خاک خوردن خودرو‌های چند میلیارد تومانی در بندر نوشهر

0

۷۷ دستگاه پورشه، بنز، بی ام و کادیلاک در انبار گمرکات نوشهر خاک می‌خورند.

یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران گفت: ۷۷ دستگاه خودرو لوکس شامل انواع بنز، بی ام و، پورشه، کادیلاک و نیسان در انبار گمرکات استان در نوشهر وجود دارد که از سال ۹۲ با مصوبه هیئت وزیران وقت مبنی بر ورود خودرو‌های خارجی وارد کشور شده بودند.

به گفته او واردات خودرو با حجم موتور بالای دو هزار و ۵۰۰ سی سی ممنوع بود و این خودرو‌ها به همین دلیل و پرداخت نکردن عوارض گمرکی و قاچاق هنوز ترخیص نشده اند.

این خودرو‌ها بخشی از ۷۰۰ خودروی لوکس وارداتی هستند که سال ۹۲ با مصوبه دولت وقت از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شدند، اما سرنوشت ۷۷ دستگاه همچنان نامعلوم است.

در آن سال‌ها برخی واردکنندگان اقدام به ثبت‌سفارش خودرو‌های لوکس کرده بودند که با مصوبه دولت، اجازه ورود به کشور را نداشتند.

به گفته یوسفی منش برای ۳۱ دستگاه خودروی لوکس پرونده قاچاق تشکیل شده، اما هنوز رای دادگاه برای تعیین سرنوشت این خودرو‌ها اعلام نشده است.

او گفت: برای همه خودرو‌های موجود اظهارنامه‌های توقیفی، ضبطی تنظیم شده است و بر اساس ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا، سازمان فروش اموال تملیکی موظف است این خودرو‌ها را به انبار‌ها خود منتقل کند.

توقیف خودرو‌های لوکس در گمرکات مازندران درحالی است که طی ماه‌های اخیر واردات خودرو‌های خارجی به کشور روی میز مجلس و دولت قرار گرفته است به همین دلیل اتخاذ سازوکار مناسب برای جلوگیری از تکرار این اتفاق ضروری است.

خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.