چرا خودرو شما حتما باید شیشه دودی داشته باشد؟

0

آیتم ها و روش های زیادی برای اسپورت کردن خودرو وجود دارد. مانند تعویض ست دکوراتیو داخلی خودرو، تعویض آینه ها، استفاده از هیدروگرافیک و طرح های زیبای آن مانند طرح هیدروگرافیک چوب و یا طرح هیدروگرافیک استتار، تعویض چراغ و … یکی دیگر از روش ها، دودی کردن شیشه است.

شیشه دودی جلوه بسیار و شیکی به خودرو می دهد و علاوه بر آن از شدت تابش نور خورشید کاسته می شود. در ادامه به بررسی کامل شیشه دودی و مزایا آن می پردازیم. پس با ویتکس شاپ همراه باشید.

 انواع شیشه دودی  بهترین نوع شیشه دودی  شیشه دودی 30درصد  شیشه دودی 40 درصد  شیشه دودی فابریک 206  مزایای شیشه دودی  نصب شیشه دودی  قیمت شیشه دودی  نحوه نصب شیشه دودی 207  نحوه نصب شیشه دودی سمند  نحوه نصب شیشه دودی پژو پارس  استاندارد شیشه دودی چنده

آیا دودی کردن شیشه اتومبیل می‌تواند از شما در برابر اشعه فرابنفش محافظت کند؟

اشعه فرابنفش فقط زمانی که در محیط‌های باز هستیم بر ما تاثیر نمی‌گذارد. هنگام رانندگی، مخصوصا در سفرهای طولانی‌تر نیز در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار می‌گیریم. اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند به ما آسیب بزند و سبب آفتاب سوختگی شود. اگر مدت زمان زیادی در اتومبیل خود وقت می‌گذاری، این موضوع می‌تواند در طول سال‌ها به پوست شما آسیب دائمی برساند. خوشبختانه راه‌حل‌هایی برای کاهش این خطرات وجود دارد.
دودی کردن شیشه اتومبیل نه تنها از شما در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند بلکه مزایای بسیار زیاد دیگری برای شما دارد که ممکن است شما تاکنون به آن‌ها توجه نکرده و نشناخته باشید.

در این مقاله، ما چگونگی تاثیر دودی کردن شیشه اتومبیل در برابر اشعه فرابنفش و مزایای دیگر آن را بررسی می‌کنیم.

اشعه فرابنفش چگونه می‌تواند به شما آسیب برساند و به ماشین‌تان خسارت وارد کند؟

اشعه فرابنفش قدرتمند است. آن‌ها علاوه بر سلامتی شما، به ماشین‌تان هم آسیب می‌رسانند. حتی با استفاده از مواد کاهش دهنده این اشعه، بجز تاثیرات منفی روی پوست و چشم، با قرار گرفتن طولانی در معرض آن آسیب‌های جبران ناپذیری به شما وارد می‌کنند. برخی از افراد فکر می‌کنند که اشعه فرابنفش فقط زمانی که بیرون از خانه هستید و مستقیما در معرض آفتاب قرار می‌گیرید روی شما تاثیر می‌گذارد اما این تصور کاملا اشتباه است. اشعه فرابنفش می‌تواند در روزهای ابری و از شیشه‌های اتومبیل عبور کند. در نتیجه اثرات مضری دارد که ممکن است متوجه نشوید چگونه بر شما تاثیر می‌گذارد.

انواع شیشه دودی خودرو ا قوانین دودی کردن شیشه خودرو مجله خودرو آموزش نکات فنی خودرودنیای خودرو آموزش دودی کردن شیشه اتومبیل انواع شیشه خودرو مجوز شیشه دودی خودرو

دودی کردن شیشه اتومبیل دقیقا چیست؟

همانطور که گفتیم علاوه بر چرم خودرو، ست دکوراتیو داخلی مانند ست دکوراتیو ۲۰۶، تعویض چراغ های اتوموبیل، لوازم جانبی خودرو و … یکی دیگر از راه های اسپورت کردن ماشین، شیشه دودی است. دودی کردن شیشه اتومبیل فرآیند چسباندن لایه دودی نازک به شیشه‌های اتومبیل است. این کار شیشه‌های اتومبیل شما را تاریک می‌کند. دودی کردن شیشه مزایای بسیاری دارد و رانندگی را ایمن‌تر می‌کند. دودی کردن شیشه کاری نیست که همه قادر به انجامش باشند. استانداردهای کیفیت متفاوتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اگر تا به حال اتومبیلی با شیشه‌های دودی حباب‌دار دیده باشید، احتمالا متوجه شدید که کیفیت رنگ خوب نیست.

