سایپا شاهین PLUS چه مشخصاتی دارد؟ +تصاویر

0

سایپا به شکل غیر قابل منتظره‌ای، مدل پلاس شاهین را به نمایش گذاشت. این خودرو در واقع نسخه ارتقا یافته و اتوماتیک شاهین بوده و تغییراتی را در پیشرانه و گیربکس و همچنین امکانات تجربه کرده است.

شاهین، نام خودرویی که از اول حاشیه ساز بود بود از نامش گرفته تا موتورش! سال ۹۷ که این خودرو رونمایی شد رهام نام داشت و مدتی بعد به دلایل مختلفی نظیر حفاظت از گونه در حال انقراض پرنده شاهین و اینکه طراحی خودرو از پرنده شاهین الهام گرفته شده بود نام این خودرو از رهام به شاهین تغییر نام پیدا کرد! موتورش هم که قرار بود از ابتدا موتور سیتروئن باشد که به دلیل تحریمها نشد! بعد قرار شد موتور برلیانس قرار دهند که آن هم اتفاق نیفتاد.

 

مدتی خبر بود که قرار است از موتور TU5 پلاس ایران خودرو استفاده شود که باز هم نشد و در نهایت خبر آمد که سایپا قرار است پیشرانه جدید تولیدی مگاموتور در گروه سایپا موسوم به ME16 را بر روی شاهین کند و در این لحظه بود که شاهین با پسوند پلاس ترکیب شد و شاهین پلاس نام گرفت! بنابراین شاهین پلاس دارای یک موتور ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی است و دیگر خبری از دردسرهای موتور ۸ سوپاپ توربو در این خودرو نیست!

 آپشن های شاهین  انواع تیپ شاهین  امنیت شاهین  پیش فروش شاهین  تعمیرات تخصصی شاهین  دانلود دفترچه راهنمای شاهین  شاهین کپی کدام خودرو هست  سایپا شاهین  قیمت سایپا شاهین  قیمت شاهین اتوماتیک  مشخصات سایپا شاهین  گیربکس شاهین  معایب و مزایای شاهین  مصرف سوخت شاهین چقدره  موتور شاهین ساخت کجاست  مشخصات فنی شاهین  مشخصات شاهین پلاس

شاهین پلاس

بررسی شاهین پلاس

شاهین پلاس قرار است بعد از عرضه شاهین CVT در دو نسخه اتوماتیک و دنده ای در اواخر سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شود نسخه اتوماتیک خوشبختانه از نوع ۶ سرعته AT است و نسخه دنده‌ای نیز دارای یک گیربکس ۵ دنده دستی می‌باشد. موتور شاهین پلاس که ME16 نام دارد و ساخت مگاموتور است از نظر فنی شباهتهای فراوانی به پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو دارد اما طبق بیان سایپا در بحث ساخت آن تفاوتهایی با TU5 پلاس دارد. هر دو این موتورها وام گرفته از موتور EC5 پژو-سیتروئن هستند که پیش تر در پژو ۳۰۱ دیده بودیم و ME16 و TU5 پلاس به نوعی نسخه ایرانیزه شده EC5 هستند و تفاوت‌های موتور ME16 مگاموتور با TU5 پلاس ایران خودرو را میتوان در ساختار متفاوت موارد زیر خلاصه کرد:

  •  بلوک سیلندرها
  • اجزا سرسیلندر
  • رینگ‌ها و یاتاقان‌ها،
  • پاشش سوخت
  • سیستم جرقه‌زنی

این تفاوتها باعث شده است که طبق ادعای سایپا پیشرانه ME16 مگاموتور سایپا مصرف سوختی کمتر نسبت به TU5 پلاس داشته باشد! این پیشرانه آلایندگی یورو ۵ را پاس میکند، ۱۶ سوپاپ است و مجهز به سامانه VVTi می باشد.

 آپشن های شاهین  انواع تیپ شاهین  امنیت شاهین  پیش فروش شاهین  تعمیرات تخصصی شاهین  دانلود دفترچه راهنمای شاهین  شاهین کپی کدام خودرو هست  سایپا شاهین  قیمت سایپا شاهین  قیمت شاهین اتوماتیک  مشخصات سایپا شاهین  گیربکس شاهین  معایب و مزایای شاهین  مصرف سوخت شاهین چقدره  موتور شاهین ساخت کجاست  مشخصات فنی شاهین  مشخصات شاهین پلاس

موتور شاهین پلاس

شاهین پلاس دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ به نام ME16 است که قادر به تولید حدودی حداکثر ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور می‌باشد که این نیرو را از طریق یک گیربکس ۵ دنده دستی با کد ۵F18 یا ۶ دنده اتوماتیک AT ساخت DAE چانگان که از تکنولوژی آیسن ژاپن بهره مند است به چرخهای جلو منتقل میکند و شتاب صفر تا صدی در حدود ۱۴ ثانیه را به ارمغان آورد. خوشبختانه خریداران آینده این خودرو دیگر نگران کیفیت بنزین و حساسیتهای موتورهای توربوشارژر نیستند.

داخل شاهین پلاس

شاهین پلاس در بخش امکانات نیز نسبت به شاهین G و شاهین CVT تغییرات جزئی کرده است و به طور مثال داشبورد از تریم متفاوتی بهره مند است و امکانات بیشتری نسبت به نسخه های قبلی شاهد هستیم.

