اتوپارک چیست و چه ماشین هایی اتوپارک دارند؟

0

پارک کردن خودرو به خصوص پارک دوبل گاهی یکی از اعصاب‌خردکن‌ترین کارها برای رانندگان است. حالا اگر بعد از یک روز شلوغ کاری و کلی جر و بحث با این و آن و بدبیاری‌های متعدد و شاید پاس نشدن چک و هزار اتفاق بد دیگر به خانه آمده باشید یا برای یک قرار مهم به محل قرار رفته باشید و عجله داشته باشید که زودتر پارک کنید، آرزو می‌کنید که کسی به جای شما ماشین را پارک کند. اتوپارک یا سیستم پارک خودکار، همانطور که از اسمش هم مشخص است قرار است این کار را برای ما آسان کند.

جالب است که دلیل اختراع این تکنولوژی از همان اول هم رفع مشکل پارک دوبل بوده نه چیز دیگر! در ادامه قرار است با این تکنولوژی جدید بیشتر آشنا شویم و ببینیم کدام ماشین‌ها از این قابلیت برخوردارند. البته نباید انتظار داشته باشید که به این زودی این تکنولوژی را در فهرست امکانات و مشخصات تارا و پراید و خودروهای مشابه ببینید.

 سیستم اتو پارک چیست  اتو پارک ماشین چیست  اتو پارک ابتیما  آموزش اتو پارک سانتافه  مزایای اتوپارک  اتوپارک تیگو 8 پرو  انواع آپشن خودرو

اتوپارک و تاریخچه‌ی آن

اتوپارک اولین بار حدود 20 سال پیش توسط موسسه فرانسوی Inria به جهان معرفی شد و به صورت خودروسازان بزرگ با استفاده از تجربیات و تحقیقات این موسسه اقدام به افزودن این تکنولوژی به خودروهای خود کردند. امروزه بیشتر خودروسازهای مطرح از این تکنولوژی استفاده می‌کنند یا مشغول توسعه تکنولوژی اتوپارک اختصاصی خود هستند. نیاز به گفتن نیست که اتوپارک از آپشن‌های مهم در اقبال خریداران به خودروهای جدید و البته عاملی موثر در قیمت‌گذاری خودرو است.کدام ماشین ها اتوپارک دارند.

 سیستم اتو پارک چیست
 اتو پارک ماشین چیست
 اتو پارک ابتیما
 آموزش اتو پارک سانتافه
 مزایای اتوپارک
 اتوپارک تیگو 8 پرو
 انواع آپشن خودرو

چه خودروهایی اتوپارک دارند؟

برای کسانی که حوصله‌ی پارک کردن ندارند، یا آن‌هایی که با پارک دوبل مشکل دارند، اتوپارک یک آپشن مهم و وسوسه‌انگیز در خرید خودرو است. اما چه خودروهایی اتوپارک دارند و کدامشان می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری برای خرید باشد. ما گزینه‌های روی میز را معرفی خواهیم کرد.

سانتافه

سانتافه جدید مجهز به سیستم اتوپارک قدرتمندی است که با داشتن حسگرهایی در اطراف سپرهای جلو و عقب، فاصله دقیق اشیاء و موانع را می‌سنجد و با دوربین‌های متعددی که همه‌ی زوایای اطراف را در نمایشگر نشان می‌دهد، امکان هر نوع برخوردی را به حداقل ممکن می‌رساند.

تالیسمان

در این خودرو محبوب فرانسوی که از محصولات پرطرفدار شرکت رنو است، سیستم اتوپارک با کارایی بسیار بالا تعبیه شده که برای استفاده از آن فقط کافی است سرعت ماشین را به زیر 30 کیلومتر رسانده و دکمه‌ی اتوپارک را بزنید و تماشا کنید. بقیه‌ی کار را خود ماشین به کمک حسگرهای قدرتمندش انجام خواهد داد، فقط لازم است که پدال ترمز را مدیریت کنید.

بنز E200

بنز آلمانی که همیشه به امکانات عالی، کیفیت بالا و لوکس بودنش معروف بوده، اگر اتوپارک نداشته باشد شکی نیست که یک جای کار می‌لنگد. اما نگران نباشید، اتوپارک بنز E200 یکی از بهترین سیستم‌های اتوپارک در میان رقیبان خود است و به معنای واقعی در حد و اندازه‌ی بنز است.

تیگو 8 پرو و چری تیگو 7

تیگو 8 پرو، شاسی بلندی که برخی به آن لقب لوکس‌ترین خودروی بازار ایران را داده‌اند، همچنان که توقع می‌رود از رقبایش عقب نمانده و مجهز به اتوپارک خوبی است که با سنسورهای حساس خود، سخت‌ترین پارک دوبل را هم به آسانی آب خوردن برای شما انجام می‌دهد.این اواخر، این سیستم اتوپارک در تیگو 7 هم تعبیه شده و آن را به گزینه‌ای مناسب در لیست خودروهای دارای اتوپارک تبدیل کرده است.

توسان

سیستم اتوپارک توسان به این صورت است که بعد از قرارگرفتن ماشین در جای خالی، سنسورها فاصله را تشخیص می‌دهند و دستورات قدم به قدم به صورت صوتی و تصویری به راننده داده می‌شود تا دنده، ترمز و گاز به درستی مدیریت شوند، بقیه‌اش با خود ماشین است و لازم نیست راننده کاری به فرمان داشته باشد.

کولیوس

اتوپارک کولیوس هم مثل اتوپارک سایر گزینه‌های معرفی شده با بهره‌گیری از سنسورهای قدرتمند، دستورات لازم را به راننده منتقل می‌کند و بخش اصلی کار را خودش انجام می‌دهد.این یعنی شما فقط کافی است چند دستور کوچک را انجام دهید و بعد همه چیز را به ماشین بسپارید.
اپتیما
این خودروی پرطرفدار کره‌ای که از شناخته‌شده‌ترین محصولات کیاموتورز است، در کنار طراحی مدرن و شیک و فضای کابین بزرگ، سرعت و قدرت بالا و امکانات رفاهی متعدد، از اتوپارک نیز بهره می‌برد. بی‌دلیل نیست که اپتیما همیشه محبوب بوده و طرفداران زیادی به خصوص در ایران دارد.

 سیستم اتو پارک چیست
 اتو پارک ماشین چیست
 اتو پارک ابتیما
 آموزش اتو پارک سانتافه
 مزایای اتوپارک
 اتوپارک تیگو 8 پرو
 انواع آپشن خودرو

مزایای اتوپارک

از پارک خودکار تا رانندگی خودکار

پارک خودکار یا همان اتوپارک تکنولوژی جالبی است که کار پارک کردن را برای رانندگان بسیار راحت کرده، اما به نظر می‌رسد که این پایان کار نباشد و اولین قدم در طراحی خودروهایی کاملاً خودکار باشد. تصورش را بکنید، خودروهایی که فقط کافی است در آن ها بنشینید و دستور بدهید، مقصد را که متوجه بشوند دیگر نیاز به هیچ چیز ندارند حتی لیست لوازم مصرفی خودرو را هم خودشان چک می‌کنند. اما تا آن روز، به خصوص در بازار خودروی ایران و گزینه‌های موجود، مجبورید به همین اتوپارک قناعت کنید.

منبع:خودروبانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.