معرفی اولین خودرو شاسی بلند خورشیدی جهان +فیلم

0

اولین خودروی شاسی‌بلند خورشیدی جهان یک آزمایش رانندگی ۶۲۰ مایلی (۱۰۰۰ کیلومتری) در سراسر مراکش را بدون شارژ کامل انجام داد.

اولین خودروی شاسی‌بلند خورشیدی جهان

توقف برای پر کردن مخزن یا شارژ کردن در یک سفر جاده‌ای طولانی یک ناامیدی همیشگی و اجتناب ناپذیر است، اما دانشجویان دانشگاه فنی آیندهوون ممکن است توقف‌های خود را برای همیشه کنار بگذارند.

خودروی دو نفره آنها، Stella Terra، به تازگی یک رانندگی آزمایشی ۶۲۰ مایلی (۱۰۰۰ کیلومتری) را در سراسر مراکش و صحرای بزرگ آفریقا بدون یک بار توقف برای شارژ کامل انجام داده است.

Stella Terra که توسط دانشجویان دانشگاه فناوری آیندهوون طراحی شده است، به عنوان اولین شاسی‌بلند خورشیدی در جهان توصیف می‌شود.

دریافت 13مگابایت

حداکثر سرعت این خودرو ۹۰ مایل در ساعت (۱۴۵ کیلومتر در ساعت) است، وزن آن تنها ۱.۲ تن است.

این وسیله نقلیه تنها با تکیه بر پنل‌های خورشیدی داخلی خودرو، از ساحل شمالی مراکش، از مسیرهای خارج از جاده کوه‌های ریف و تپه‌های شنی صحرا عبور کرد.

مدیر پروژه گفت که فناوری پشت عملکرد خودرو یک دهه جلوتر از هر چیز دیگری است که در حال حاضر در بازار وجود دارد.

وی گفت: Stella Terra باید در شرایط سخت خارج از جاده مقاومت کند و در عین حال به اندازه کافی کارآمد و سبک باشد تا بتواند توسط خورشید انرژی بگیرد. به همین دلیل است که ما مجبور شدیم تقریباً همه چیز را برای Stella Terra خود طراحی کنیم، از سیستم تعلیق گرفته تا اینورترهای پنل‌های خورشیدی.

برای اطمینان از اینکه ماشین بتواند تنها با نیروی خورشید کار کند، مهندسان مجبور بودند شاسی را تا حد امکان سبک کنند.

در طول سفر جاده‌ای حماسی، تنها مشکل زمانی رخ داد که سیستم فرمان از کار افتاد. با این حال، این می‌تواند توسط کنار جاده تعمیر شود و تیم می‌تواند سفر را کامل کند.

این خودرو همچنین دارای یک باتری لیتیوم یونی داخلی است، به این معنی که می‌تواند در فواصل کوتاه‌تر در روزهای آفتابی کمتر کار کند و از طریق ایستگاه‌های شارژ معمولی شارژ شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.