آپشن های شاهین امنیت شاهین پیش فروش شاهین حواله شاهین چنده خودرو شاهین تعمیرات تخصصی شاهین سایپا شاهین زمان ثبت نام شاهین شرایط فروش شاهین فروش فوری شاهین قیمت سایپا شاهین قیمت شاهین اتوماتیک مشخصات شاهین اتوماتیک تازه های خودرو در ایران مجله خودرو انواع محصولات سایپا محصولات جدید سایپا باکیفیت ترین محصولات سایپا

عکس داخل شاهین پلاس
از جمله امکاناتی که شاهین پلاس نسبت به شاهین معمولی اضافه تر دارد میتوان به ایربگهای بیشتر در نسخه فول ، صندلی برقی،گرمکن صندلی، سامانه کنترل پایداری و پایش فشار باد تایرها اشاره کرد.

در ادامه به صورت موشکافانه به بررسی مشخصات شاهین پلاس در جنبه های مختلف می‌پردازیم.

مشخصات شاهین پلاس

شاهین پلاس در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد که در ادامه مشخصات شاهین پلاس را به صورت جزئی آماده کرده ایم.

موتور شاهین پلاس

شاهین پلاس از یک موتور جدید به نام ME16 که ساخت مگاموتور است بهره میبرد. این موتور برخلاف موتور قبلی که ۸ سوپاپ توربو بود، ۱۶ سوپاپ و تنفس طبیعی می باشد و قادر به تولید ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور است. پیشرانه ME16 ایرانیزه شده پیشرانه EC5 است.

گیربکس شاهین پلاس

گیربکس شاهین پلاس در نسخه دنده‌ای از نوع ۵ دنده دستی و در نسخه اتوماتیک از نوع ۶ سرعته AT می باشد. هر دو این گیربکسها چینی هستند انا تکنولوژی به کار رفته در آنها برای ایسین ژاپن است.

محور محرک

شاهین پلاس همانند تمام خودروهای تولیدی این شرکت صرفا به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است.

صفر تا صد شاهین پلاس

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شاهین پلاس در نسخه دنده ای حدود ۱۳ ثانیه و در نسخه اتوماتیک حدود ۱۴.۵ ثانیه برآورد میشود.

حداکثر سرعتتاپ اسپید شاهین پلاس حدود ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مصرف سوخت و ظرفیت باک

مصرف سوخت این خودرو معادل۷ الی ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است و حجم باک آن نیز ۴۷ لیتر است.

وزنوزن دقیقا این خودرو هنوز اعلام نشده است.

سیستم تعلیق شاهین پلاس

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم یا همان میله پیچشی می‌باشد.

ترمزهای شاهین

ترمزهای جلو این خودرو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی می‌باشند.

‌مشخصات فرمان

فرمان این خودرو دارای قدرت کمکی الکتریکی می‌باشد.

مشخصات رینگ و لاستیک شاهین پلاس

سایز رینگ و لاستیک این خودرو معادل ۱۸۵/۶۵R15 می‌باشد.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری شاهین پلاس

شاهین پلاس دارای طول ۴۴۴۶ میلیمتر ، عرض ۱۷۷۱ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۹۰ میلیمتر می‌باشد و فاصله محوری آن نیز ۲۶۵۰ میلیمتر است.

 آپشن های شاهین  انواع تیپ شاهین  امنیت شاهین  پیش فروش شاهین  تعمیرات تخصصی شاهین  دانلود دفترچه راهنمای شاهین  شاهین کپی کدام خودرو هست  سایپا شاهین  قیمت سایپا شاهین  قیمت شاهین اتوماتیک  مشخصات سایپا شاهین  گیربکس شاهین  معایب و مزایای شاهین  مصرف سوخت شاهین چقدره  موتور شاهین ساخت کجاست  مشخصات فنی شاهین  مشخصات شاهین پلاس

شاهین پلاس

امکانات شاهین پلاس

  • سانروف برقی
  • سنسور نور
  • تهویه اتوماتیک
  • سنسور پایش باد تایرها
  • رینگ آلومینیومی
  • تریم داخلی چرم مصنوعی
  • آینه های تاشو برقی
  • کیلس استارتر
  • کروز کنترل
  • محدود کننده سرعت
  • چراغ روشنایی روز
  • نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی اندروید
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب
  • آنتن کوسه ای
  • صندلی برقی راننده
  • گرمکن صندلی های جلو

تجهیزات ایمنی و سیستمهای کمکی رانندگی شاهین پلاس

  • ۲ ایربگ و در نسخه های فول ۴ ایربگ
  • سامانه کنترل پایداری الکتریکی
  • سامانه کنترل حرکت در سربالایی

قیمت شاهین پلاس

قیمت شاهین پلاس دنده ای در رده قیمتی تارا دنده ای و قیمت شاهین اتوماتیک در رده قیمتی تارا اتوماتیک تخمین زده میشود.

رقبای شاهین پلاس

شاهین پلاس هنوز به بازار عرضه نشده است اما میتون حدس زده نسخه دنده ای شاهین پلاس کمی گران تر از شاهین G باشد و به رقابت با تارا دنده‌ای بپردازد و نسخه اتوماتیک شاهین پلاس هم کمی گران تر نسخه CVT خواهد بود و به رقابت با تارا اتوماتیک V2 یا V4 خواهد پرداخت و باید دید بازار به کدام یک از این خودروها روی خوش بیشتری نشان میدهد.

طبق شواهد بدنه شاهین از استحکام بالاتری نسبت به تاررای ایران خودرو برخوردار است و باید دید در نسخه های جدید شاهین یعنی شاهین پلاس نیز این استحکام بدنه وجود خواهد داشت یا خیر. دراین رده قیمتی اگر یک سدان بی دردسر چینی صفرکیلومتر میخواهید جک J4 نیز میتواند انتخاب مناسبی باشد البته که بازار خرید و فروش آن به شدت ضعیف است.

منبع:Z4CAR

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.