کیلومتر شمار چیست و چگونه کار می‌کند؟

0

با پیشرفت فناوری، کیلومترشمارهای خودرو از مدل مکانیکی و الکتریکی، به دیجیتالی تبدیل شده‌اند. بعضی از فروشندگان، کیلومترشمار خودرو را دستکاری می‌کنند تا بتوانند خودرو را با قیمت بیشتری به شما بفروشند. دستکاری کیلومتر ماشین یکی از رایج‌ترین کلاه‌برداری‌هاست؛ بنابراین اگر می‌خواهید خودرو دست دوم بخرید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

  • ۱ کیلومتر شمار چیست و چگونه کار می‌کند؟
  • ۲ تقلب در کیلومترشمارها
  • ۳ راه‌های تشخیص دستکاری کیلومترشمار
  • ۴ اگر کیلومترشمار دستکاری شده بود، چه باید بکنیم؟

کیلومتر شمار چیست و چگونه کار می‌کند؟

کیلومترشمار یا اودومتر، وسیله‌ای است که مقدار مسافت طی شده خودرو را نشان می‌دهد. این وسیله در گذشته کاملا مکانیکی بود اما امروزه همانطور که حتما تابحال مشاهده کرده‌اید؛ دیجیتالی است. لغت اودومتر یک لغت یونانی به معنای «اندازه گرفتن» راه است.

کیلومترشمارهای دیجیتالی موجود از یک سنسور و یک مدار الکتریکی تشکیل شده‌اند.

معایب خودروهای توربو مصرف سوخت خودرو توربو مشکلات خودروهای توربو شارژ دنا اتوماتیک توربو شارژ قیمت نیسان جوک توربو مقالات آموزشی خودرو محاسبه مصرف سوخت خودرو

الگوریتم‌های طراحی شده در کیلومترشمارها،  از گذشته تا کنون به قطر تایرها وابسته است. به همین دلیل نصب تایر و رینگ نامناسب و غیراستاندارد، باعث تغییر در تعداد چرخش تایر شده و در ادامه، مسافت غیرواقعی توسط کیلومترشمار ثبت می‌شود. بنابراین همیشه باید از نصب تایر و رینگ مناسب اطمینان حاصل کنیم.

تقلب در کیلومترشمارها

به تنظیم مجدد، قطع یا تغییر دادن کیلومترشمار برای پنهان کردن مسافت پیموده شده واقعی، دستکاری کیلومتر شمار گفته می‌شود. این نوع کلاهبرداری؛ بسیار خطرناک است، زیرا با فروش خودروهای فرسوده به‌جای خودروهای که کمتر کار کرده‌اند، علاوه بر ضرر مالی، جان خریداران نیز در خطر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.