نسل جدید پیکاپ لوکس GMC کانیون +تصاویر

0

چندی پیش شورلت نسل جدید پیکاپ میان سایز کلرادو را معرفی کرده و حالا جی‌ام‌سی هم همین کار را با پسرعموی آن یعنی کانیون انجام داده است.

کارستان ؛کانیون جدید با برخورداری از پیشرانهٔ توربوشارژ چشمگیر، نسخهٔ آفرودی AT4X و نسخهٔ لوکس دنالی، حتی برخی پیکاپ‌های فول سایز را هم شرمنده خواهد کرد و رقبا را کاملاً به چالش خواهد کشید زیرا با آمدن نسل جدید این خودرو به بازار دیگر مفهوم پیکاپ میان سایز به معنای کاستی‌های فراوان در قسمت‌های مختلف نخواهد بود.

ظاهر مدرن و متمایز

قیمت پیکاپ GMC محصولات جدید GMC مشخصات GMC 2019 جی ام سی آکادیا بهترین پیکاپ های دنیا مشخصات پیکاپ GMC بهترین خودروهای 2022 بهترین وانت پیکاپ بهترین وانت های دنیا بهترین خودرو آفرود بهترین ماشین دنیا مجله خودرو معرفی خودرو بهترین سایت خودرو سایت ماشین

نسل قبلی کانیون طراحی ساده و نسبتاً خسته‌کننده‌ای داشت اما در نسل جدید منحنی‌های نرم جای خود را به طراحی تیزتری داده‌اند و دماغهٔ تقریباً عمودی خودرو نیز حالا به جلوپنجره‌ای برجسته و چراغ‌های LED دوقسمتی مجهز شده است.

در زیر این پوستهٔ خشن و تهاجمی هم تعلیق آفرودی به‌صورت استاندارد پنهان شده است که در تیپ‌های الویشن، AT4 و دنالی ۵۱ میلی‌متر ارتفاع بیشتری از زمین دارد درحالی‌که در تیپ AT4X با افزایش ۷۴ میلی‌متری، ارتفاع از این هم بیشتر می‌شود. همچنین درحالی‌که دیگر تیپ‌ها از لاستیک‌های ۳۲ اینچی استفاده می‌کنند، AT4X به لاستیک‌های بزرگ‌تر ۳۳ اینچی گودیر رانگلر مجهز است.

در عقب کانیون مدل ۲۰۲۳ شاهد درب پشتی جدیدی با نشان برجستۀ جی‌ام‌سی هستیم که در بخش پایینی داخل آن محفظه‌ای ضدآب با عرض ۱۱۴ سانتی‌متر برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده است. مثل نسل جدید کلرادو، این پیکاپ جی‌ام‌سی هم صرفاً به‌صورت دو کابین با اتاق بار کوتاه تولید می‌شود.

این اتاق بار ۱۵۷ سانتی‌متر طول داشته و به دو شیار برای قرار دادن لاستیک موتورسیکلت یا دوچرخه و خروجی برق ۱۱۰ ولت مجهز است. درب اتاق بار نیز می‌تواند در حالت نیمه‌باز ثابت بماند تا امکان حمل بارهای طویل مثل الوار و تخته سه‌لا فراهم شود.

زیباترین کابین در بین همهٔ پیکاپ‌های میان سایز

 قیمت پیکاپ GMC  محصولات جدید GMC  مشخصات GMC 2019  جی ام سی آکادیا  بهترین پیکاپ های دنیا  مشخصات پیکاپ GMC  بهترین خودروهای 2022  بهترین وانت پیکاپ  بهترین وانت های دنیا  بهترین خودرو آفرود  بهترین ماشین دنیا  مجله خودرو  معرفی خودرو  بهترین سایت خودرو  سایت ماشین

 

داخل نسل جدید کانیون با متریال باکیفیت، طراحی مدرن و تکنولوژی‌های مدرن مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی استاندارد، کاملاً نسبت به قبل متحول شده است. علاوه بر این، در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر بزرگ ۱۱.۳ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته است که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. به گفتهٔ جی‌ام‌سی، هر تیپ کانیون با هویت منحصربه‌فرد خود طراحی شده و در کل خانوادهٔ این پیکاپ هیچ کابینی یکسان نخواهد بود.

