معرفی تویوتا C-HR مدل 2024

0

نسل دوم تویوتا C-HR با تاثیر از کانسپت Prologue و پیروی از زبان طراحی جدید برند ژاپنی رونمایی شده است. تویوتا C-HR مدل 2024 که در اروپا توسعه یافته، ضمن حفظ نکات قوت نسل قبل، با برخی تغییرات محسوس روانه میدان شده است.

در دسامبر سال 2022 تویوتا پیش نمایشی از نسل جدید تویوتا C-HR 2024 را با معرفی خودروی کانسپت پرولوگ نشان داد. حال وقت آن رسیده که رسما تویوتا C-HR 2023 را در مدل تولیدی رونمایی کند.

تویوتا C-HR 2024 طراحی کاملا متفاوتی نسبت به قبلی دارد و آن حالتی اسباب بازی مانندی که در نسل قبلی بوده را تقریبا کنار گذاشته و سبک طراحی محبوبتری را دنبال کرده که قطعا جایگاه این خودرو را در سگمنت کراس اوورهای کامپکت بهبود می بخشد. شاید جالب باشد که بدانید این خودرو در اروپا توسعه پیدا کرده و در اروپا هم قرار است تولید شود.

طراحی ظاهری تویوتا C-HR 2023

تویوتا C-HR 2023 به دید این شرکت یک خودروی سوپر کوپه بوده و دارای رینگ های 20 اینچی و تریم بدنه دو رنگ است. تویوتا با تغییر شات لاین های بدنه سعی کرده تا جانمایی بهتری برای دوربین ها، سنسورها و چراغ شور جلو تعبیه کند تا بدنه طراحی تمیزتر و صافتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد. نتیجه این تغییر بهبود آیرودینامیک این خودرو نسبت به نسل قبلی شده است. در زمینه ابعاد هم تویوتا C-HR طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4360، 1830 1560 میلی متر دارد که در رده کوچکترین کراس اوورها قرار می گیرد.

طراحی کابین تویوتا C-HR 2024

با توجه به فاصله بین دو محور 2640 میلی متری، کابین مقداری جادارتر از نسل قبلی شده است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی نصب شده و در کنار آن نیز یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا با همان ابعاد وجود دارد. نسخه های لوکستر این خودرو به هد آپ دیسپلی، نورپردازی کابین در 64 رنگ، سانروف پانورامیک و سیستم صوتی JBL مجهز می شود. برخلاف دیگر برندها که کلیدهای فیزیکی را از کابین تا حد ممکن حذف کرده اند، تویوتا همچنان به کلیدهای فیزیکی اعتقاد دارد و در کابین این خودرو کلیدهای فیزیکی به وفور دیده می شوند.

تویوتا C-HR 2024 در نسخه GR اسپرت دارای تریم قرمز رنگی به همراه المان های اسپرت در کابین و نمای بیرونی بوده و نشان GR اسپرت هم در قسمت های مختلف بدنه و کابین آن نصب شده است.

مشخصات فنی تویوتا C-HR 2023 جدید

تویوتا C-HR 2024 در بازار اروپا تنها با موتور هیبریدی عرضه می شود. پیشرانه های 1.8 لیتری و 2 لیتری هیبریدی تنها با سیستم انتقال قدرت جلومحرک عرضه می شوند. اما پیشرانه 2 لیتری پلاگین هیبریدی امکان سفارش به صورت تمام چرخ محرک هم دارد. پیشرانه هیبریدی 1.8 لیتری پایه قادر به تولید 140 اسب بخار قدرت بوده و پیشرانه 2 لیتری هیبریدی این خودرو هم قادر به تولید 198 اسب بخار قدرت است. نسخه پلاگین هیبریدی هم قادر به تولید 223 اسب بخار قدرت است.

در زمینه عملکرد نسخه پایه 1.8 لیتری هیبریدی طی 9.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است. نسخه جلومحرک 2 لیتری قادر است طی 8.1 ثانیه و نسخه تمام چرخ محرک آن قادر است طی 7.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت هر دو مدل هم 180 کیلومتر بر ساعت است. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو هم قادر است طی 7.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در صورتیکه باتری این نسخه فول شارژ باشد، می تواند مسافتی معادل 66 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی و بدون نیاز به انرژی موتور بنزینی طی کند.

ترجمه:خودرونویس

منبع:موتوروان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.