علائم نشتی قفسه و پینیون فرمان چیست ؟

0

برای یک راننده معمولی، شرایط کمی به اندازه شرایطی که ظاهر ناگهانی باقی مانده روغن در مسیر را احاطه کرده است، خسته کننده است. البته این نشانه نشت مایع است که نشان می دهد وسیله نقلیه شما در حال تجربه یک مشکل مکانیکی از این نوع است. هرچه باشد، باید مشخص کرد که نشت تازه کشف شده آنها از کجا سرچشمه گرفته است.

علائم نشتی قفسه و پینیون

 انواع جعبه فرمان خودرو
 بوش جعبه فرمان پراید
 بوش جعبه فرمان چیست
 تعمیر جعبه فرمان
 تعمیر جعبه فرمان ال 90
 جعبه فرمان چیست
 خرابی جعبه فرمان
 علائم خرابی جعبه فرمان پراید
 علائم خرابی جعبه فرمان 206
 روغن زدن جعبه فرمان هیدرولیک
 علائم خرابی جعبه فرمان سمند
 عیب یابی جعبه فرمان خودرو
 علائم خرابی جعبه فرمان پژو پارس
 روغن زدن جعبه فرمان هیدرولیک دنا
 روغن زدن جعبه فرمان تارا

وقتی اکثراً به یک نقطه روغن در راهروی خود فکر می‌کنند، نشت روغن موتور را تصور می‌کنند که از موتور وسیله نقلیه‌شان می‌چکد و روی سقف سیاه پایین می‌آید. یا شاید در عوض نشت مایع گیربکس به ذهنتان خطور کند. در حالی که هر دوی این منابع بالقوه بازرسی بیشتر را تضمین می کنند، منبع واقعی چنین نشتی ممکن است چیز دیگری باشد.

نمودار فرمان رک و پینیون

 انواع جعبه فرمان خودرو
 بوش جعبه فرمان پراید
 بوش جعبه فرمان چیست
 تعمیر جعبه فرمان
 تعمیر جعبه فرمان ال 90
 جعبه فرمان چیست
 خرابی جعبه فرمان
 علائم خرابی جعبه فرمان پراید
 علائم خرابی جعبه فرمان 206
 روغن زدن جعبه فرمان هیدرولیک
 علائم خرابی جعبه فرمان سمند
 عیب یابی جعبه فرمان خودرو
 علائم خرابی جعبه فرمان پژو پارس
 روغن زدن جعبه فرمان هیدرولیک دنا
 روغن زدن جعبه فرمان تارا

هنگام تلاش برای تعیین منبع نشت روغن تازه شناسایی شده، تعداد کمی به سیستم فرمان برقی خودرو خود توجه زیادی می کنند. به طور خاص، تعداد کمی از رانندگان تمایل به نشتی قفسه و پینیون خودرو با افزایش سن را تشخیص می دهند. مسائلی از این قبیل نه تنها تشدید کننده هستند، بلکه به طرز شگفت آوری رایج هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نشتی قفسه و پینیون و همچنین نحوه ادامه، اگر خودروی شما در آینده با مشکلات مشابهی مواجه شود، ادامه مطلب را بخوانید.

نشانه های نشتی قفسه و پینیون

تعدادی از علائم آشکار وجود دارد که اغلب با شروع نشت قفسه و پینیون همراه است. در حالی که همه این علائم در هر مورد وجود نخواهد داشت، اما آنقدر شایع هستند که ذکر آنها را ضروری می کند.

در زیر چندین مورد از رایج ترین علائم مرتبط با نشتی قفسه و پینیون آورده شده است.

شماره 1 – لکه های روغنی در راهرو

مایع فرمان برقی به سرعت در امتداد زیر بدنه هر وسیله نقلیه ای با نشتی قفسه و پینیون فعال جمع می شود. این روغن نه تنها به قفسه و پینیون، بلکه به اجزای نزدیکی که روی آن دمیده می شود، می چسبد. سپس، هنگامی که یک وسیله نقلیه پارک می شود، نیروی جاذبه این مایع فرمان برقی را روی سطح راهرو یا پارکینگ زیر رسوب می کند.

بنابراین، ظاهر شدن ناگهانی لکه های روغنی در داخل راهرو به عنوان یک شاخص قابل اعتماد است که چیزی اشتباه است. در حالی که یک قفسه و پینیون نشتی ممکن است مقصر نباشد، ارزش بازرسی دقیق‌تری را دارد.

شماره 2 – نیاز مکرر به بالا خاموش کردن مایع فرمان

از آنجایی که مایع فرمان برقی از طریق یک قفسه و واشر پینیون نشتی از دست می‌رود، سطح مایع درون سیستم فرمان برق کاهش می‌یابد. سرعت تخلیه این مایع مستقیماً به شدت خود نشتی بستگی دارد.

