منبع اگزوز چیست و چه کاربردی دارد ؟

0

منبع اگزوز به چه دردی می خورد و اصلا چیست ؟

رزوناتور 206 رزوناتور خودرو چیست اگزوز چیست اگزوز خودرو اگزوز هاوارد 206 انواع اگزوز ماشین برداشتن کاتالیزور اگزوز ایرادات اگزوز خودرو افزایش صدای سیستم صوتی خودرو چگونه صدای اگزوز عوض کنیم صدای اگزوز ال 90 مشکل صدای اگزوز علت صدای انفجار از اگزوز افزایش صدای اگزوز پراید افزایش صدای اگزوز سمند افزایش صدای اگزوز دنا افزایش صدای اگزوز پژو پارس افزایش صدای اگزوز پژو 206 مجله ماشین مجله مکانیک مجله خودرو کارستان آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو رزوناتور اگزوز چیست

منبع اگزوز چیست ؟ سوالی که بسیاری از کاربران می پرسند که اصلا به چه دلیل در خودرو باید از این مخزن استفاده شود و کارایی دقیق آن چیست ؟
در این مقاله به صور ساده ولی فنی به صورت کامل توضیح داده میشه و بررسی می شود که این منبع اصلا چه فایده ای دارد و اطلاعات کارای آن چیست .

منبع اگزوز چیست ؟ و چه کار می کند ؟

تا به حال دیده اید که بعضی از خودرو ها صدای بسیار زیادی از اگزوزشان بیرون می آید و شما را کلافه می کند ؟ و یا تا به حال موتور سیکلت هایی را دیده اید که صدای بسیار زیاد در سرعت های کم و پایینی دارند ؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده که اصلا برای چه این صدای زیاد و گوش خراش تولید می شود ؟ پاسخ برمی گردد به منبع دود خروجی و یا همان منبع اگزوز .

کار این منبع این است که صدا را به شدت متعادل می کند و باعث می شود طول موج صدای تولید شده بسیار کاهش یافته و حتی اصلا شنیده هم نشود . اما صدای تولیدی اصلا از چیست و از کجاست ؟

وقتی موتور روشن می شود و شروع به کار کرده و بنزین و یا هر سوخت دیگری را می سوزاند به هنگام انفجار سوخت درون سیلندر صدای بسیار زیادی در تعداد بالا تولید می شود و وقتی سوپاپ دود باز می شود دود های حاصل از احتراق به منیفولد موتور منتقل و از آنجا به اگزوز می رسد .

وقتی به اگزوز می رسد دود تمایل دارد تا به محیط بیرونی منتقل شود اما طول موج صدای بسیار زیادی را هم همراه خودش دارد , در این حالت مخزن با استفاده از دیوار های صوت شکن طول موج را به شدت شکسته و صدا را از بین خواهد برد .

اگر منبع اگزوز نباشد چه می شود ؟

 تاثیر منبع اگزوز اسپرت  مزایای منبع اگزوز اسپرت  منبع اگزوز هاوارد  منبع اگزوز  قیمت منبع اگزوز تندر90  منبع اگزوز هاوارد پراید  صدا خفه کن اگزوز  صدا خفه کن اگزوز پژو 206  افزایش صدای اگزوز پراید  افزایش صدای اگزوز پژو 206  افزایش صدای اگزوز دنا  اگزوز چیست  اگزوز خودرو  انواع اگزوز ماشین  مشکل صدای اگزوز  مجله مکانیک

اگر این منبع نباشد , دود همراه با صدایی که دارای طول موج بسیار زیادی است بدون هیچ مانعی به بیرون راه پیدا کرده و باعث ایجاد تناژ صدای بسیار گوشخراشی می شود .

در این حالت نه دیواره ای هست و نو موج شکنی , دود به راحتی همراه با طول موج زیاد از موتور به فضای بیرونی رسیده و در نهایت گوش شما را به سختی می آزارد .

پس تا الان به اهمیت منبع و مخزن اگزوز پی برده اید .

چگونه می شود صدای اگزوز را تغییر داد ؟

رزوناتور 206 رزوناتور اگزوز چیست رزوناتور خودرو چیست قیمت رزوناتور آب داخل اگزوز پراید اگزوز چیست افزایش صدای اگزوز سمند افزایش صدای اگزوز پراید افزایش صدای اگزوز پژو 206 افزایش صدای اگزوز پژو پارس انواع اگزوز ماشین صدا خفه کن اگزوز صدا خفه کن اگزوز پژو 206 علت غرش اگزوز علت غرش اگزوز لامبورگینی علت لرزش اگزوز دلایل کاهش شتاب خودرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

همانطور که تا الان متوجه اهنمیت منبع در شکستن طول موج دود شده اید متوجه هستید که دیواره ها نقش بسیار مهمی در شکست صدا دارند ما عده ای را دیده اید که دوست دارند صدای زیادی مانند ماشین های مسابقه ای از خودرویشان خارج شود .

