روش های افزایش صدای اگزوز خودرو چیست ؟

0

تغییر صدای اگزوز با وسایل ساده ،چگونه صدای اگزوز را زنبوری کنیم ،تغییر صدای اگزوز پژو 405 ،تغییر صدای اگزوز پراید ،پت پت اگزوز در حالت درجا ،دلیل ترکیدن منبع اگزوز ،علت صدای اگزوز ماشین ،علت صدای اگزوز 405

روش های افزایش صدای اگزوز خودرو

یکی از محصولات لوکس خودرو و تقویت کننده و تغییر صدای اگزوز است. برای افزایش صدای اگزوز می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. در واقع صدای هر خودرویی به وسیله موتور و سیستم اگزوز آن افزایش و کاهش پیدا می کند.

آموزش نصب بک فایر پراید بک فایر پراید بک فایر چیست بک فایر رگباری پژو ۲۰۶ بک فایر مسلسلی سمند عوارض بک فایر چیست خروج آتش از اگزوز آتش گرفتن خودرو آموزش شتاب گیری با خودرو افزایش شتاب ال 90 افزایش شتاب پژو 405 مجله مکانیک تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو

سیستم های اگزوز می توانند صدای خروجی از خودرو را افزایش و یا کاهش دهند. در واقع این صدا می تواند به صورت آرام و یا خشن و بلند باشد.

کار اصلی اگزوزها در یک اتومبیل، خارج کردن دودهای حاصل از واکنش های شیمیایی در سیلندر است. علاوه بر این اگزوزها وظیفه کم کردن دما و کاهش صدا را نیز بر عهده دارند.

بنابراین اگزوزها بایستی صدای ایجاد شده از موتور را کاهش دهند. اما با نصب برخی از محصولات بر روی این سیستم می توان باعث تغییر صدای اگزوز شد.

 

روش های افزایش صدای اگزوز و تغییر آن

در یک اتومبیل هر سیلندر به صورت جداگانه آتش می گیرد. صدای تولید شده توسط یک سیلندر می تواند توسط سیلندر دیگر تنظیم شده و کاهش پیدا کند. معمولا اگزوزهای بزرگ و طویل صدای آرام تری را تولید می کنند. به این منظور برای صدای اگزوز و تغییر آن می توان از قطعاتی بر روی سیستم اگزوز استفاده کرد. این قطعات در واقع جزء محصولات تیونینگ و اسپرت ماشین به حساب می آیند.

استفاده از رزوناتور

مبدل کاتالیستی پراید مبدل کاتالیست چیست انواع مبدل کاتالیست کاتالیزور چیست علائم خرابی کاتالیست نحوه عملکرد کاتالیست مبدل کاتالیست فلزی چیست اگزوز چیست آموزش عیب یابی خودرو مجله مکانیک

یکی از روش ها برای تغییر صدای اگزوز، استفاده از رزوناتور است. این قطعا به عنوان تشدید کننده و افزایش صدای اگزوز اتومبیل شناخته می شود. شکل و ظاهر این قطعه بسیار ساده است، اما عملکرد آن پیچیده می باشد. این قطعه برای هر خودرو به صورت اختصاصی ساخته می شود. رزوناتورها در دو نوع ساده و بهینه شده تولید می شوند.

مطلب پیشنهادی: کاهش مصرف بنزین | چگونه مصرف بنزین را کاهش دهیم؟

رزوناتور امواج صدا را به صورت اکو شده در محفظه ایجاد می کند و این باعث تشدید صدای خروجی از اگزوز می شود. در سیستم اگزوز مبدل های کاتالیزوری باعث کاهش صدای ایجاد شده می شود. با نصب تشدید کننده ها بر روی این سیستم می توان این مبدل را از سیستم حذف کرد و صدای اگزوز را تغییر داد.

سیستم اگزوز مستقیم

روش دیگری که به منظور تغییر صدای اگزوز و افزایش آن مورد استفاده قرار می گیرد، نصب و استفاده از سیستم اگزوز مستقیم و سرتاسری است. به عبارت دیگر می توان این نوع نصب را استریت پایپ کردن سیستم اگزوز نامید. استریت پایپ در واقع یک لوله صیقلی و بدون هیچگونه پیچ و خم است.

در این روش محفظه های اگزوز و لوله هایی که کار انتقال گاز از موتور به سمت اگزوز را انجام می دهند، به صورت مستقیم و بدون مانع هستند. این نوع طراحی باعث می شود که موانع در مقابل امواج صدا کم باشند و صدای اگزوز بلندتر شنیده شود.

رزوناتور 206 رزوناتور خودرو چیست اگزوز چیست اگزوز خودرو اگزوز هاوارد 206 انواع اگزوز ماشین برداشتن کاتالیزور اگزوز ایرادات اگزوز خودرو افزایش صدای سیستم صوتی خودرو چگونه صدای اگزوز عوض کنیم صدای اگزوز ال 90 مشکل صدای اگزوز علت صدای انفجار از اگزوز افزایش صدای اگزوز پراید افزایش صدای اگزوز سمند افزایش صدای اگزوز دنا افزایش صدای اگزوز پژو پارس افزایش صدای اگزوز پژو 206 مجله ماشین مجله مکانیک مجله خودرو کارستان آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو رزوناتور اگزوز چیست

نصب سر اگزوز صدا دار

یکی دیگر از راه های متداول برای افزایش صدای اگزوز، نصب سر اگزوز صدا دار است که در برخی مدل ها علاوه بر افزایش صدای خودرو، باعث تولید نور و حرارت از اگزوز نیز می شود. سر اگزوز ها دارای انواع مختلفی هستند. برای انتخاب نوع مناسب خود، بایستی به هنگام خرید به صدایی که موقع روشن شدن خودرو شنیده می شود، توجه کرد.

