بازداشت مرد شیطان‌ صفت در تهران

0

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت مرد شیطان‌ صفتی خبر داد که با تهدید قمه در محله‌های خلوت اقدام به سرقت مقرون به آزار زنان می‌کرد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در خصوص این پرونده گفت: اسفند ماه سال 1400 زن جوانی با مراجعه به سرکلانتری سوم پلیس پیشگیری تهران از سرقت مقرون به آزار و اذیت راننده یک دستگاه خودروی سواری گزارش داد که  با توجه به حساسیت موضوع پرونده به دستور مقام قضائی برای رسیدگی به کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد.

وی افزود: کارآگاهان در ابتدا زن جوان را هدف تحقیقات خود قرار دادند که این زن در بازجویی‌های پلیسی و در حالیکه نظریه پزشکی قانونی همراه داشت به افسر پرونده اعلام کرد در اتوبان همت در مسیر ورودی پارک فدک مرد جوانی جلوی خودرویش را گرفته و پس از تهدید با قمه اقدام به آزار و اذیت و سرقت اموال وی از داخل خودرویش کرده و پا به فرار گذاشته است.

این مقام پلیسی ادامه داد: ردیابی‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در جریان چند پرونده دیگر قرار گرفته و مشخص شد مرد شیطان صفت با تهدید قمه در خیابان‌های خلوت و فضاهای سبز کنار اتوبان‌های تهران برای زنان تنها کمین کرده و در فرصتی مناسب و با توجه به خلوتی محله‌های مورد نظر با تهدید قمه نیت پلید خود را به اجرا گذاشته و سپس طلا، گوشی موبایل و پول‌های همراه زنان را به سرقت برده است.

سرهنگ گودرزی اظهار داشت: همکاران من در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران در ادامه تحقیقات از زنان موفق شدند تصویر چهره نگاری شده متهم را به دست آوردند و با در اختیار داشتن این تصویر دوربین‌های مداربسته اطراف محل‌های وقوع جرم مورد بازبینی قرار گرفت و تصویر متهم با همکاری شاکیان پرونده به دست آمد.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: تصویر متهم در اختیار تیم‌های گشتی و مأموران کلانتری سطح تهران قرار گرفت تا اینکه اوایل خردادماه متهم توسط کلانتری 145 ونک مورد شناسایی قرار گرفت و در گام بعدی مخفیگاه متهم در منطقه ده ونک تحت نظر قرار گرفت و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی افزود: متهم ابتدا خود را بیگناه می‌دانست و اتهام سرقت مقرون به آزار و اذیت را قبول نداشت تا اینکه در برابر شاکیان پرونده در بین چند متهم دیگر قرار گرفت و شاکیان یکی پس از دیگری با دیدن متهم انگشت اتهام را به سمت او گرفته و همین کافی بود تا مرد شیطان صفت راهی برای فرار از اتهام خود پیدا نکند و در این شاخه از تحقیقات به سرقت‌های مقرون به آزار و اذیت زنان در محل‌های خلوت اعتراف کرد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: متهم 35 ساله دارای سابقه سرقت در سال‌های گذشته است و تاکنون تعداد 5 تن از شاکیان پرونده با مراجعه به پلیس اگاهی تهران پیگیر پرونده خود بوده اند و با توجه به اعترافات متهم افزایش قربانیان این پرونده بیشتر از 5 نفر است که تحقیقات برای شناسایی دیگر شاکیان که در سال‌های گذشته هدف این مرد شیطان صفت قرار گرفتند در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: چنانچه افرادی هدف این مرد شیطان صفت قرار گرفته اند به اداره 16 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند و بدانند که پرونده آنها با حفظ امانتداری رسیدگی می شود.

وی خاطرنشان کرد: متهم با دستور قاضی دادگاه یک کیفری استان تهران روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.