در این حالت تولید کننده از مجموع 5 الی 6 دیواره و یا کانال , دیواره دوم و چهارم را حذف می کند در این صورت طول موج دوباره تشکیل شده و دسیبل زیاد تری را تولید می کند .

حواستان باشد منبعی خریداری کنید که دارای دیواره های فرد باشد تا ماشینتان صدای خروجی مانند ماشین مسابقه ای داشته باشد .

آیا در موتور سیکلت هم از مخزن های اگزوز استفاده می شود ؟

موتور سیکلت ها اکثرا دارای موج شکن طولی و درونی هستند و دلیل طولی بودن موج شکن ها , طول کم لوله اگزوز موتور است .

مخزن های بزرگ برای موتور سیکلت های کوچک تک و یا 2 سیلندر اصلا مفید نیست و می تواند باعث خفگی سیلندر ( پیچیدن دود و ایجاد فشار سرد در موتور ) شود و موتور شما مکررا خاموش شده و بعد از 10 دقیقه روشن شود ( تا خارج شدن آهسته دود از اگزوز به صورت طبیعی ) .

مخزن ها می توانند دود خروجی را کم کنند و از آلایندگی بکاهند ؟

رزوناتور 206 رزوناتور خودرو چیست اگزوز چیست اگزوز خودرو اگزوز هاوارد 206 انواع اگزوز ماشین برداشتن کاتالیزور اگزوز ایرادات اگزوز خودرو افزایش صدای سیستم صوتی خودرو چگونه صدای اگزوز عوض کنیم صدای اگزوز ال 90 مشکل صدای اگزوز علت صدای انفجار از اگزوز افزایش صدای اگزوز پراید افزایش صدای اگزوز سمند افزایش صدای اگزوز دنا افزایش صدای اگزوز پژو پارس افزایش صدای اگزوز پژو 206 مجله ماشین مجله مکانیک مجله خودرو کارستان آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو رزوناتور اگزوز چیست

اگر فکر می کنید منبع اگزوز دود خروجی را کم می کند اشتباه می کنید زیرا وظیفه منبع تنها شکست موج صداست اما در اینجا برای کم کردن آلایندگی دود های خروجی وسیله دیگری تعبیه شده است .

نام این قطعه کاتالیزور است . وظیفه این قطعه موجود در اگزوز هم ایجاد شکست طول موج است و هم باعث می شود تا CO2 خروجی شکسته و 10 الی 17 درصد آن به H2O و O2 تبدیل شود . برای همین است که می بینید اکثرا از اگزوز ها آب می آید هرچند تنها دلیلی تولید مایعات , کاتالیست نیست .

آیا در کامیون ها استفاده می شود و اگر نشود چه مشکلی پیش می آید ؟

استفاده از منبع در کامیون ها بسیار واجب است زیرا صدای بسیار زیادی تولید می کنند اگر دقت کرده باشید کامیون ها دارای صدای زیادی هستند حالا بیایید تصور کنید منبع اگزوز هم از این وسایل حذف شد . چه فاجعه ای می شود ؟

اما بعضا دیده اید که لوله اگزوز را عمودی قرار می دهند که خم و زاویه ایجاد شده خود نقش دیواره را ایجاد می کند و هم موتور بسیار بهتر کار نکرده و اینرسی دود ( تمایل به عدم حرکت ) به 0 می رسد .

آیا می توان اگزوز را 2 لول کرد و منبع را برداشت ؟

رزوناتور 206 رزوناتور اگزوز چیست رزوناتور خودرو چیست صدا خفه کن اگزوز صدا خفه کن اگزوز پژو 206 افزایش صدای اگزوز پراید افزایش صدای اگزوز پژو 206 افزایش صدای اگزوز پژو پارس افزایش صدای اگزوز دنا افزایش صدای اگزوز سمند مشکل صدای اگزوز اگزوز چیست اگزوز هاوارد چیست انواع اگزوز ماشین علت لرزش اگزوز مجله مکانیک دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو

ایجاد اگزوز دولوله به هیچ وجه نمی تواند کار منبع اگزوز را به خوبی انجام دهد . زیرا طول موج بسیار قوی در ابتدا و حتی در وسط لوله اگزوزی که هیچ دیواره ای ندارد اضافه شده که همین باعث می شود که دولول کردن هیچ فایده ای در شکست طول موج نداشته باشد .

اما اگر از لوله اگزوز 2 راهی استفاده کنید می تواند تا مرحله بسیار ضعیفی در صدای ایجاد شده تاثیر بگذارد اما باز هم صدای گوشخراش را خواهید شنید .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.