دستور قضایی برای ترخیص سریع 1000 خودرو وارداتی از گمرک

0

رئیس کل دادگستری هرمزگان برای جلوگیری از معطلی و احتکار هزار دستگاه خودروی خارجی وارد شده در بنادر استان، دستور قضایی صادر کرد.

تصاویر هیوندای توسان قیمت هیوندای توسان مشخصات هیوندای توسان هیوندای توسان فیس لیفت مزایا و معایب هیوندای توسان معرفی شاسی بلند محصولات جدید هیوندای Hyundai Tucson 2022 مجله خودرو

مجتبی قهرمانی صبح امروز (۱۰ مردادماه) با اشاره به گزارش‌های واصله مبنی بر واردات حدود هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا، توسان، کریتا، اکسنت و سان‌یانگ به کشور و معطلی چندماهه آن‌ها در بنادر استان هرمزگان، با صدور دستور ویژه قضایی از مدیران کل استاندارد، بنادر و دریانوردی و گمرکات استان خواست ضمن پیگیری موضوع به سرعت جهت تعیین تکلیف و ترخیص این خودروها اقدام کنند.

وی به دادستان مرکز استان هرمزگان و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز مأموریت داد به منظور جلوگیری از احتکار و سوء استفاده‌های احتمالی با ورود به موضوع تأخیر به وجود آمده در ترخیص خودروهای وارداتی، شرکت‌های واردکننده را مکلف کند به نحوی عمل کنند که در حداقل زمان ممکن، فرآیند ترخیص این خودروها انجام شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از دادستان مرکز استان هرمزگان و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خواست با اتخاذ تمهیدات لازم بر روند ترخیص این خودروها تا زمان تحویل آن‌ها به مشتریان واقعی نظارت کنند.

قهرمانی با بیان اینکه انبارهای گمرکات نباید به مأمنی برای احتکار کالا تبدیل شوند، تأکید کرد: در صورت اثبات هرگونه تخلف و معطلی بدون دلیل با هدف احتکار و افزایش قیمت کالاهای وارداتی یا کسب منافع غیرقانونی، ضمن تشکیل پرونده قضایی و تعزیراتی برای متخلفان با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی افزود: سیاست دستگاه قضایی استان تسهیل تجارت و رفع موانع صادرات و واردات است که با حضور میدانی و نظارت مستمر قبل از رسوب کالاها و ایجاد آسیب و با ورود به موقع در کمک به بازرگانان و حمایت از دولت، وظایف غیرمحکمه داری خود را انجام می‌دهیم./ایرانجیب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.