حذف صدا خفه کن اگزوز ماشین چه مزایا و معایبی دارد؟

0

آیا باید حذف صدا خفه کن را امتحان کنید و آیا قانونی است؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از از بین بردن صدا خفه کن در نظر بگیرید.

آیا تا به حال خواسته‌اید صدای ماشین خود را بلندتر کنید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ مردم معمولا اگزوز خود را با برداشتن صدا خفه کن خود تغییر می دهند که به عنوان حذف صدا خفه کن شناخته می شود.

 صدا خفه کن اگزوز  صدا خفه کن اگزوز پژو 206  مشکلات حذف صدا خفه کن اگزوز  صدا خفه کن اگزوز پژو پارس  منبع اگزوز  منبع اگزوز چیست  مزایای منبع اگزوز اسپرت  اگزوز خودرو  افزایش صدای اگزوز سمند  افزایش صدای اگزوز پژو پارس  دلایل بالا رفتن مصرف سوخت  صدا خفه کن اگزوز دنا

مزایا حذف صدا خفه کن

1) سریع

اگر می خواهید سریع ترین راه برای بلندتر کردن اگزوز خود داشته باشید، این همان راه است.

2) آسان

دسترسی به صدا خفه کن تقریبا همیشه آسان است. برای انجام این مد، بسیاری از وسایل نقلیه حتی نیازی به بلند شدن از روی زمین ندارند.

برخی از خودروها دارای پیچ و مهره های پس از فروش بر روی کیت های موجود هستند که جایگزین صدا خفه کن ها می شوند. این اگزوز عقب محور نامیده می شود و راه بسیار بهتری نسبت به قطع کردن صدا خفه کن ها با Sawzall است.

3) ارزان

این یکی از ارزان ترین تغییراتی است که می توانید در وسیله نقلیه خود انجام دهید، به خصوص اگر می دانید چگونه جوشکاری کنید. ساختن اگزوزهای جایگزین نه تنها ظاهر را کامل می کند، بلکه خودروی شما را ایمن تر می کند.

گسترش اگزوز به پشت خودرو به اگزوز داغ اجازه می دهد تا به جای ریختن در زیر خودرو، همانطور که در نظر گرفته شده است خارج شود.

4) بلند است

صدا خفه کن ها اجزای اصلی هستند که باعث بی صدا شدن اگزوز می شوند. با حذف آنها، ماشین شما صدای بسیار بیشتری ایجاد می کند!

5) دستاوردهای عملکرد

صدا خفه کن ها یک محدودیت عمده در سیستم اگزوز هستند. با برداشتن صدا خفه کن، ممکن است چند اسب بخار نیرو آزاد کنید و به گازهای خروجی اجازه دهید راحت تر از خودرو خارج شوند.

 صدا خفه کن اگزوز  صدا خفه کن اگزوز پژو 206  مشکلات حذف صدا خفه کن اگزوز  صدا خفه کن اگزوز پژو پارس  منبع اگزوز  منبع اگزوز چیست  مزایای منبع اگزوز اسپرت  اگزوز خودرو  افزایش صدای اگزوز سمند  افزایش صدای اگزوز پژو پارس  دلایل بالا رفتن مصرف سوخت  صدا خفه کن اگزوز دنا

معایب حذف صدا خفه کن

1) خطر آتش سوزی بالقوه

اگر صدا خفه کن خود را با یک اره رفت و برگشتی قطع کنید و آن را به همان شکل رها کنید، احتمال آتش سوزی با اگزوز خود را افزایش می دهید.

بسته به وسیله نقلیه، اگزوزی که از زیر خودرو خارج می‌شود ممکن است اجزای مهم اطراف مانند سیم‌کشی، خطوط ترمز و پلاستیک را ذوب کند. در موارد شدید، این می تواند باعث آتش سوزی شود.

همیشه بهترین کار این است که اگزوز خود را با لوله هایی تمام کنید که تا محل نوک اگزوز کارخانه امتداد دارند. در کل هم بهتر به نظر می رسد.

2) نه واقعاً، بلند است

قبل از انجام این مد، مطمئن شوید که برای این سطح از صدای بلند آماده هستید. وسایل نقلیه بدون تشدیدگر یا توربو بلندتر از وسایل نقلیه با این اجزا هستند، بنابراین هنگامی که به دنبال سطح صدای مورد نظر خود هستید، این را در نظر داشته باشید.

