جریمه دیرکرد بیمه های خودرویی به بهانه سفرهای تابستانی بخشیده شد

0

جریمه دیرکرد بیمه‌های خودرویی به بهانه سفرهای تابستانی بخشیده شدند. این خبر همزمان با موج دوم سفرهای تابستانی اعلام شد و یک فرصت طلایی برای افراد دارای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو است.

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث از روز پنج‌شنبه 2 شهریور الی شنبه 18 شهریور به مدت 17 روز اجرا شده است. افراد دارای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث با خرید بیمه‌نامه یکساله در روزهای مذکور، مشمول طرح بخشودگی می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد اهمیت بیمه شخص ثالث، جریمه دیرکرد و طرح بخشودگی جرایم با شما صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بخشنامه بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی

اهمیت تهیه بیمه شخص ثالث در سفرهای تابستانی

اهمیت خرید بیمه شخص ثالث

استعلام و خرید بیمه شخص ثالث که زیرشاخه بیمه خودرو محسوب می‌شود، نیازمند اطلاعات خاصی است. اطلاعاتی نظیر: تعریف بیمه شخص ثالث، پوشش‌ها، نحوه محاسبه قیمت و… به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

اگر شما هم می‌خواهید با خودروی شخصی خود به سفر بروید، تمدید و خرید بیمه شخص ثالث خودرو را فراموش نکنید. بیمه شخص ثالث یک بیمه‌نامه اجباری است که با تهیه آن شرکت بیمه‌گر مسئولیت جبران خسارات اشخاص ثالث را به عهده می‌گیرد. هزینه این بیمه‌نامه با توجه به نرخ دیه اعلام می‌شود. نرخ دیه امسال در ماه‌های حرام یک میلیارد و دویست میلیون تومان و در ماه‌های غیرحرام 900 میلیون تومان است. بر همین اساس در سال 1402 حداقل پوشش مالی آن 30 میلیون تومان و حداکثر پوشش آن 600 میلیون تومان است.

اهمیت خرید این بیمه‌نامه علاوه بر جبران خسارات مالی و جانی اشخاص ثالث در تصادفات رانندگی، در زمان خرید و فروش خودرو و ایست‌های بازرسی‌های پلیس راهنمایی و رانندگی است. بر اساس قانون نداشتن بیمه شخص ثالث جرم است و در صورت مشاهده امکان توقیف خودرو و جریمه راننده متخلف وجود دارد.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو 

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، جریمه‌ای است که به ازای هر روز نداشتن بیمه شخص ثالث به افراد تعلق می‌گیرد. این جریمه در روزهای عادی قابل حذف و بخشوده شدن نیست. بیمه مرکزی به منظور رفاه حال شهروندان در هرسال به مناسبت‌های مختلف طرح بخشودگی جرایم شخص ثالث را اعلام می‌کند. امسال نیز این طرح به مناسب هفته دولت، افزایش تردد زائران اربعین و موج دوم سفرهای تابستانی اجرایی می‌شود.

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد

میزان جریمه دیرکرد خودرو با توجه به شرکت بیمه متفاوت است

محاسبه جریمه دیرکرد به موارد گوناگونی بستگی دارد. اما فرمول اصلی محاسبه این جریمه به شرح زیر است:

قیمت پایه بیمه نامه شخص ثالث خودرو بدون تخفیف تقسیم بر 365 روز سال.

برای محاسبه میزان جریمه دیرکرد مواردی مانند ظرفیت خودرو، تعداد سیلندر، شرکت بیمه‌گر و نوع خودرو هم موثر است. از طرفی شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، نرخ‌های متفاوتی دارند، همین موضوع موجب کاهش یا افزایش جریمه دیرکرد می‌شود.

آیا جریمه دیرکرد همان جریمه رانندگی است؟

باید بدانید که جرایم رانندگی برای تخلفات رانندگی شما ثبت می‌شوند. اما جریمه دیرکرد به ازای هرروز تاخیر در تمدید یا نداشتن بیمه شخص ثالث به شما تعلق می‌گیرد. بنابراین تمدید و خرید بیمه شخص ثالث در اولین و سریع‌ترین زمان ممکن دارای اهمیت زیادی است.

 

خرید اینترنتی بیمه یک ساله شخص ثالث و برخورداری از بخشودگی جرایم دیرکرد

همان‌طور که گفتیم با خرید یک ساله بیمه شخص ثالث در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه، تمام جرایم شما به طور کامل بخشیده می‌شود. اما آیا خرید حضوری یا آنلاین بیمه نامه تاثیری در بخشودگی جرایم دارد؟ خیر، پاسخ این سوال منفی است. شما می‌توانید یک کارگزاری معتبر اینترنتی مانند بیمه دات کام را برای خرید بیمه نامه شخص ثالث انتخاب کنید.

بیمه دات کام سابقه ای طلایی در زمینه فروش اینترنتی بیمه دارد و در زمان طرح بخشودگی نیز در کنار شما خواهد بود. شما می‌توانید در روزهای 2 تا 18 شهریور برای خرید بیمه شخص ثالث به سامانه Bimeh.com مراجعه کنید و بیمه نامه شخص ثالث را به صورت نقدی یا اقساطی خریداری کنید.

بیمه دات کام با در نظر گرفتن شروع دور دوم سفرهای تابستانی امکان خرید قسطی بیمه نامه را برای مخاطبان فراهم کرده است. در خرید قسطی بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام به چک و سفته نیازی ندارید و می‌توانید از مزایای زیر نیز برخوردار شوید:

  • خرید نقدی یا اقساطی بیمه بدون نیاز به چک و سفته
  • برخورداری از پشتیبانی 24 ساعته
  • امکان مقایسه و استعلام بیمه‌های مختلف
  • مشاوره رایگان برای انتخاب بیمه
  • قیمت مناسب بیمه نامه‌ها
  • ارسال رایگان بیمه‌نامه به آدرس دل‌خواه

طرح بخشودگی یک فرصت تکرار نشدنی است. این فرصت مناسب را از دست ندهید و اگر جریمه دیرکرد دارید یا موعد سررسید بیمه‌تان رسیده است با مراجعه به سامانه بیمه دات کام در روزهای طرح بخشودگی، بیمه شخص ثالث یکساله خود را خریداری کنید و با خیال راحت به سفر بروید.

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث مناسب‌ترین زمان برای تمدید و خرید بیمه‌نامه شخص ثالث است. این فرصت طلایی را از دست ندهید و بدون پرداخت جریمه بیمه خود را تهیه کنید. سفر با بیمه‌نامه شخص ثالث دارای آسودگی بیشتری است. در این مقاله در مورد جرایم دیرکرد شخص ثالث و طرح بخشودگی با شما صحبت کردیم. همچنین یک کارگزاری اینترنتی معتبر را برای خرید نقدی و قسطی، بدون نیاز به چک و سفته به شما معرفی نمودیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود و بیمه شخص ثالث خود را در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.