چرا ترمزهای جدید من جیغ می کشند؟

0

اگر از شنیدن صدای جیغ ترمزهای خود خسته شده اید، این راهنما را ببینید که چرا ترمزهای جدید شما جیغ می کشند و چگونه می توانید آن را تعمیر کنید.

چرا ترمزهای جدید من جیغ می کشند؟

 علت صدای جیرجیر ترمز
 جیر جیر ترمز پژو پارس
 جیر جیر لنت پراید
 جیر جیر لنت ترمز تارا
 جیر جیر لنت ترمز دنا
 جیر جیر لنت ساینا
 جیر جیر لنت سمند
 جیر جیر لنت کوییک
 صدای جیر جیر کمک فنر
 عبلت جیر جیر از عقب خودرو

آیا اخیراً ترمزهای خود را تعویض کرده اید و متوجه شده اید که صدای جیر جیر عجیبی دارند؟

وحشت نکنید زیرا در واقع نسبتاً رایج است.

اگر در حال جست و جوی وب هستید و به دنبال پاسخ هایی برای این هستید که «چرا ترمزهای جدید من جیغ می کشند؟، پس به جای درستی آمده اید!

یکی از رایج ترین دلایلی که ترمزهای جدید جیغ می کشند این است که روی روتورها رطوبت وجود دارد. هنگامی که آنها خیس می شوند، یک لایه نازک زنگ روی سطح ایجاد می شود. هنگامی که لنت ها با روتورها تماس پیدا می کنند، این ذرات در آنها جاسازی می شوند و صدای جیغ ایجاد می کنند.

خوشبختانه، در این راهنمای کوتاه و مفید، همه چیزهایی را که باید در مورد ترمزهای جیغی بدانید را پوشش خواهیم داد.

ابتدا تفاوت بین دو نوع اصلی سیستم ترمز – درام و دیسک را بررسی می کنیم.

پس از آن، ما به متداول ترین دلایل ایجاد سر و صدا نگاه می کنیم و چند نکته ساده برای کمک به آرام کردن آنها ارائه می دهیم.

درام در مقابل دیسک: تفاوت چیست؟

ترمز دیسکی در مقابل درام

طبل

این سیستم به دلیل قرار گرفتن در یک محفظه درام مانند چدنی نام خود را گرفته است. هنگامی که پدال ترمز وسیله نقلیه مجهز به ترمز درام را فشار می دهید، مایع هیدرولیک را به داخل چیزی که به عنوان سیلندر چرخ شناخته می شود می فرستد.

در داخل این سیلندر دو پیستون قرار دارد که با فعال شدن به سمت بیرون فشار می آورند.

همانطور که این اتفاق می افتد، آنها به چیزی که کفش ترمز نامیده می شود فشار می آورند، که از یک قطعه فلزی منحنی با مواد اصطکاک متصل به یک طرف تشکیل شده است. هنگامی که کفش ها و داخل درام به هم می رسند، اصطکاک ایجاد می کند. این امر چرخش و در نتیجه خودرو را کند می کند.

بیشتر بخوانید: علت تاب برداشتن دیسک صفحه ترمز

ترمزهای درام عمدتاً در خودروهای جدید حذف شده است

با این حال، برخی از مدل‌های سطح پایه همچنان از آن‌ها در قسمت عقب استفاده می‌کنند، زیرا تولید آن‌ها هزینه کمتری دارد. مشکل ترمزهای درام این است که آنها پیچیده تر هستند، که آنها را مستعد تعمیر و نگهداری می کند. آنها همچنین گرمای بیشتری ایجاد می کنند و باعث می شوند سریعتر فرسوده شوند.

دیسک

سیستم ترمز دیسکی شبیه به یک درام است، زیرا با فشار دادن پدال ترمز، مایع هیدرولیک به پیستون می فرستد و باعث فشار آن به کالیپر می شود. کولیس وسیله‌ای به شکل صدف است که در اطراف قسمتی از روتور قرار می‌گیرد و لنت‌های ترمز را که شبیه کفشک هستند، در خود جای می‌دهد.

سپس روتور وجود دارد که یک دیسک فلزی است که به چرخ وصل شده است. همانطور که چرخ می چرخد، روتور نیز می چرخد. هنگامی که لنت ها به روتور فشار می آورند، اصطکاک ایجاد می کند، که چرخش را کند می کند.

این فعل و انفعال گرمای زیادی ایجاد می کند، به همین دلیل است که روتورها سوراخ های کوچکی در آنها ایجاد می کنند و اجازه می دهند گرما پخش شود.

این سیستم پیچیدگی کمتری دارد و دارای قطعات متحرک کمتری است که نگهداری آن را آسان‌تر می‌کند و در عین حال هزینه تولید آن را بیشتر می‌کند. اکثر خودروهای جدید به دلیل قدرت توقف اضافی که ارائه می دهند، دارای سیستم ترمز دیسکی هستند.

اکنون که دو نوع اصلی سیستم ترمز را بهتر درک می کنید. بیایید به چند مورد از رایج ترین دلایلی که آنها ممکن است جیغ بزنند نگاه کنیم.

دلایل رایجی که ترمزهای جدید شما جیغ می کشند – و چگونه آنها را آرام کنید

ترمز ماشین

توجه: قبل از انجام هر گونه تعمیر، ابتدا باید تعیین کنید که صدای جیغ از کجا می آید. برای انجام این کار، شیشه ها را پایین بیاورید و ترمز کنید، به این نکته توجه کنید که کدام چرخ صدا ایجاد می کند.

روتورهای ترمز مرطوب

همانطور که قبلاً ذکر شد، روتورهای خیس یکی از دلایل اصلی ترمزهای جیر جیر هستند، صرف نظر از اینکه جدید یا قدیمی باشند.

