معرفی خودرو جدید سوزوکی سیاز در ایران +قیمت و مشخصات

0

این خودرو با طول 4490 میلیمتر، عرض 1730 میلیمتر و ارتفاع 1475 میلیمتر، فضای داخلی مناسبی برای سرنشینان دارد. قلب تپنده سیاز را یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تشکیل می‌دهد که به صورت تنفس طبیعی کار می‌کند. این موتور 105 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بررسی مشخصات فنی سوزوکی سیاز ۲۰۲۳

شرکت راسا موتور خاورمیانه در نمایشگاه دستاوردهای دولت سوزوکی سیاز را به عنوان محصول وارداتی خود در معرض نمایش قرار داد. بنابراین سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ یکی از محصولاتی خواهد بود که در صورت رونق واردات به عنوان خودروی اقتصادی وارد بازار ایران خواهد شد. سوزوکی سیاز توسط شرکت ژاپنی سوزوکی و کمپانی هندی ماروتی در کشور هند به تولید می‌رسد. پس در واقع محصولات سوزوکی که وارد بازار ایران خواهد شد، بیشتر ساخت هند هستند. اما مشخصات فنی سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ چیست و این ماشین اقتصادی ژاپنی هندی به چه قیمتی در ایران عرضه می‌شود؟

 suzuki ciaz  قیمت سوزوکی سیاز  مشخصات سوزوکی سیاز  جدیدترین خودروهای وارداتی  تازه های خودرو در ایران  محصولات جدید سوزوکی

مزایا و معایب

+ قیمت مناسب در بازار جهانی

+ مصرف پایین

+ کابین جادار

– توان فنی نه چندان بالا

– قیمت بالا در ایران نسبت به رقبای چینی

– آپشن‌های نه‌چندان متنوع

ماروتی سوزوکی فراخوانی برای مدل‌های بنزینی سیاز تولید شده بین 4 می 2018 تا 27 اکتبر 2020 برای یک واحد موتور ژنراتور مشکوک به معیوب صادر کرده بود. خودروهای آسیب دیده بازرسی شدند و در صورت مشاهده ایراد، واحد موتور ژنراتور بدون هزینه تعویض شد. اگر به دنبال یک سیاز بنزینی از این دوره زمانی هستید، مطمئن شوید که به آن توجه شده است.

 suzuki ciaz  قیمت سوزوکی سیاز  مشخصات سوزوکی سیاز  جدیدترین خودروهای وارداتی  تازه های خودرو در ایران  محصولات جدید سوزوکی

مشخصات فنی

مشخصات فنی سوزوکی سیاز چندان عجیب و غریب نیست. البته انتظار بیش از این هم نمی‌رود؛ چرا که با یک سدان کامپکت اقتصادی طرفیم که فقط می‌خواهد نیاز خانواده‌ها را برطرف کند و با مواردی همچون شتاب، توان، هیجان و عملکرد اسپرت تقریبا بیگانه است. این خودرو به موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۴ اسب بخار و گشتاور ۱۳۰ نیوتن.متر مجهز شده است.

بنابراین مشخصات فنی سوزوکی سیاز شباهت و نزدیکی زیادی به محصولاتی همچون تارا و شاهین دارد. از لحاظ کلاس بدنه نیز سوزوکی سیاز تقریبا به این دو محصول ایرانی بسیار نزدیک است. گیربکس سوزوکی سیاز در نسخه اتوماتیک از نوع ۴ سرعته AT است و در مدل دستی نیز یک گیربکس ۵ دنده به منظور انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده می‌شود.
شتاب صفر تا ۱۰۰ سوزوکی سیاز در مدل اتوماتیک نزدیک به ۱۴ ثانیه برآورد شده و حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. میزان مصرف سوخت سیاز نیز نزدیک به ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو ۱۰۱۰ کیلوگرم وزن دارد و در نتیجه نسبت توان به وزن آن در مقایسه با حریفان داخلی بالاتر خواهد بود که می‌تواند هم در مصرف سوخت و هم در بحث چابکی، کمک‌کننده باشد.

