آموزش مکانیک و عیب یابی خودرو

0

آموزش مکانیک و عیب یابی خودرو

 از عوامل مهم خرابی پلوس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- پاره شدن گردگیر ها
2- رانندگی با دنده اشتباه
3- چک نکردن اتصالات سرپلوس
4- ترمز های بی مورد و استفاده نادرست از ترمز دستی
5- رها کردن اشتباه کلاچ و ضربه های ناگهانی به خودرو
6- بکسل کردن وسیله ای که دارای وزن بیشتری نسبت به خودرو است
7- روشن کردن خودرو با هل دادن

6 ترفند مفید برای افزایش عمر صفحه کلاچ خودرو

1. هر چقدر ریگلاژ کلاچ پایین‌تر درگیر شود و زودتر آزاد کند، صفحه کلاچ دیرتر تمام می‌شود.
2. در سر بالایی‌ها تا حد امکان با بار زیاد حرکت نکنید.
3. هر چقدر می‌توانید از وزن خودرو کم کنید تا به موتور و صفحه کلاچ کمتر فشار وارد می‌شود.
4. سیم کلاچ را بصورت دوره‌ای عوض کنید و پدال کلاچ همیشه نرم باشد.
5. نشتی ‌های دور گیربکس را بگیرید تا باعث چرب شدن صفحه کلاچ نشوند
6. یکی از نشانه‌های آسیب رسیدن به سیستم کلاچ و صفحات آن بوی متمایز سوختنی است که از صفحات بلند می‌شود.

آموزشی عیب یابی گیربکس_cvt

مشكل شوک و تقه گیربکس های اتوماتیک CVT :

cvt مخفف چیست انواع گیربکس اتوماتیک بررسی گیربکس cvt بهترین گیربکس اتوماتیک تعمیرات گیربکس اتوماتیک تفاوت گیربکس cvt با تیب ترونیک گیربکس cvt چیست گیربکس DSG گیربکس PDK چیست گیربکس S Tronic چیست گیربکس ایکس ترونیک گیربکس تیب ترونیک گیربکس شیف ترونیک چیست گیربکس استپ ترونیک چیست

1️⃣دنده در حالت N قرار داده و خودرو را خاموش نمایید.
2️⃣5 ثانیه صبر نموده و سپس سویچ را باز نمایید و سپس پدال گاز و ترمز را با هم فشار داده و بعد از چشمک زدن چراغ CVT ، پا را از روی پدال گاز بردارید.
3️⃣ 10 ثانیه صبر کرده و سپس خودرو را روش نمایید، اگر چراغ cvt به طور دائم روشن بماند بدان معناست که رویه درست انجام شده است.
4️⃣در حالیکه همچنان پدال ترمز را فشرده اید، دنده را از حالت N به D یک بار تغییر داده تا شوک گیربکس به کمترین حد ممکن برسد.
5️⃣سپس پدال ترمز را سه بار فشار داده و در نهایت دنده را در حالت P قرار داده و خودرو را خاموش نماييد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.