کارمندان مرسدس بنز چه خودروهایی سوار می شوند؟

0

مدتها بود در حال بررسی این موضوع بودم که کارمندان مرسدس بنز چه خودروهایی دارند؟ یک دلیل آن نگرش شیوه کارمندی و کارگری در ایران است ، چرا که بیشتر آنها حتی قدرت خرید اتوموبیل ساده و ارزان را هم ندارند. این موضوع سبب شد تا سری به یکی از دوستان بزنم که سالها در بخش های مختلف شرکت محبوب مرسدس بنز مشغول بکار بوده است.

در ادامه گزارش دوستانی داریم با Uday Naidu مهندس بخش تحقیق و توسعه این شرکت آلمانی. من 4 سال در بخش تحقیق و توسعه مرسدس بنز مستقر در منطقه خلیج کار کردم. در واقع من یکی از توسعه دهندگان نرم افزار در تیم بر روی برنامه های COMAND برای کلاسهای C ، E و S جدید بودم.

مرسدس یک برنامه جالب لیزینگ خودروهای خودش را برای کارمندان دارد که با آن می توانید مدل های جدید را با حدود 60٪ هزینه ای که معمولاً از فروشنده دریافت می کنید اجاره به شرط تملیک کنید. اما موجودی کالا محدود و بسیار رقابتی بود (مخصوصاً برای مدلهای جدیدتر). یک برنامه اجاره کوتاه مدت نیز وجود دارد (3-4 ماه). شما به عنوان یک کارمند هر 4 ماه یک مدل جدید را امتحان می کنید (کار شیرین و جالبی است!)
شاید تا اینجا پاسخ کارمندان مرسدس بنز چه خودروهایی دارند؟ حدس زده باشید ، من ارقام فعلی را نمی دانم ، اما چند سال پیش شنیدم که حدود یک سوم از کل اتومبیل های مرسدس تحت “شرایط ویژه” فروخته می شوند ، این به معنای فروش به اپراتورهای بزرگ ناوگان ، دفاتر ، آموزشگاه های رانندگی – و به کارمندان است.

هر کارمند مرسدس در سال حق خرید یک ماشین از گروه را دارد. او باید حداقل شش ماه ماشین را نگه دارد ، سپس می تواند آن را دوباره بفروشد. تا آنجا که من می دانم ، کارمند 17 تا 20 درصد از قیمت لیست تخفیف می گیرد. و اگر از اتومبیل خود مراقبت کند ، کم و بیش پول را از خریدار بعدی پس می گیرد.

بنابراین فقط باید یکبار پول خرید ماشین را بدست آورد ، آنگاه او کم و بیش همیشه بدون از دست دادن پول با یک مرسدس جدید رانندگی می کند. اگر اهل ایالات متحده هستید ، ممکن است از این موضوع آگاه نباشید که این شرکت اتومبیل های بسیار کوچکی مانند کلاس هوشمند یا A نیز تولید می کند.

بنابراین رانندگی یکی برای آنها کاملاً جذاب است. همه خودروسازان آلمانی چنین برنامه هایی را برای پرسنل خود در نظر گرفته اند ، بنابراین تعداد بسیار زیادی از این خودروها در دسترس است. آنها “Jahreswagen” (اتومبیل یک ساله) نامیده می شوند و برای افرادی که می خواهند اتومبیل نسبتاً جدیدی رانندگی کرده و پس انداز کنند ، گزینه ای جایگزین هستند.

این شرکت بی جهت نبست که سالهاست جز بهترین کمپانی های دنیا بشمار می رود هنوز فکر می کنبد کارمندان مرسدس بنز چه خودروهایی دارند؟علاوه بر لیزینگ ، یک برنامه تشویقی برای کارمندان وجود دارد که به کارمندان اجازه می دهد تا با نرخ تخفیف خوب اتومبیل داشته باشند. من C300 4matic خود را با 18٪ تخفیف قیمت در همان ماهی که 2 سال پیش منتشر شد دریافت کردم. تخفیف بسته به فروشنده ، مدل و تقاضا متفاوت است.

برای مدلهای قبلی 20٪ تخفیف به من پیشنهاد شد (اگر چانه بزنید می تواند بیشتر باشد). اما من ویژگی های کلاس C جدید را بسیار دوست داشتم (فضای داخلی در آن بسیار زیبا و با کلاس است) همراه آن شدم. این ماشین عالی است ، من واقعاً از رانندگی با آن لذت می برم. به طور کلی ، مرسدس کارمندان را به رانندگی با وسایل نقلیه با مارک خود ترغیب می کند.

جای تعجب نیست که تقریبا نیمی از پارکینگ کارمندان پر از مرسدس بنز است! شاید این گزارش کوتاه و مختصر باشد ولی در مجموع براحتی می توان پی به مدیریت عالی و بی نظیر این مجموعه بی نظیر پی برد که علاوه بر عرضه محصولات عالی به بهترین شکل خدمات خوبی جهت رفاه پرسنل خود ارائه می دهد و قطعا کارکنان با اشتیاق و دقت بیشتری کار خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.