دستور تهیه چیپس سیب زمینی خانگی

0

چیپس سیب زمینی خانگی یکی از خوراکی های محبوب بچه ها و بزرگتر ها می باشد که شما با رعایت چند نکته می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. تاریخچه چیپس به ۷۵۰ سال پیش در کشور پرو و شیلی بار می گردد اما عصر طلایی چیپس به سال ۱۹۵۰ توسط مک دونالد قوام پیدا می کند. شما برای حاضر کردن چیپس می توانید هم از فر و هم از سولاردم یا روی گاز استفاده کنید. چیپس خانگی یکی از سالم ترین تنقلاتی است که برای کودکان خود تهیه کنید و خیلی به صرفه و کم هزینه می باشد. برای داشتن یک چیپس خانگی خوب سعی کنید از سیب زمینی خوب استفاده کنید ویژگی یک سیب زمینی خوب این است که ریشه نداشته باشد، سبز نباشد، سیب زمینی های پوست نازک تر را انتخاب کنید و به هیچ وجه سیب زمینی را داخل یخچال نگه ندارید در جای خشک و تاریک باشد. امروز در کارستان چیپس خانگی بسیار خوشمزه را به دو روش به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

طرز تهیه چیپس خونگی مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی آشپزی ساده سریع آشپزی خانگی مجله سلامت

مواد لازم برای تهیه چیپس خانگی

  • سیب زمینی ۱ کیلو
  • نمک ۱ ق سوپ خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غ خوری
  • سرکه ۱ ق غذا خوری
  • روغن به مقدار لازم

 

طرز تهیه چیپس خانگی

مرحله اول : آماده سازی سیب زمینی ها

سیب زمینی را بشورید و پوست بگیرید و با کمک رنده V یا رنده های غذاساز (رنده ضخامت نازک) حلقه ای برش بزنید سپس دو الی سه بار خوب سیب زمینی ورقه شده را بشورید تا نشاسته اضافی آنها از بین برود سپس داخل یک کاسه بزرگ آب سرد ریخته و بیکینگ پودر را به همراه سرکه اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس سیب زمینی های ورقه شده را اضافه کرده در انتها یک کاسه یخ افزوده ۱ الی ۲ ساعت زمان می دهیم.

مرحله دوم : خشک کردن سیب زمینی ها

پس از گذشت ۱ الی ۲ ساعت سیب زمینی را شسته و آبکشی کنید و روی دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافی آنها خارج شود.

مرحله سوم : سرخ کردن چیپس خانگی روی گاز

داخل شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود سپس چیپس ها را دانه دانه اضافه کنید تا سرخ شود دقت کنید نباید همه را با هم بریزید در اون صورت سیب زمینی ها روی هم قرار می گیرند و خمیر می شوند پس از پخت روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود سپس نمک بپاشید و میل کنید.

 

روش دوم:

سرخ کردن با سولاردم

سه پایه کوتاه را داخل دستگاه بگذارید کف ظرف سولار را چرب کرده و سیب زمینی ها را با فاصله کنار هم بچینید سپس داخل سولاردم قرار دهید با قدرت ۹۰۰ وات بمدت ۱۰ دقیقه زمان دهید اگر لازم بود ۲ دقیقه گریل را روشن کنید. به همین راحتی چیپس کم روغن ما حاضر شد. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه چیپس خانگی

  • اضافه کردن بیکینگ پودر باعث ایجاد پف و تردی چیپس ها می شود پس حذف نکنید.
  • هر چه یخ استفاده شده بیشتر باشد کیفیت چیپس خانگی بهتر می شود.
  • اگر خواستید چیپس طعم دار تهیه کنید به هیچ وجه ادویه را مستقیم داخل روغن نریزید زیرا باعث می شود روغن بد بو شود و بسوزد پس از اتمام سرخ شدن زمانی که روی دستمال روغن گیر گذاشتید مزه و طعم دلخواه را روی چیپس بپاشید.
  • اگر رنده یا غذاساز نداشتید با کمک چاقوی تیز برش های نازکی بزنید.

منبع: پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.