فعالیت‌های غیرتخصصی خودروسازان باید متوقف شود

0

قیمت تمام‌شده در صنعت خودرو بالاست. عواملی مانند هزینه مالی یعنی تسهیلات با سود زیاد و جرایم، نیروی مازاد، فعالیت‌های غیرتخصصی و… بر قیمت تمام‌شده تولید اثرگذارند.

رئیس هیات تحقیق‌وتفحص از صنعت خودرو مجلس درباره فعالیت شرکت‌های خودروسازی در حوزه‌های غیرتخصصی گفت: «قیمت تمام‌شده در صنعت خودرو بالاست. عواملی مانند هزینه مالی یعنی تسهیلات با سود زیاد و جرایم، نیروی مازاد، فعالیت‌های غیرتخصصی و… بر قیمت تمام‌شده تولید اثرگذارند.»

مهرداد الیاسی کیست محصولات شرکت ساپکو ساخت قطعات خودرو بومی سازی ساخت خودرو مشکلات صنعت خودرو اخبار خودرو قطعات الکترونیکی خودرو ساخت ecu خودرو در ایران طراحی خودرو مدیرعامل شرکت ساپکو قیمت قطعات برقی خودرو
علی‌اکبر کریمی افزود: «فعالیت‌های غیرتخصصی خودروسازان موجب شده است اموال و دارایی این شرکت‌ها در سایر فعالیت‌ها متمرکز شود، حتی برخی از این فعالیت‌ها زیان‌ده نیز هستند.»
وی ادامه داد: «انتظار می‌رود فعالیت‌های غیرتخصصی در شرکت‌های خودروسازی حذف شود و خودروسازان تمام توان مالی و سرمایه خود را به صنعت خودرو معطوف کنند.»
کریمی تصریح کرد: «تفاوت قیمت خودرو در بازار درمقایسه با بهای کارخانه‌ای آن، برای مردم قابل‌پذیرش نیست زیرا اختلاف بسیاری میان نرخ کارخانه و بازار دیده می‌شود. این موضوع دو اثر منفی دارد؛ نخست آنکه خودروسازان ادعا می‌کنند تولید خودرو با قیمت‌های کنونی برای آنان زیان‌ده است و دوم آنکه مصرف‌کننده ناچار است خودرو را با قیمت‌های بالا از بازار
خریداری کند.»

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

کریمی با بیان اینکه اختلاف قیمت کارخانه و بازار رانت است و نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود، اضافه کرد: «وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید با به‌کارگیری راهکارها، ابزارها و سیاست‌گزاری‌های مناسب، اختلاف قیمت خودرو کارخانه و بازار را به حداقل رسانده و صفر کنند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.