نسخهٔ دنالی شیک و لوکس

 

نسخهٔ لوکس دنالی در بیرون با جلوپنجرهٔ کرومی اختصاصی، تزئینات کرومی بیشتر، پله رکاب‌های کرومی و رینگ‌های ۲۰ اینچی از دیگر نسخه‌ها متمایز شده اما اصلی‌ترین ویژگی کانیون دنالی در داخل است که آن را به لوکس‌ترین پیکاپ میان سایز بازار تبدیل می‌کند.

این نسخه علاوه بر برخورداری از صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ‌تر ۱۱ اینچی، به گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان، تزئینات چوبی با حکاکی لیزری، سیستم صوتی Bose با هفت بلندگو، هدآپ دیسپلی ۶.۳ اینچی و کروز کنترل تطبیقی هم مجهز است.

نسخهٔ آفرودی و توانمند AT4X

 قیمت پیکاپ GMC  محصولات جدید GMC  مشخصات GMC 2019  جی ام سی آکادیا  بهترین پیکاپ های دنیا  مشخصات پیکاپ GMC  بهترین خودروهای 2022  بهترین وانت پیکاپ  بهترین وانت های دنیا  بهترین خودرو آفرود  بهترین ماشین دنیا  مجله خودرو  معرفی خودرو  بهترین سایت خودرو  سایت ماشین

کسانی که خواهان توانایی‌های آفرود هستند باید تیپ AT4X را انتخاب کنند که علاوه بر ارتفاع بیشتر و برخورداری از لاستیک‌های ۳۳ اینچی، به قفل دیفرانسیل‌های الکترونیکی جلو و عقب، کمک‌فنرهای مالتی‌متیک DSSV و محافظت از زیر بدنه هم مجهز است. در این نسخه همچنین به حالت‌های رانندگی معمولی، یدک کشی، تراین و آفرود، یک حالت اختصاصی بنام باجا هم اضافه می‌شود.

به لطف همهٔ این ویژگی‌ها، فاصلهٔ کانیون AT4X از زمین به ۲۷۲ میلی‌متر رسیده و زوایای حمله، فرار و شکست آن‌هم به ترتیب ۳۶.۹ درجه، ۲۵ درجه و ۲۴.۵ درجه خواهد بود. این نسخه اما علیرغم شخصیت خشن و آفرودی، در داخل کاملاً لوکس بوده و از تمام تجهیزات نسخهٔ دنالی همراه با تریم قرمزرنگ و تودوزی چرمی سفیدرنگ بهره می‌برد.

پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو با گشتاوری در حد V8ازآنجایی‌که کانیون در بازار در جایگاه بالاتری نسبت به کلرادو قرار می‌گیرد، صرفاً با قوی‌ترین نسخهٔ پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۲ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند قدرت این موتور نسبت به نمونهٔ V6 تنفس طبیعی نسل قبلی افزایش چندانی نداشته اما گشتاور آن ۲۱۰ نیوتن متر بیشتر شده است.

نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود درحالی‌که تیپ‌های دنالی و AT4X به‌صورت استاندارد به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز هستند. ظرفیت بکسل کانیون ۳.۵ تن و ظرفیت بار آن ۷۴۵ کیلوگرم اعلام شده است.

عرضه از اوایل سال ۲۰۲۳تولید نسل جدید جی‌ام‌سی کانیون اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و پس از آن نسخهٔ AT4X در بهار آینده به بازار خواهد آمد. قیمت این پیکاپ در تیپ پایهٔ الویشن از حدود ۴۰ هزار دلار آغاز می‌شود که نزدیک به ۱۰ هزار دلار نسبت به نسل قبلی بیشتر شده است ولی کانیون مدل ۲۰۲۳ ارتقاءهای قابل‌توجهی را تجربه کرده و به نظر می‌رسد ارزش این قیمت گران‌تر را داشته باشد.

منبع:پردیس خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.