فیلتر بنزین داخل باک خودرو چیست و کی باید تعویض شود؟

0

فیلتر بنزین یا صافی بنزین خودرو چیست؟ صافی بنزین داخل باک برای جلوگیری از ورود این ناخالصی‌های کوچک به موتور ماشین شما طراحی شده است. فیلتر یا صافی بنزین داخل باک در واقع عملکردی مشابه فیلتر هوا دارد و قبل از اینکه ذرات کوچک بتوانند وارد موتور شما شوند، آن‌ها را در یک مدیای مخصوص، به دام می‌اندازد.

محل قرارگیری این فیلتر داخل محفظه باک و اتصال مستقیم به ته مغزی پمپ بنزین می باشد.

 تعویض فیلتر بنزین
 آموزش تعویض صافی بنزین
 زمان تعویض صافی بنزین
 زمان تعویض صافی بنزین ال 90
 صافی بنزین چیست
 فیلتر بنزین چیست
 فیلتر بنزین داخل باک چیست
 زمان تعویض فیلتر بنزین سمند
 علت سوختن پمپ بنزین
 علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین
 دلایل ریپ زدن ماشین
 علائم خرابی سوزن انژکتور
 علائم کثیفی سوزن انژکتور

نکاتی درباره فیلتر بنزین

درون باک بنزین صفحه ای است که مانند یک پیش فیلتر عمل می کند تا کثافات و گرد و خاک را از ورود به پمپ بنزین بازدارد. اگر صفحه از شدت کثیفی، گرفته باشد، می تواند تاثیر همان فیلتر سوخت کثیف راداشته باشد. بنابراین، اگر سوخت وارده به موتور بسیار کم است، فیلتر بنزین را تعویض کنید و اگر این کار نیز کمک نکرد، احتمالا علت اصلی، صفحه باک است. آن را تمیز یا تعویض کنید، زیرا در غیر این صورت باک بنزین باید باز شود.

تعویض فیلتر سوخت

استارت خوردن و روشن نشدن پراید دلایل روشن نشدن پژو 206 دلایل روشن نشدن خودرو روشن نشدن 405 روشن نشدن رانا علت روشن نشدن پژو 405 علت روشن نشدن پیکان علت روشن نشدن زانتیا روشن نشدن خودرو از چیست آموزش تعویض پمپ بنزین پراید آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

اگر صدای کوبش کم باشد، نیازی به تعویض فیلتر نیست، اما اگر این صدا بیش تر شود، نشان دهنده این است که فیلتر کثیف بوده و باید عوض شود. اگر می خواهید فیلتر بنزین را آزمایش کنید، می توانید آن را برداشته و ببینید آیا هوا به راحتی از آن عبور می کند یا نه اگر در آن فوت کردید و متوجه شدید که هوا به راحتی رد نمی شود، نیاز به تعویض دارد.

البته راههای دیگر تشخیص زمان تعویض این فیلتر این است که شما پمپ بنزین را کامل از داخل باک بیرون بکشید و اگر مشاهده کردید که کامل سیاه شده باید تعویض کنید معمولا کیپ شدن و کثیفی این قطعه باعث فشار به مغزی پمپ بنزین شده و آنرا می سوزاند و یا صدای پمپ بنزین موقع مکش بنزین ضعیف می شود و این نیز باعث آسیب به پمپ بنزین می شود و با نفوذ ناخالصی ها از این فیلتر و عبور از آن به سمت موتور حرکت کرده و باعث کثیفی و کیپ شدن سوزن انژکتورها خواهد شد که در نتیجه خودرو بد روشن می شود و یا ریپ می زند ، که در این صورت نیاز به تعویض این قطعه می باشد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.