آیا این راننده روزانه شماست؟ اگر چنین است، ممکن است از پهپاد اضافی در بزرگراه قدردانی نکنید. اگر در حومه شهر زندگی می کنید، همسایگان شما نیز ممکن است چندان مشتاق این اصلاح نباشند، به خصوص اگر به سر کار می روید یا در ساعات اولیه صبح به خانه می آیید.

رزوناتور 206 رزوناتور اگزوز چیست رزوناتور خودرو چیست صدا خفه کن اگزوز صدا خفه کن اگزوز پژو 206 افزایش صدای اگزوز پراید افزایش صدای اگزوز پژو 206 افزایش صدای اگزوز پژو پارس افزایش صدای اگزوز دنا افزایش صدای اگزوز سمند مشکل صدای اگزوز اگزوز چیست اگزوز هاوارد چیست انواع اگزوز ماشین علت لرزش اگزوز مجله مکانیک دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو

آیا حذف صدا خفه کن قانونی است؟

برای پاسخ دقیق به این سوال، باید قوانین محلی خود را در رابطه با آلودگی صوتی بررسی کنید. در برخی از وسایل نقلیه، صدا خفه کن ممکن است برای فشار دادن خودرو به بالای آستانه صدا کافی نباشد.

برخی از نقاط جهان قوانین بسیار سخت گیرانه ای علیه تغییرات خودرو دارند، بنابراین اگر نگران جریمه های احتمالی هستید، این مقررات را نیز بررسی کنید.

آیا برای دفع گازهای گلخانه ای به صدا خفه کن نیاز دارید؟

از آنجایی که صدا خفه کن ها تقریباً همیشه پشت مبدل کاتالیزوری قرار می گیرند، معمولاً لازم نیست نگران مقررات انتشار گازهای گلخانه ای باشید. اگر وسیله نقلیه ای با صدا خفه کن عبور می کند، باید بدون آن عبور کند.

یک بار دیگر، قوانین محلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید خودرویی که صدا خفه کن خود را ندارد، در بررسی مه دود بعدی شما بازرسی بصری را انجام خواهد داد. اگرچه با برداشتن صدا خفه کن گازهای گلخانه ای خود را افزایش نمی دهید، اما اگر به نظر می رسد بخشی از اگزوز شما گم شده باشد، ممکن است برخی از مناطق در تست آلایندگی شما شکست بخورند.

رزوناتور نوع دیگری از دستگاه بازدارنده صدا است. رزوناتورها معمولاً در وسط اگزوز پشت مبدل کاتالیزوری قرار می گیرند.

در حالی که صدا خفه کن ها اگزوز شما را ساکت تر می کنند، رزوناتورها در واقع برای تغییر نت اگزوز کار می کنند و صداهای تندتری را که در صدای کلی ماشین کمتر مطلوب هستند حذف می کنند. صدا خفه کن صدای اگزوز را کاهش می دهد، اما شخصیت صدا را به هیچ وجه تغییر نمی دهد.

اگر صدای اگزوز خود را دوست دارید و فقط می خواهید صدای آن کمی بلندتر باشد، در نظر بگیرید که تشدید کننده را به حال خود رها کنید. اگر می خواهید صدا را تغییر دهید و صدا را افزایش دهید، ممکن است بخواهید به دنبال یک سیستم اگزوز کامل کت بک باشید.

میزان حذف صدا خفه کن چقدر است؟

اگر خودتان این کار را انجام دهید ممکن است هزینه حذف صدا خفه کن تقریباً به قیمت تعمیرگاه اطراف شما بستگی دارد، اگر یک کیت پیچ و مهره ای بخرید.

اگر می خواهید یک تناسب و پرداخت با کیفیت OEM داشته باشید، احتمالاً می خواهید به خرید یک کیت پس از فروش بپردازید. برخی از مغازه‌های اگزوز نیز ممکن است بتوانند با هزینه نسبتاً پایین، برخی از اگزوزهای جایگزین را برای شما بسازند.

لوله مستقیم چیست؟

لوله مستقیم یک سیستم اگزوز بدون مبدل کاتالیزوری، تشدید کننده یا صدا خفه کن است. هیچ محدودیتی در این نوع اگزوز وجود ندارد که آن را به یکی از پر سر و صداترین انواع سیستم های اگزوز تبدیل می کند.

اگر می خواهید صدای کمی بلندتر باشد، لوله مستقیم برای شما مناسب نیست. این احتمال وجود دارد که ماشین برای سلیقه شما بسیار پر سر و صدا شود و همچنین ممکن است با اجرای قانون محلی یا بررسی مه دود به مشکل بر بخورید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.