چه افرادی مشمول افزایش قیمت خودروهای مونتاژی می‌شوند؟

0

سخنگوی شورای رقابت گفت: اگر خریداری تا پیش از تاریخ ۱۷ تیرماه اقدام به خرید خودرو‌های مونتاژی کرده باشد و منجر به تنظیم قرارداد شده باشد، همان قیمت‌های قبلی مبنا خواهد بود و مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شود.

سپهر دادجوی توکلی در خصوص مصوبه جدید شورای رقابت که منجر به افزایش مجدد قیمت خودروهای مونتاژی شده است، گفت: در مصوبه اردیبهشت ماه شورای رقابت معیار قیمت‌گذاری محصولات شش‌ماهه نخست سال 1401 بود اما در بازنگری جدید معیار تغییر قیمت‌ها شرایط روز اقتصادی کشور، نرخ ارز و صورت‌های مالی سال 1401 و همچنین سه‌ماهه نخست سال 1402 خودروسازان بوده است.

وی در خصوص تکلیف خریداران خودروهای مونتاژی از سامانه یکپارچه گفت: اگر خریداری تا پیش از تاریخ 17 تیرماه اقدام به خرید خودرو‌های مونتاژی کرده باشد و منجر به تنظیم قرارداد شده باشد، همان قیمت‌های قبلی مبنا خواهد بود و مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شود.

به‌گفته مدیر روابط عمومی شورای رقابت، در زمان حاضر قیمت خودروهای مونتاژی اصلاح شده است و خودروسازان هیچ بهانه‌ای نخواهند داشت که قیمت بالاتری را نسبت به قیمت‌های مصوب شورای رقابت اعلام کنند، البته در صورت تخلف خودروساز از قیمت‌های یادشده و تمکین نکردن به نرخ‌های شورای رقابت، حق شکایت برای مشتریان و خریداران این محصولات پابرجاست.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.