مکانیکی خودرو(عیب یابی در ترمزهای پرقدرت بوستر)
مکانیک وعیب یابی خودرو:
1⃣ کاهش اصطکاک قطعات متحرک موتور
2⃣ کاهش سایش قطعات موتور
3⃣ خنک نمودن قطعات داخلی موتور
4⃣ تمیز نگهداشتن قطعات داخل موتور از دوده و ترکیبات حاصل از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعات
5⃣ آببندی کامل بین سیلندر و پیستون
6⃣ محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگی
7⃣ کارکرد بهینه قطعات متحرک موتور در دماهای مختلف
نشانه های نیم سوز شدن واشر سرسیلندر
1- ایجاد کف سفید رنگ داخل درب موتور
2- دود مایل به سفید از اگزوز
3- آب موتور مدام کم میشود
4- آمپر آب زود بالا می رود و معمولا از وسط بالاتر است
5- قدرت موتور کم یا 3 چهارم هست
6- در بعضی موارد حاد از اگزوز قطرات آب به بیرون پرتاب می شود حتی ممکن است واشر شما ترسانده باشد ولی هیچکدام از علایم بالا را نشان ندهد و تنها نشان آن کم کردن آب است.
اینتر کولر چیست و چه کاری انجام می دهد؟
ﻫﺮﮔﺎه ﺳﻴﺎﻟﻲ را ﻣﺘﺮاﻛﻢ ﻧﻤﺎﺋﻴﻢ ﻓﺸﺎر و دﻣﺎي آن اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ . در ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻮرﺑﻮ ﺷﺎرژ ، ﻫﻮا ﺗﻮﺳﻂ ﭘﻤﭗ ﻣﺘﺮاﻛﻢ ﻣﻴﮕﺮدد در ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻓﺸﺎر و دﻣﺎي آن اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ.
در ﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ ﻫﻮاي ﻓﺸﺮده ﺑﺎ دﻣﺎي ﺑﺎﻻ را ﺑﺎ ﺳﻮﺧﺖ ﻣﺨﻠﻮط و وارد ﻣﺤﻔﻈﻪ اﺣﺘﺮاق ﻧﻤﺎﺋﻴﻢ .در زﻣﺎن ﺳﻴﻜﻞ ﺗﺮاﻛﻢ دﻣﺎی ﻣﺨﻠﻮط ﺑﺎر دﻳﮕﺮ اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ ﺑﺎ اﻓﺰاﻳﺶ دﻣﺎ اﻣﻜﺎن اﻳﺠﺎد ﭘﺪﻳﺪه ﻧﺎك وﺟﻮد دارد ﺟﻬﺖ ﻛﺎﻫﺶ ﭘﺪﻳﺪه ﻧﺎك دﻣﺎي ﻫﻮاي ﻓﺸﺮده ﺷﺪه از ﭘﻤﭗ ﻫﻮا را ﻗﺒﻞ از ارﺳﺎل ﺑﻪ ﻣﻨﻴﻔﻮﻟﺪ ﻫﻮا در رادﻳﺎﺗﻮري ﺑﻨﺎم اﻳﻨﺘﺮ ﻛﻮﻟﺮ ﻛﺎﻫﺶ ﻣﻲ دﻫﻴﻢﻣﺤﻞ ﻗﺮار ﮔﻴﺮي اﻳﻨﺘﺮﻛﻮﻟﺮ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﺟﻠﻮي رادﻳﺎﺗﻮر در ﭘﺸﺖ ﺟﻠﻮ ﭘﻨﺠﺮه ﻗﺮار دارد.
سه فیوز مهم و کاربردی درسمند،پارس و۴۰۵:
این فیوزهادر کنارECUقراردارد؛
درصورت خرابی این فیوزها
خودرو روشن نخواهد شد
۱.فیوز ۱۰ آمپر مربوط به پمپ بنزین.
۲.فیوز ۱۵امپر مربوط به سنسوراکسیژن.
۳.فیوز ۱۵ آمپر مربوط به گرمکن دریچه گاز(در روزهای سرد موتور بد روشن میشود)
برای صرفه جویی در مصرف بنزین اگر خودرو شما “بیش از دو دقیقه” ساکن است ، آن را خاموش کنید !
میزان مصرف بنزین در هر استارت، برابر با مصرف آن در حالتیست که به مدت دو دقیقه روشن است.
عیب یابی در ترمزهای پرقدرت (بوستر):
ترمز ازاد نمی شود:
اولین علت:گیر کردن اهرم بندی پدال ترمز (ازاد کردن)
دومین علت:درست کار نکردن سوپاپ یکطرفه (ازاد مردن – تعویض قطعات معیوب)
سومین علت:گرفتگی مجرای جبران کننده (تمیز کردن)
چهارمین علت:چسبندگی کاسه نمد پلانجر هیدرولیکی (تعویض کاسه نمد
پنجمین علت:چسبندگی پیستون (روغنکاری و در صورت لزوم تعویض قطعات معیوب)
ششمین علت:شکستگی فنر بر گردان (تعویض)
کم شدن مایع ترمز:
اولین علت:معیوب بودن یا فرسودگی کاسه نمدها در قسمت هیدرولیکی (تعویض – پر کردن و هوا گیری دستگاه)
دومین علت:شل بودن اتصال لوله ها (محکم کردن – تعویض کاسه نمدها)
کارستان