با این حال گفته می‌شود که هندلینگ این خودرو، با توجه به وزن کم، جزو معایب سوزوکی سیاز است و نباید انتظار زیادی از آن داشت. هر چند که در مقایسه با محصولات ایرانی پایداری و هندلینگ قابل قبولی ارائه می‌دهد.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۰۴ اسب بخار
گشتاور ۱۳۰ نیوتن.متر
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۴ ثانیه
سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه سدان کامپکت
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ها

طول ۴۴۹۰ میلیمتر
عرض ۱۷۳۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۷۵ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۵۰ میلیمتر
وزن خالص  ۱۰۱۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۴۹۵ لیتر
حجم مخزن سوخت ۴۳ لیتر
قطر رینگ ۱۶ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو ندارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتوهلد ندارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه ندارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو ندارد
گرمکن صندلی جلو ندارد
سردکن صندلی جلو ندارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما ندارد
سانروف دارد

طراحی ظاهری

سوزوکی سیاز به عنوان یک خودروی اقتصادی در بازار هند، چین و سایر کشورها به فروش می‌رسد. این خودرو در اصل محصول سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود و از آن زمان تاکنون تنها با دو سه مورد فیس‌لیفت و نه تغییر نسل پا به میدان گذاشته است. سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ طراحی ظاهری ساده‌ای دارد و از این جهت می‌تواند رقیب نزدیکی برای سایپا شاهین باشد.

البته طراحی سیاز به ویژه در نمای چهره زیباتر به نظر می‌رسد و المان‌های اسپرت بیشتری، به‌ویژه در طراحی چراغ‌ها و قاب‌های مه‌شکن و سپر جلو دیده می‌شود. طراحی نمای عقب نیز به فرم خودروهای ۶-۷ سال پیش است و برای رقابت با محصولات ایرانی دلربایی کافی ارائه می‌دهد. به‌طور کلی سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ طراحی ظاهری متعادل و قابل قبولی دارد، اما به هیچ وجه به پای طراحی‌های مدرن خودروهای چینی نمی‌رسد.

طراحی داخلی

نمای داخل سوزوکی سیاز کیفیت قابل قبولی دارد، اما به عنوان یک خودرو اقتصادی انتظار زیادی نباید از آن داشت. متاسفانه طراحی داشبورد هم بسیار ساده به نظر می‌رسد و در حد رقبای ایرانی، یعنی تارا و شاهین است. داشبورد این خودرو به هیچ وجه قابل مقایسه با خودروهای جدید چینی نیست و به‌ویژه سبک طراحی دریچه‌های تهویه و دیگر المان‌های آن اصلا مدرن به نظر نمی‌رسد.

همان سبک یک دهه پیش را در این خودرو مشاهده می‌کنیم و متاسفانه تولیدکنندگان هندی و حتی مسئولان ژاپنی اعتقاد چندانی به نوسازی و بازطراحی فضای داخلی سوزوکی سیاز نداشته‌اند. طبق انتظار اکثر قسمت‌ها از پلاستیک خشک ساخته شده که کیفیت آن تقریبا قابل قبول است. اما همان‌طور که اشاره کردیم نباید انتظاراتتان را از آن بالا ببرید. فضای داخل اتاق سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ به دلیل فاصله محوری مناسب ۲۶۵۰ میلیمتری که تقریبا برابر با خودرو تارا است، قابلیت مناسبی در جا دادن ۵ سرنشین دارد.

صندلی‌های ردیف عقب از نظر میزان فضای پا و سر تقریبا وسیع هستند و محدودیت زیادی برای سرنشینان بزرگسال به وجود نمی‌آورند. اما اگر سری به صندوق عقب بزنید متوجه می‌شوید که سوزوکی سیاز در این قسمت دست و دلباز ظاهر شده و ظرفیتی در حد ۴۹۵ لیتر به صندوق عقب خود اختصاص داده است. این میزان گنجایش صندوق در حد خودروهایی همچون سمند است و به خوبی می‌تواند نیازهای مسافرتی ۴ تا ۵ نفر را برطرف کند.

 suzuki ciaz  قیمت سوزوکی سیاز  مشخصات سوزوکی سیاز  جدیدترین خودروهای وارداتی  تازه های خودرو در ایران  محصولات جدید سوزوکی

قیمت سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ در ایران

قیمت سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ تیپ GLX در بازار امارات حدود ۱۴ هزار دلار است. این نسخه در واقع تیپ فول آپشن است و نسخه GL با امکانات کمتر حدود ۱۳ هزار دلار به فروش می‌رسد. با توجه به تعرفه ۵۵ درصدی خودروهای تا ۱۵۰۰ سی‌سی، احتمالا قیمت سوزوکی سیاز در بازار ایران به معادل ریالی ۲۲ هزار دلار برسد، یعنی بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان.

با این قیمت کار برای سوزوکی سیاز در ایران چندان راحت نخواهد بود، خصوصا اگر بحث واردات خودروهای کارکرده به طور کامل عملیاتی شود، آن وقت سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ به راحتی نمی‌تواند در بازار ایران با حریفان به رقابت بپردازد. به هر حال باید ببینیم در آینده چه می‌شود و هنگام ورود این محصول به بازار کشور در نهایت چه قیمتی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

منبع:خودرو 45

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.