در برخی موارد، مایع ممکن است به تدریج در طول چند ماه نشت کند. در موارد شدیدتر دیگر، از دست دادن مایعات می تواند به مراتب ناگهانی تر اتفاق بیفتد.

اگر متوجه شدید که مایع فرمان برقی شما در حین سرویس معمولی کمتر از حد معمول به نظر می رسد، بازرسی دقیق قفسه و پینیون خودرو شما ضروری است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که در گذشته هرگز متوجه وضعیت کم مایع در مخزن مایع فرمان برقی خودرو خود نشده باشید.

شماره 3 – صداهای غیرمعمول هنگام چرخش

یکی دیگر از علائم بالقوه نشتی قفسه و پینیون صدای شنیداری است که هنگام چرخش از یک جهت به جهت دیگر ایجاد می شود. این صدا اغلب به عنوان زمزمه یا ناله توصیف می شود و عموماً به دلیل از دست دادن بیش از حد مایع فرمان برق ایجاد می شود.

این از دست دادن مایع باعث هوادهی سیستم فرمان برقی می شود که منجر به مجموعه ای از علائم غیرعادی می شود.

این ناپدید شدن مایع فرمان برقی می تواند در چندین نقطه در سراسر سیستم رخ دهد. در حالی که مایع را می توان از شیلنگ های آسیب دیده یا پمپ معیوب پاک کرد، خود قفسه و پینیون نیز مشکوک است. بازرسی دقیق قفسه و پینیون به شما کمک می کند تا جستجوی خود را محدود کنید.

شماره 4 – فرمان سخت

در موارد خاص، در صورت نشتی قفسه و پینیون، فرمان خودرو تأثیر منفی خواهد داشت. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار زیادی مایع از سیستم نشت کرده باشد که اجازه می‌دهد هوادهی انجام شود.

چنین مشکلاتی حتی ممکن است با یک زمزمه یا ناله قابل توجه، مانند آنچه در بالا توضیح داده شد، همراه باشد.

در برخی موارد، فرمان عادی را می توان با پر کردن مایع فرمان برقی خودرو بازیابی کرد. با این حال، در موارد شدیدتر، فرمان ممکن است بهبود قابل توجهی نشان ندهد، به خصوص اگر گرمای بیش از حد به دلیل دوره های طولانی کارکرد در غیاب مایع کافی رخ داده باشد.

در چنین مواردی، تنها تعویض کامل سیستم قفسه و پینیون خودرو مشکل موجود را برطرف می کند.

علل شایع

خرابی مهر و موم اصلی ترین علت نشتی قفسه فرمان است. این از این واقعیت ناشی می شود که قفسه و پینیون یک وسیله نقلیه تحت فشار شدید هیدرولیک است و فرصت کافی برای نشتی ایجاد می کند.

به عبارت ساده، کوچکترین نقص در هر یک از مهر و موم های قفسه و پینیون، اجازه می دهد تا قبل از مایع به وفور نشت می کند.

مجموعه قفسه و پینیون معمولی دارای سه مهر و موم اصلی است، از جمله یکی در محل اتصال ورودی محور فرمان، و یکی در هر انتهای بیرونی مجموعه. هر یک از این سه مهر و موم در سناریوهای خاصی، به ویژه با سن و سایش معمولی، به نشت می‌گویند.

با گذشت زمان، ترکیب لاستیکی یک مهر و موم شروع به خراب شدن می کند. این زوال اغلب به صورت پوسیدگی خشک و ترک ظاهر می شود. مهر و موم های لاستیکی نیز می توانند خشک و منقبض شوند که منجر به نگرانی در مورد از بین رفتن صندلی ها می شود.

در هر صورت، میزان واقعی چنین آسیبی در مواجهه با مایع فرمان فشار قوی به سرعت آشکار می شود.

آیا رانندگی با قفسه و پینیون نشتی ایمن است؟

رانندگی با قفسه و پینیون که نشتی دارد توصیه نمی شود و همچنین ایمن نیست. قفسه و پینیون نقش محوری در عملکرد سیستم فرمان برقی خودرو دارد. بنابراین، هر مشکل جدی مربوط به قفسه و پینیون می تواند کاملاً تشدید کننده باشد، اگر خطرناک نباشد.

هرگونه نشت مایع از قفسه و پینیون خودرو، خطر خرابی نهایی واحد را به همراه دارد. با از دست رفتن سیال، توان هیدرولیک درون قفسه و پینیون کاهش می یابد. این امر باعث سفت شدن فرمان خودرو می‌شود و نیاز به اعمال نیروی اضافی بر روی فرمان برای تنظیم پیچ‌ها دارد.

