزان سوخت و هوای آن هم بیشتر و درنهایت قدرت آن هم بیشتر خواهد بود.

افزایش اسب بخار خودرو

از دیگر مواردی که در رابطه با تقویت موتور یک ماشین باید به آن اشاره کنیم، افزایش اسب بخار خودرو است. در مطالب بالا به مفهوم کلی اسب بخار اشاره کردیم. اسب بخار یک ماشین به‌صورت استاندارد و با توجه به حجم موتور مشخص می‌شود.

حالا اگر به دنبال افزایش اسب بخار خودرو خود هستید، باید بگوییم که با افزایش حجم موتور ماشین، این کار انجام می‌شود. یعنی به‌نوعی باید بگوییم که تقویت موتور ماشین به معنی افزایش اسب بخار آن هم هست. این کار بر روی سرعت و شتاب ثانویه خودرو تأثیر بسیار زیادی دارد.

تقویت موتور ماشین و ایمنی آن

از دیگر مواردی که در مورد تقویت موتور ماشین باید بدانید، ایمنی آن است. همیشه این نگرانی وجود دارد که تقویت موتور ماشین، ایمنی آن را کاهش دهد. باید بگوییم که این نگرانی تا حدودی هم کاملاً به‌جا است و یکی از معایب تقویت موتور ماشین به‌حساب می‌آید.

حالا این کاهش ایمنی ماشین را از دو جهت می‌توان بررسی کرد. در ابتدا تقویت موتور یک ماشین باعث افزایش سرعت آن خواهد شد. حالا این سرعت بالا هم ایمنی سرنشینان را تا حدودی کاهش می‌دهد اما تنها این مورد نیست که باید بررسی شود.

هنگامی‌که می‌خواهید موتور یک ماشین را تقویت کنید، بعضی از قطعات آن را جابه‌جا خواهید کرد. همین موضوع هم باعث کاهش ایمنی آن خواهد شد. اینجاست که کمک گرفتن از یک کارشناس باتجربه و خبره، اهمیت خود را به‌خوبی نشان می‌دهد.

به‌طورکلی باید بگوییم که تقویت موتور یک ماشین هرچقدر هم به‌خوبی انجام شده باشد، باز هم ایمنی خودرو را کاهش می‌دهد. به همین دلیل این کار معمولاً فقط با ماشین مسابقات انجام خواهد شد و ماشین‌هایی که به‌طورمعمول برای کارهای روزانه استفاده می‌شوند، نباید چنین کاری بر روی آن‌ها صورت بگیرد.

معایب تقویت موتور ماشین

زنجیر تایم مرسدس بنز دسته موتور مرسدس بنز موتور مرسدس بنز اجرت تعمیر موتور مرسدس بنز تعمیرات تخصصی مرسدس بنز تعمیرگاه مرسدس بنز در ایران تعمیرات تخصصی تعمیرگاه بنز در شرق تهران تعمیرگاه مرسدس بنز در تهران

اگر شما هم به دنبال راهی برای تقویت موتور یک ماشین هستید، پیشنهاد می‌دهیم که ابتدا با معایب این کار آشنا شده و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید. یکی از بزرگ‌ترین معایب آن را در مطالب بالا توضیح دادیم. همان‌طور که گفتیم تقویت موتور یک ماشین، سبب کاهش ایمنی آن خواهد شد. حالا به معایب دیگر آن اشاره خواهیم کرد.

تقویت موتور ماشین سبب افزایش مصرف سوخت آن خواهد شد. برای تولید یک خودرو آزمایش‌های مختلفی انجام می‌شود. شکل نهایی خودرو و همچنین قطعاتی که در آن استفاده شده، بهترین و در حالت استاندارد قرار دارند. حالا اگر شما این شکل ظاهری یا قطعات را تغییر بدهید، طبیعتاً ماشین با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

به همین دلیل از سری مشکلات و معایب تقویت موتور ماشین می‌توان به افزایش سوخت آن هم اشاره کرد. همان‌طور که میدانید این افزایش مصرف سوخت برای شما هزینه بیشتری را به دنبال خواهد داشت. متأسفانه احتمال بالاتر رفتن نرخ سوخت در کشورمان وجود دارد.

