انواع دیفرانسیل خودرو و تفاوت های آن

0

وسایل نقلیه در اندازه ها و سبک های مختلف با عناصر مختلف وجود دارند، بنابراین هنگامی که برای خرید سواری بعدی خود آماده می شوید، نکات جالب زیادی وجود دارد. آیا خرید یک وسیله نقلیه جمع و جور یا SUV برای من ایده خوبی است؟ من نیاز دارم که وسیله نقلیه ام تا چه اندازه نوآوری داشته باشد؟ چه نوع ویژگی های امنیتی برای من و خانواده ام بهترین است؟

 انواع دیفرانسیل خودرو  تعمیر دیفرانسیل عقب  پژو پارس دیفرانسیل عقب  انواع قفل دیفرانسیل  تفاوت گیربکس با دیفرانسیل  خودروهای دیفرانسیل جلو  خودروهای دیفرانسیل عقب  دو دیفرانسیل  دیفرانسیل الکترونیکی چیست  دیفرانسیل تیبا کجاست  خودروهای دودیفرانسیل  دیفرانسیل جلو چیست  عیب یابی دیفرانسیل

چیز دیگری که باید مرتب کنید این است که چه پیشرانه ای برای نیازهای شما مناسب است. در صورت عدم وجود مه آلودترین تصور از آن چیزی که هست، مجموعه ای از قطعات است که نیرو را به وسیله نقلیه شما می رساند. چهار نوع متمایز پیشرانه عبارتند از: دیفرانسیل جلو (FWD)، دیفرانسیل عقب (RWD)، تمام چرخ متحرک (AWD) و چهار چرخ متحرک (4WD). در مجموع، تفاوت چیست؟

بیایید بفهمیم که داشتن یک وسیله نقلیه AWD، 4WD، FWD یا RWD به چه معناست.

سیستم چهار چرخ محرک اغلب با یک چهار چرخ متحرک اشتباه گرفته می شود، اما با وجود این واقعیت که هر دو به هر یک از چهار چرخ متصل می شوند، چند تضاد مهم بین این دو وجود دارد. به طور کلی، یک چارچوب AWD به عنوان یک وسیله نقلیه RWD یا FWD کار می کند – اکثر آنها FWD هستند. یک سیستم چهارچرخ محرک در هر بار ارسال نیرو به لاستیک های جلو و عقب محتاطانه می فرستد تا از لغزش و از دست دادن پایه جلوگیری شود. بر خلاف AWD، چهارچرخ محرک در بی زحمتی فوق‌العاده است: چارچوب همه چیز را به طور طبیعی و بدون واسطه راننده انجام می‌دهد.

در برخی از خودروهای AWD، سیستم AWD را می توان روشن یا خاموش کرد. در برخی دیگر، آن را به طور قابل اعتماد. هر زمان که روشن است، سیستم AWD نیرو را به محورهای جلو و عقب منتقل می کند زیرا از دست رفتن کشش را تشخیص می دهد. به عنوان مثال، با فرض اینکه مقداری کشش را در محور جلو تشخیص دهد، برای جبران تأثیر بیشتری به محور عقب می‌فرستد.

  • چهار چرخ متحرک (4WD)

اکثر کامیون ها و SUV های بزرگ دارای 4WD هستند. مانند AWD به این دلیل که قصد دارد نیرو را به هر یک از چهار چرخ بفرستد تا در صورت لزوم کشش را افزایش دهد. همانطور که ممکن است، 4WD برای مقابله با شرایط شدیدتر خارج از جاده و خارج از زمین در نظر گرفته شده است. به شما این امکان را می دهد که از روی صخره ها یا شیب های تند و از میان آب های عمیق غلت بزنید.

علاوه بر این، سیستم های 4WD پاره وقت نیز وجود دارد. آنها به شما اجازه می دهند خودروی خود را در حالت دو چرخ متحرک (2WD) در شرایط رانندگی معمولی کار کنید. اکثر فریم ورک ها نیز دارای محدوده کم و زیاد هستند. کم بیشترین کشش را در آب و هوای زمین ناهموار می دهد و بالا برای شرایط خطرناک در خیابان، مشابه برف، یخ، ماسه آزاد یا سنگ است.