از دست دادن سیال همچنین می تواند باعث گرم شدن بیش از حد قفسه و پینیون شود و به نوبه خود منجر به خرابی کامل قفسه و پینیون شود. این علائم مشابه موارد ذکر شده در بالا را ایجاد می کند، زیرا تمام فرمان هیدرولیک از بین می رود. خرابی از این نوع نیاز به تعویض کامل قفسه/پینیون نیز خواهد داشت.

خطر اصلی در رانندگی با یک قفسه و پینیون نشتی این است که از دست دادن ناگهانی یا غیرمنتظره فرمان برقی می‌تواند خطرات ایمنی زیادی ایجاد کند، به خصوص اگر این اتفاق در سرعت‌های بزرگراه رخ دهد.

اگر یک راننده قدرت لازم برای هدایت دستی وسیله نقلیه خود را نداشته باشد، احتمالاً در نتیجه این وضعیت خرابی رخ می دهد.

تعمیر در مقابل جایگزینی

هزینه تعویض قفسه و پینیون

در اکثریت قریب به اتفاق موقعیت‌ها، به‌جای تلاش برای تعمیر نشتی‌های مایع در خود واحد، تعویض کل مجموعه قفسه و پینیون بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

در حالی که این ممکن است هنگام در نظر گرفتن قیمت خرید یک قفسه و پینیون جدید غیر منطقی به نظر برسد، این هزینه‌ها اغلب با هزینه‌های نیروی کار مرتبط با تعمیر قفسه و پینیون پیشی می‌گیرد.

بنابراین هزینه واقعی تعویض قفسه و پینیون در مقایسه با تعمیر رک و پینیون نسبتاً مشابه است.

با در نظر گرفتن این موضوع، منطقی است که فرض کنیم بهتر است یک قفسه و پینیون کاملاً جدید را به جای تعمیر مجموعه قدیمی آنها خریداری کنید، اگر تفاوت قیمت کمی وجود دارد یا اصلاً قابل تشخیص نیست.

علاوه بر این، قفسه و پینیون تازه خریداری شده معمولاً با گارانتی همراه است، در حالی که قفسه تعمیر شده بعید است تحت پوشش چنین سیاستی قرار گیرد. این به خودی خود یک ارزش اساسی است و آرامش بیشتری برای شما فراهم می کند.

میانگین قیمت تعویض و تعمیر رک و پینیون به شرح زیر است.

آیا یک محصول “توقف نشت” نشت را برطرف می کند؟

 انواع جعبه فرمان خودرو
 بوش جعبه فرمان پراید
 بوش جعبه فرمان چیست
 تعمیر جعبه فرمان
 تعمیر جعبه فرمان ال 90
 جعبه فرمان چیست
 خرابی جعبه فرمان
 علائم خرابی جعبه فرمان پراید
 علائم خرابی جعبه فرمان 206
 روغن زدن جعبه فرمان هیدرولیک
 علائم خرابی جعبه فرمان سمند
 عیب یابی جعبه فرمان خودرو
 علائم خرابی جعبه فرمان پژو پارس
 روغن زدن جعبه فرمان هیدرولیک دنا
 روغن زدن جعبه فرمان تارا

محصولات نشتی متوقف کننده فرمان برقی

به طور کلی، محصولات “ایستگاه نشت” مبتنی بر فرمان برق مانند محصولات لوکاس یا BlueDevil به عنوان یک باند برای مشکلات بسیار بزرگتر عمل می کنند. محصولاتی از این نوع به ندرت نشتی فرمان برقی را برطرف می کنند، در عوض در بهترین حالت باعث تسکین موقت از دست دادن مایع می شوند. نشتی معمولاً در عرض چند روز تا چند هفته به حالت قبلی خود باز می گردد.

این از این واقعیت ناشی می شود که مایع درون یک سیستم فرمان برقی با فشار بالا به گردش در می آید. در نتیجه، جلوگیری از چنین نشتی به هیچ وجه غیر از تعویض کامل واحد تقریبا غیرممکن است.

این می تواند کاملاً تشدید کننده باشد، زیرا تعویض قفسه و پینیون معمولاً کار زیادی دارد و تکمیل آن پرهزینه است. حتی خود مجموعه قفسه و پینیون نیز جزء ارزان قیمت نیست.

اگرچه استفاده از نشتی توقف دور از راه حل دائمی است، این محصولات کاربردهای خاص خود را دارند. از نظر تئوری می توان از استفاده از توقف نشت برای مدیریت موقت نشتی از این نوع استفاده کرد تا زمانی که تعمیر واقعی انجام شود. با این حال، بعید است که این به عنوان یک پاسخ دائمی برای مشکلات مکانیکی شما باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.