2 روش آسان برای خشک کردن گوجه

0

استفاده از گوجه خشک در مزه‌دار کردن انواع سالاد و غذا بسیار لذت‌بخش است؛ به‌ویژه اینکه خودتان گوجه‌ها را خشک کرده باشید.
گوجه خشک طعم فوق‌العاده‌ای دارد و به سالاد و انواع غذاها طعم ویژه‌ای می‌دهد. به‌ویژه ترکیب آن با سیر و روغن زیتون برای مزه دار کردن برخی سالادها عالی می‌شود.

طریقه خشک کردن گوجه آشپزی خانگی مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

شما می‌توانید از هر نوع گوجه فرنگی برای خشک کردن استفاده کنید یا آن را به راحتی خودتان خشک کنید، بهتر است برای خشک کردن از گوجه فرنگی‌هایی استفاده کنید که سفت‌تر باشند و زیاد آبدار نباشند.

 

مراحل آماده سازی گوجه

1.گوجه فرنگی‌ها را زیر آب خنک بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید.

2.گوجه فرنگی‌ها را روی تخته برش خرد کنید. اگر از گوجه گیلاسی استفاده می‌کنید، آن را از وسط نصف کنید. بهتر است گوجه فرنگی‌های بزرگ‌تر را به چهار قسمت برش دهید.

3.دانه‌های گوجه فرنگی را جدا کنید. این کار شاید خیلی ضروری به نظر نرسد، اما حذف دانه‌ها روند خشک شدن را تسریع می‌کند.

4.گوجه فرنگی‌ها را با چاشنی‌های دلخواه خودتان طعم‌دار کنید. ریحان برای طعم دادن به گوجه فرنگی خشک شده گزینه مناسبی است.

 

خشک کردن گوجه فرنگی‌ها در آفتاب

1.منطقه‌ای را در خانه انتخاب کنید که در اکثر روز نور خورشید را به خوبی دریافت کند. یک روز خیلی گرم را برای این کار انتخاب کنید. بهتر است هوا ۳۲ درجه سانتیگراد یا بیشتر باشد.

2.یک سینی یا ظرف بزرگ و تخت را روی یک میز قرار دهید و با قرار دادن تخته‌های کوچک یا آجر در زیر سینی کمی بین آنها فاصله ایجاد کنید. با این کار هوا در اطراف گوجه فرنگی‌های درحال خشک شدن گردش پیدا می‌کند.

3.گوجه‌فرنگی‌ها را با پوست به سمت پایین روی صفحه قرار دهید. آنها را طوری بچینید که بین گوجه فرنگی‌ها فاصله باشد. زیرا خشک کردن آنها نیاز به جریان هوای کافی دارد.

4.روی گوجه فرنگی‌ها را با پارچه توری بپوشانید. پارچه به جلوگیری از ورود حشرات و هرگونه آلودگی کمک می‌کند.

5.هر چند وقت یک‌بار گوجه فرنگی‌ها را چک کنید. بسته به شرایط آب و هوایی شما گوجه فرنگی‌ها از یک روز تا ۲ هفته باید خوب خشک شوند.

 

خشک کردن گوجه فرنگی‌ها در فر

1.فر را با دمای ۱۵۰ درجه فارنهایت یا ۶۶ درجه سانتیگراد گرم کنید. خشک کردن گوجه فرنگی در فر به کمترین میزان دما در فر نیاز دارد. اگر بالای ۱۵۰ درجه بود، در فر را کمی باز بگذارید تا حرارت کمتر شود.

2.گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را روی سینی فر بچینید تا با هم تماس نداشته باشند. چند بار باید آنها را زیر و رو کنید تا زمانی که خشک شوند، زیرا هیچ گردش هوایی با ورقه پخت وجود ندارد. این کار زمان می‌برد.

 طریقه خشک کردن گوجه
 آشپزی خانگی
 مجله آشپزی
 کتاب آشپزی
 فوت و فن آشپزی
 نکات ریز آشپزی

مزه دار کردن و نگهداری گوجه خشک

برای مزه دار کردن گوجه خشک به مواد زیر نیاز دارید:

 

مواد لازم

گوجه خشک: ۲۰۰ گرم

سیر: ۸۰ گرم

رزماری: ۳۰ گرم

روغن زیتون: به میزان لازم

 

طرز تهیه

1.ابتدا یک شیشه مناسب که کاملا خشک باشد انتخاب کنید. تمام مواد بالا را هم که قرار است درون شیشه بریزیم نباید خیس یا رطوبت داشته باشند.

2.رزماری‌ها را در شیشه بیندازید. سپس باقی مواد مانند سیر و گوجه را به شیشه اضافه کنید.

3.در نهایت روغن زیتون را تا جایی اضافه کنید که تا بالای مواد را پر کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.