شیشه دودی چگونه کار می‌کند؟

بسته به درصد VLT (انتقال نور قابل مشاهده) که از طریق پنجره عبور می‌کند، مقدار نوری که از شیشه‌های اتومبیل شما می‌آید تحت تاثیر این درصد قرار می‌گیرد. هرچه درصد کم‌تر باشد، رنگش تیره‌تر می‌شود. به عبارت دیگر نور کمتری وارد اتومبیل می‌شود.

روند کار چگونه است؟

شیشه دودی نیز همانند تعویض ست دکوراتیو مثل دکوراتیو داخلی سمند، ۲۰۶ یا ست دکوراتیو داخلی ۲۰۷ باعث زیباتر دیده شدن خودرو می شود. روند دودی کردن شیشه به این ترتیب است که ابتدا محلول آب و صابون روی شیشه‌های اتومبیل ریخته و سپس از لایه نازک استفاده می‌شود. نصب کننده آلودگی‌ها و باقی مانده محلول شیشه را از بین می‌برد. این فرایند مشابه انداختن گلس گوشی روی صفحه نمایش است، زمانی که مطمئن می‌شوید هیچ گونه گرد و خاک و هوا زیر گلس قرار ندارد، آن را نصب می‌کنید. سپس گلس روی صفحه نمایش فیکس می‌شود و از آن مراقبت می‌کند.

مزایای دیگر شیشه دودی

درست است که شیشه دودی مانند استفاده از طرح هیدروگرافیک فانتزی یا چوب، طرح هیدروگرافیک کودک و یا تعویض دکوراتیو مثل دکوراتیو داخلی تیبا و … باعث زیبایی خودرو می شود. اما دودی کردن شیشه فقط برای شیک و زیبا کردن اتومبیل نیست. به چندین دلیل انجام این کار یک سرمایه گذاری عاقلانه محسوب می‌شود. بیایید برخی از این دلایل را بررسی کنیم.

کنترل دما

دودی کردن شیشه واقعا روی دمای داخل اتومبیل تاثیر دارد. در روزهای گرم تابستان که خورشید مستقیما به ماشین می‌تابد، اتومبیل به یک جعبه داغ تبدیل می‌شود. همچنین صندلی‌ها را تا حدی گرم می‌کند که تا زمانی که دما کاهش نیابد، نمی‌توانید روی آن‌ها بنشینید. دودی کردن شیشه از خودرو شما در برابر این گرما محافظت می‌کند. با دودی کردن شیشه‌ها تفاوت چشمگیری را در خودرو خود مشاهده می‌کنید.

حریم شخصی

دودی کردن شیشه‌ها حریم خصوصی را افزایش می‌دهد. زمانی که پشت چراغ قرمز و یا در ترافیک هستید، اشخاص دیگر به درون خودرو شما نگاه می‌کنند که این کار سبب نقض حریم خصوصی شما می‌شود. دودی کردن شیشه به شما حریم خصوصی بیشتری می‌دهد. هرچه درصد تیرگی شیشه‌ها بیشتر باشد، حریم خصوصی نیز بیشتر حفظ می‌شود. البته به قوانین محلی خود درباره دودی کردن شیشه‌ها توجه کنید. قطعا کسانی که شیشه‌ها را دودی می‌کنند از این قوانین آگاهی دارند.

امنیت

بارها خبرهایی در مورد سرقت وسایل خریداری شده مردم در طول تعطیلات را شنیده‌ایم، آیا فقط هنگام خرید آن‌ها را از اتومبیل می‌دزدند؟ این یک روش بسیار رایج بین سارقان است. آن‌ها در پارکینگ‌ها می‌چرخند و از شیشه‌های خودرو وسایل داخل ماشین را بررسی می‌کنند. دودی کردن شیشه‌ها مانع این کار می‌شود و به سارقان اجازه دیدن داخل ماشین را نمی‌دهد و به این ترتیب خطر شکسته شدن شیشه ماشین را کاهش می‌دهید.

زیبایی همراه با مزایا

برای زیبایی ماشین می توانید ست دکوراتیو داخلی را تعویض کنید مثل ست دکوراتیو داخلی رانا، ۲۰۶ یا دکوراتیو پرشیا. و یا می توانید لوازم جانبی خودرو را تعویض کنید مثل لوازم جانبی پراید، تیبا، لوازم جانبی پژو ۴۰۵ و یا حتی لوازم جانبی پژو پارس. چرم خودرو نیز یکی از بهترین انتخاب هاست مثل چرم ۲۰۶. علاوه بر این موارد، شیشه دودی نیز تاثیر بسیاری دارد. دودی کردن شیشه‌های اتومبیل علاوه بر زیبایی مزایای بسیار بیشتری دارد. این مزایا شامل سلامتی، حریم خصوصی، محافظت بیشتر و خنک شدن وسایل داخل خودرو است. اگر قصد دودی کردن شیشه‌های اتومبیل خود را دارید، با کارشناسان محلی تماس بگیرید و این کار را انجام دهید. مطمئن شوید که کارها به درستی انجام می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.