با نشستن رطوبت، لایه نازکی از زنگ زدگی تشکیل می‌شود و هنگامی که ترمزهای دیسکی شما همانطور که باید عمل می‌کنند، به ذرات کوچک تبدیل می‌شود.

سپس این ذرات در لنت ترمز فرو می‌روند و وقتی به روتور فشار می‌آورند، صدای جیرجیر ایجاد می‌شود. خوشبختانه این خیلی دوام نمی آورد و پس از چند توقف سخت باید ناپدید شود. اگر نه، ممکن است موضوع جدی تر باشد.

این واقعاً چیزی نیست که بتوانید آن را برطرف کنید زیرا هیچ راهی برای اجتناب از هر گودال وجود ندارد و رانندگی نکردن در روزهای بارانی امکان پذیر نیست.

عدم روانکاری

مکانیک خودرو در تعمیر سیستم تعلیق خودرو

این علت خاص ترمزهای جیغ فقط برای خودروهای مجهز به سیستم ترمز درام اعمال می شود و می تواند در ترمزهای جدید یا قدیمی رخ دهد. همانطور که پیستون ها کفش ها را به سمت بیرون در برابر درام فشار می دهند.

اگر روغن کاری کافی وجود نداشته باشد، ممکن است در حین خراشیدن روی صفحه پشتی، صدای جیرجیر بیرون دهند.

برای رفع این مشکل، درام را بردارید و مقدار کمی روان کننده ترمز را روی صفحه پشتی جایی که پیستون به کفشک ها می رسد بمالید. معمولاً می‌توانید با جستجوی نشانه‌های خراشیدن در جایی که فلز لخت در معرض آن قرار دارد، متوجه شوید که مشکل کجاست.

لنت های ترمز فرسوده یا نازک شده

در حالی که این واقعاً در مورد ترمزهای جدید صدق نمی کند، اما اگر کالیپر یا روتور را بدون تعویض لنت خود تعویض کرده باشید، ممکن است اتفاق بیفتد.

بیشتر لنت های ترمز بسته به عادات رانندگی شما بین 25000 تا 65000 مایل دوام می آورند.

خوشبختانه، سازندگان لنت های ترمز را با زبانه های نشانگر فلزی در نزدیکی پایه طراحی می کنند. چه زمانی لنت ها بیش از حد فرسوده یا نازک می شوند، به روتور ساییده می شوند و صدای جیغ منتشر می کنند.

هنگامی که این اتفاق می افتد باید فوراً لنت های خود را تعویض کنید، در غیر این صورت با کاهش قدرت توقف مواجه خواهید شد.

بسته به کیفیت پد، قیمت هر یک از آنها بین 100 تا 200 دلار در یک مغازه (شامل نیروی کار) است.

اگر می دانید که چگونه آنها را جایگزین کنید، انتظار داشته باشید که برای هر پد بین 50 تا 150 دلار بپردازید. اگر این کار را نمی کنید، برای دستورالعمل های دقیق، ویدیوی زیر را بررسی کنید.

روتورهای ترمز لعابدار

با بالا رفتن سن روتورها، عیوب ایجاد می‌کنند، و اگر پدهای جدیدی دریافت کنید، با شکل این عیوب مطابقت نخواهند داشت و در نتیجه صدای جیغ می‌کشد. خوشبختانه روتورها معمولا بین 30000 تا 70000 مایل دوام می آورند.

اگر ترمزهای شما هنوز به این عدد نرسیده اند، به جای تعویض، به احتمال زیاد فقط باید آن ها را دوباره روکش کنید.

خوشبختانه، بسیاری از مغازه‌های سبک روغن‌کاری سریع، فقط 10 تا 15 دلار برای روتور کردن (یا چرخاندن) روتورها دریافت می‌کنند. که بسیار کم هزینه تر از جایگزینی است که معمولاً حدود 500 دلار یا بیشتر است.

همچنین می توانید این کار را خودتان با برداشتن چرخ و سنباده زدن سطح روتور با سنباده درجه 1500 انجام دهید.

لنت ترمز با محتوای فلزی بالا

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است ترمزهای جدید شما جیغ بزنند این است که لنت های جایگزین دارای محتوای فلزی بالایی هستند. بیشتر لنت های ترمز حاوی مخلوطی از فلزات مختلف از جمله آهن، فولاد، مس و گرافیت هستند. بسته به نسبت‌ها، ممکن است هنگام ساییدن به روتور جیغ بکشند.

گزینه های ساخته شده از مواد آلی مانند شیشه، لاستیک و رزین های مقاوم در برابر حرارت وجود دارد. اگرچه، اینها اغلب فاقد قدرت توقف مشابه لنت های فلزی هستند.

گزینه دیگر (و مسلما بهترین) لنت ترمز سرامیکی است که از ترکیبی از الیاف مس و سرامیک تشکیل شده است. اینها بی صداترین و ماندگارترین گزینه ها هستند، اما پرهزینه ترین نیز هستند.

اگر نمی‌توانید صدای جیغ را تحمل کنید، می‌توانید لنت‌های ترمز خود را با لنت‌هایی با فلز کمتر تعویض کنید.

اجازه ندهید جیغ زدن شما را پایین بیاورد – در عوض، از شر صدا خلاص شوید
تعویض لنت ترمز ممکن است راه حلی باشد که به دنبال آن هستید.

با این حال، اگر اینطور نیست، پول خود را هدر ندهید. در عوض، اگر صدای جیرجیر شما را دیوانه می‌کند، ابتدا گزینه‌های دیگر را در نظر بگیرید، که بیشتر آنها رایگان هستند یا فقط نیاز به خرج کردن مقدار کمی دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.