فنر شمشی (فنر برگی) چیست ؟

0

فنر شمشی خودرو

در ساختار این نوع فنر ماشین که فنر برگی نیز نامیده می‌شود، از چند لایه شمش فلزی سوار شده بر هم استفاده می‌شود. فنر برگی معمولا در خودروهای سنگین، باری یا سواری‌های که اکسل یکپارچه دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که این فنرها می‌توانند نیروهای عمودی، طولی و همچنین نیروهای عرضی را به‌خوبی تحمل کنند.

فنر شمشی چیست علت شکستن فنر آموزش تعویض فنر لول عقب پراید آموزش تعویض کمک فنر 206 آموزش جلوبندی خودرو اجرت تعویض کمک فنر عقب ال 90 تعویض فنر شمشی مزایای فنر شمشی

به این معنی که ضربات وارده به بدنه از سوی چرخ‌ها و جاده، شتاب‌گیری و ترمزگیری‌های شدید و دور زدن یا وزش باد را به‌خوبی تحمل و دفع می‌کنند. طول لایه‌ها یا نوارهای فلزی فنر شمشی که روی هم قرار می‌گیرند متفاوت است اما معمولا دارای یک مرکز مشترک هستند که از آن برای اتصالش به بدنه و شاسی استفاده می‌شود.

ضمن اینکه لایه‌های قوس ملایمی در وسط دارند. قطورترین بخش فنر که تعداد لایه‌های بیشتری هم دارد در مرکز آن است که بیشترین نیرو را نیز تحمل می‌کند. دو سر بلندترین نوار که شاه‌فنر نامیده می‌شود نیز برای اتصال به بوش و شاسی به شکل حلقه طراحی می‌شود. تعداد لایه‌های فنر شمشی در نیرویی که تحمل می‌کند مؤثر است.

ضمن اینکه این لایه‌ها توسط یک پیچ و مهره در وسط و تعدادی اتصالات مخصوص در طرفین به هم وصل می‌شوند. فنر تخت به‌دلیل اشغال فضای زیاد معمولا در سواری‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.