از دیگر معایب این کار می‌توان به صدای غیرعادی و غیرطبیعی ماشین اشاره کرد. در حالت استاندارد ماشین شما نباید صدای غیرطبیعی داشته باشد و در صورت داشتن چنین صدایی، احتمالاً ایرادی دارد. این در حالی است که اگر موتور ماشینتان را تقویت کنید، شنیدن این صداهای غیرطبیعی عادی خواهد بود.

معایب تقویت موتور ماشین به همین موارد ختم نمی‌شود. در چنین حالتی اگر بخواهید ماشینتان را فروشید، باید به دنبال مشتری‌های خاصی برای آن باشید. ماشین استاندارد مشتری‌های بیشتری نسبت به یک ماشین تقویت شده دارد. اگر قصد تقویت موتور ماشینتان را دارید اما تصور می‌کنید که شاید در آینده نزدیک آن را بخواهید بفروشید، پیشنهاد می‌دهیم که از این کار خودداری کنید.

مزایا تقویت موتور ماشین

بعد از مطالب بالا حالا این سؤال مهم پیش می‌آید که تقویت موتور یک ماشین مزیتی هم دارد؟ برای پاسخ به این سؤال باید به مواردی اشاره کنیم. همان‌طور که گفتیم هنگام تقویت موتور یک ماشین، سرعت و شتاب آن افزایش پیدا می‌کند.

حالا شما باید ببینید که ماشین را برای چه کاری می‌خواهید تا به نتیجه برسید که این کار برای شما مزیتی دارد یا خیر! اگر خودرو را برای استفاده‌های معمول می‌خواهید، مثلاً به سرکار بروید، خریدهای خود را به منزل ببرید و… خوب طبیعتاً این کار برای شما مزیتی ندارد، چون کاربردی هم نخواهد داشت.

در مواردی هم می‌بینیم که شخصی راننده است و یک موتور ماشین تقویت شده می‌تواند او را در مسابقات به جایگاه بهتری برساند. طبیعتاً در چنین حالتی مزیت‌های تقویت موتور یک ماشین برای شما بیش از معایب آن خواهد بود. معمولاً در بسیاری از موارد کسانی که به دنبال تقویت موتور ماشین خود هستند، آن را برای شرکت در مسابقات نیاز دارند.

در چنین حالتی شما به ماشینی نیاز دارید که حجم موتور بیشتری نسبت به حالت استاندارد داشته باشد. در این حالت سرعت و شتاب آن ماشین هم طبیعتاً بیشتر است. در این مورد می‌توان گفت که تقویت موتور یک ماشین برای شما مزیت بیشتری نسبت به معایبش دارد، زیرا کاربردی‌تر است.

از تمام این مطالب نباید این نکته مهم را از یاد ببرید که این مزیت هم در حالتی شامل حال شما می‌شود که تقویت موتور توسط یک نیروی متخصص انجام شده باشد. یک شخص عادی بدون داشتن اطلاعات تخصصی قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود. اگر تقویت موتور به وسیله یک نیروی متخصص انجام نشود، خطرات بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت و پیشنهاد می‌دهیم که به‌هیچ‌عنوان چنین کاری را انجام ندهید.

نتیجه‌گیری

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که در مورد تقویت موتور ماشین اطلاعاتی را بیان کنیم. در ابتدا توضیح دادیم که اصلاً تقویت موتور به چه معنی است و چه کاربردهایی دارد. در ادامه این موضوع را بررسی کردیم که قدرت ماشین به چه چیزی بستگی دارد.

در این بین مفهوم گشتاور، حجم موتور و اسب بخار را هم توضیح دادیم. در رابطه با افزایش اسب بخار خودرو هم مطالبی را بیان کردیم. در ادامه به این موضوع پرداختیم که معایب تقویت موتور ماشین شامل چه مواردی می‌شود.

البته مزیت‌های این کار را هم شرح دادیم و گفتیم که در چه حالتی این مزیت‌ها برای شما وجود دارد و چه زمانی باید به معایب این کار توجه بیشتری داشته باشید. هر سؤال دیگری در مورد این موضوع دارید را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.