به منظور تغییر صدای اگزوز، باید نوع صدای آن را به هنگام خرید در بخش راهنمای محصول مشاهده کرد و از فروشنده اطلاعاتی به دست آورد. علاوه بر این بایستی هنگام خرید سر اگزوز برای افزایش صدای آن، به ابعاد ظاهری آن نیز توجه کرد و متناسب با قطر اگزوز اتومبیل آن را انتخاب کرد. ابعاد سراگزوز طوری طراحی می شوند که برای تعدادی از مدل اتومبیل ها قابل استفاده است. وزن سر اگزوز نیز باید طوری باشد که به سبک بودن خودروی مورد نظر کمک کند. معمولا سر اگزوزها در وزن های مختلف و از 100 گرم تا یک کیلوگرم ساخته می شوند.

 رزوناتور 206 رزوناتور خودرو چیست اگزوز چیست اگزوز خودرو اگزوز هاوارد 206 انواع اگزوز ماشین برداشتن کاتالیزور اگزوز ایرادات اگزوز خودرو افزایش صدای سیستم صوتی خودرو چگونه صدای اگزوز عوض کنیم صدای اگزوز ال 90 مشکل صدای اگزوز علت صدای انفجار از اگزوز افزایش صدای اگزوز پراید افزایش صدای اگزوز سمند افزایش صدای اگزوز دنا افزایش صدای اگزوز پژو پارس افزایش صدای اگزوز پژو 206 مجله ماشین مجله مکانیک مجله خودرو کارستان آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو رزوناتور اگزوز چیست

سر اگزوزها می توانند از جنس فولاد و آهن، استیل و… باشد. سر اگزوزهای فولادی معمولا از آهن و مقداری کربن ساخته می شوند و انعطاف پذیری بالایی دارند. اما بایستی در نظر داشت که این نوع سراگزوزها در مقابل رطوبت دچار زنگ زدگی می شوند. اما سر اگزوزهای استیل به صورت ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی در مقابل خوردگی و زنگ زدگی دارند. علاوه بر این از تیتانیوم نیز برای ساخت اگزوز و سراگزوز استفاده می شود. این فلز بسیار سبک بوده و از قیمت بالایی برخوردار است.

هدرز یکی دیگر از قطعاتی است که در سیستم اگزوز خودرو می تواند مورد استفاده قرار گیرد. نصب این قطعه باعث افزایش صدای اگزوز شده و قدرت اتومبیل را نیز افزایش می دهد.

تغییر صدای اگزوز به وسیله صدا خفه کن ها

انواع منیفولد منیفولد چیست علائم خرابی منیفولد دود و هوا علائم خرابی واشر منیفولد منیفولد کجا بسته میشه منیفولد سمند منیفولد دود چیست منیفولد دود پراید معرفی قطعات خودرو مجله مکانیک کتاب مکانیک خودرو

یکی از روش هایی که برای کاهش صدای اگزوز اتومبیل ها می توان از آن استفاده کرد، صدا خفه کن است. این محصول می تواند گازهای موجود در اگزوز را به صورت مستقیم حمل کند و صدای آن را کاهش دهد. این فرایند به وسیله یک انسداد کوچک به وجود می آید. صدا خفه کن ها در واقع گازهای اگزوز را درون محفظه تنظیم کرده و این باعث صدای آرام تر از اگزوز می شود.

مطلب پیشنهادی: بهترین زمان برای تعویض روغن موتور خودروها | آموزش تعویض روغن موتور

در نصب صدا خفه کن ها از لنت هایی استفاده می کنند که صدای موجود در اگزوز را جذب می کند. این عامل باعث تغییر صدای اگزوز و کاهش آن می شود. این محصول امواج صوتی ایجاد شده از موتور را مجبور به عبور و پرش در برابر یکدیگر می کند. گازهای خروجی از اگزوز به وسیله صدا خفه کن از محفظه هایی عبور می کنند و باعث کاهش صدای شنیده شده می شود.

نکته مهم در تغییر صدای اگزوز

برای حذف کاتالیزوری به منظور تغییر صدای اگزوز، بایستی به این موضوع دقت کرد که حذف این مبدل باعث افزایش انتشار گازهای مضر می شود. بنابراین قبل از حذف این مبدل بایستی به استانداردهای مربوط به خودرو خود دقت کنید.

صدا دار کردن اگزوز ماشین

برای صدا دار کردن ماشین ۳ کار می کنن:

۱-یا از فیلنر هواکش استفاده می کنن که صدای قشنگی می ده.
۲-یا از سوراخ کردن منبع اگزوز استفاده می کنن با استفاده از یه پیچ و مهره هر وقت پیچ رو باز کنی صدا میده هر وقت ببندی صدا قطع میشه.
۳-از هاوارد استفاده می کنن هاوار جای منبع اگزوز شما وصل می شه علاوه بر صدا باعث افزایش بازده موتور تا ۵ درصد میشه چون گازهای اضافی سریعتر تخلیه می شه.
مورد 1 هم تا ۳ درصد قدرت رو زیاد می کنه ولی مصرف بنزین رو بالا می بره. سرنشینان رو یکم بیشتر صدا بیرون میره تا بیاد تو یه کم لرزش داره.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.