  • دیفرانسیل جلو (FWD)

FWD به دلیل عوامل متعدد در بسیاری از وسایل نقلیه، هیبریدی ها و SUV ها استاندارد است. با این سیستم، نیروی موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، بنابراین خودرو اساساً خیلی دور کشیده نمی‌شود. چرخ های عقب به تنهایی نیرو نمی گیرند. وسایل نقلیه FWD معمولاً سبک تر هستند، بنابراین معمولاً کارایی بهتری دارند و دی اکسید کربن کمتری را منتقل می کنند.

آنها همچنین می توانند در شیب های کوچک یا برف سبک یا یخ به دلیل اینکه سنگینی موتور روی چرخ های جلو است، کشش بهتری را حفظ کنند. با FWD، هر یک از متخصصان به سمت جلوی وسیله نقلیه هستند. این بدان معناست که فضای مسافر و بار بیشتری در داخل وسیله نقلیه وجود دارد. FWD یک سیستم ساده تر است، بنابراین ساده تر و مقرون به صرفه تر است.

  • دیفرانسیل عقب (RWD)

 انواع دیفرانسیل خودرو
 تعمیر دیفرانسیل عقب
 پژو پارس دیفرانسیل عقب
 انواع قفل دیفرانسیل
 تفاوت گیربکس با دیفرانسیل
 خودروهای دیفرانسیل جلو
 خودروهای دیفرانسیل عقب
 دو دیفرانسیل
 دیفرانسیل الکترونیکی چیست
 دیفرانسیل تیبا کجاست
 خودروهای دودیفرانسیل
 دیفرانسیل جلو چیست
 عیب یابی دیفرانسیل

سیستم پیشرانه چرخ‌های عقب مدت‌هاست که وجود داشته است و مدل اصلی آن به سال 1885 بازمی‌گردد. در این چارچوب، میل پروانه تلاش می‌کند تا گشتاور را از گیربکس به لاستیک‌های عقب از طریق یک دیفرانسیل انتقال دهد. قدرت بین دو چرخ یک دیفرانسیل عقب به موتور و گیربکس نیاز دارد که به صورت طولی نصب شوند.

برخلاف خودروهای FWD، یک مدل RWD به طور کلی با توجه به این واقعیت که میل محرک باید در زیر بدنه حرکت کند و منجر به رانر گیربکس شود، چندان گسترده نخواهد بود. با این وجود، وسایل نقلیه RWD برای همیشه تصمیم همه عاشقان رانندگی بوده است، زیرا با کمک به آنها در سر خوردن در پیچ ها و لذت بردن از یک تجربه اسپرت تری ارائه می کنند. به هر حال در این روزگار عقل سلیم بر سرزندگی مقدم است و به همین دلیل خودروهای RW زیادی نداریم. امروزه تعداد کمی از مدل‌های موجود در جاده‌ها دارای RWD هستند که بسیار نادر است (برخی از خودروهای فورد و تویوتا اینووا نام‌های رایج هستند).

خرید کدام نوع پیشرانه برای شما مناسب است؟

اکنون که اصول تفاوت بین FWD، RWD، AWD و 4WD را می‌دانید، از خود بپرسید که کدام نوع پیشرانه برای شما مناسب است. هر کس مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد، بنابراین درک نیازهای شما می تواند به شما در تیزتر پیگیری کردن کمک کند.

معمولا در چه شرایطی رانندگی می کنید؟ آیا به سادگی از آن برای رانندگی استفاده خواهید کرد یا باید بارهای سنگین را مرتباً بکشید؟ آیا ترجیح می دهید قیمت مناسبی برای مدل FWD داشته باشید یا مقداری بیشتر برای انتخاب AWD خرج کنید؟

در صورتی که بدون شک متوجه نمی‌شوید که چه نوع پیشرانه‌ای را می‌خواهید، می‌تواند به شروع خواندن پست‌های وسایل نقلیه کمک کند تا ببینید چه چیزی به چه قیمتی در دسترس است. بعد از اینکه فهمیدید نیاز شما از لاستیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.