انفجار مرگبار کپسول گاز خودرو در پلدشت و صفادشت +عکس

0

انفجار مخزن گاز 2 دستگاه خودرو در جایگاه سی‌ان‌جی شهرستان پلدشت و صفادشت باعث فوت 3 نفر شد.

عصر دوشنبه یک دستگاه خودرو در جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری شهرستان پلدشت هنگام سوخت‌گیری مخزن گاز سی‌ان‌جی منفجر شد و حادثه آفرید.

 اخبار حوادث  انفجار کپسول گاز  انفجار خودرو  انفجار سمند  علت انفجار مخزن cng

به گفته شهردار پلدشت، این حادثه به دلیل غیراستاندارد بودن مخزن گاز خودرو در حال سوختگیری رخ داده است.

سید تقی حسن‌زاده افزود: متأسفانه بر اثر این انفجار ۲ نفر جان خود را از دست داده و سه نفر هم مصدوم شدند که به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان انتقال یافتند.
محسن جوهری، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی CNG در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: در 2 روز گذشته 2 انفجار مخزن CNG در 2 نقطه کشور در استان‌های تهران و آذربایجان غربی داشتیم که حادثه جایگاه پلدشت منجر به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 2 نفر دیگر و خسارت مالی شدید به جایگاه شد و حادثه جایگاه صفادشت نیز یک کشته و یک مجروح برجا گذاشت.
وی افزود: دلیل بروز این حوادث، فرسوده بودن مخازن CNG خودروهاست، درواقع اگر به‌موقع برای تعویض مخازن فرسوده اقدام شده بود و نظارت‌ها در این حوزه صورت می‌گرفت، شاهد بروز این حوادث تلخ نبودیم.
وی با بیان اینکه «سوخت CNG سوختی ایمن و پاک است اما نیازمند بازرسی ادواری و نظارت مستمر در زمینه مخازن سوخت خودروهاست»، گفت: با وجود اینکه 20 سال از ورود سوخت CNG به سبد سوخت خودروهای سبک کشور گذشته، متأسفانه هنوز برنامه درستی برای انجام معاینه فنی و بازرسی‌های ادواری خودروهای دوگانه‌سوز در کشور وجود ندارد و یکی از دلایل این موضوع نبود یک متولی قوی و واحد برای سوخت CNG است.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ مصوبه ای در هیات وزیران تصویب شد که از تاریخ ۱/۱۰/۱۳۹۸ امکان سوختگیری در جایگاههای سوخت CNG فقط برای خودروهای دارای معاینه فنی معتبر، امکانپذیر باشد.
طبق بند 2 این مصوبه پلیس راهور موظف به اصلاح مدارک شناسایی خودروهای دوگانه‌سوز شده بود و طبق بند 3 سازمان ملی استاندارد موظف به تدوین استانداردهای مورد نیاز سامانه تبدیل خودروهای دوگانه‌‌سوز شده بود.
وی ادامه داد: متأسفانه این مصوبه اجرایی نشد و اگر این مصوبه اجرا شده بود شاهد این حوادث در جایگاه‌های CNG نبودیم.
حدود 4.5 میلیون دستگاه خودرو دوگانه‌سوز در کشور داریم که از این تعداد تاریخ اعتبار حدود یک میلیون دستگاه منقضی شده و مخازن خیلی از این خودروها به دلیل فرسودگی نیاز به تعویض دارد و جای تعجب دارد به‌رغم اینکه متولیان نسبت به این موضوع واقف هستند چرا اقدام مناسبی انجام نمی‌شود.
وی افزود: مصرف‌کنندگان سوخت CNG توان مالی برای پرداخت هزینه تعویض مخازن خودرو خود ندارند و دولت باید راهکار درستی برای پرداخت هزینه تعویض این مخازن اتخاذ کند و هر تصمیمی که بدون در نظر گرفتن این موضوع باشد نتیجه درستی در بر نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: درخواست ورود دادستان و نهادهای نظارتی را به موضوع ایمنی مخازن خودروها و ترک فعل‌های صورت گرفته در زمینه CNG داریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.